Re: Skąd brać kalorie?

From: "ffiona" <f...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Skąd brać kalorie?
Date: Thu, 11 Aug 2011 17:29:00 +0200

Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał

> No więc dlatego zastanawiałem się jak to inni robią, że przeginają z
> kaloriami w drugą stronę gdyż osobiście nie potrafiłbym tego zrobić przy
> spożywaniu zdrowych (i właściwych) składników spożywczych. W chwili
> obecnej
> muszę wspomagać się odżywkami, które nie są tak wydajne jak zwykłe
> jedzenie.

Musisz w takim razie dorzucać do jedzenia to, co ja wyrzucam ze względu na
wysoką kaloryczność, mimo że jest zalecane jako produkty zdrowe. I tak jak
wcześniej pisałam: orzechy do musli własnej produkcji, ale też do sałatek
typu włoska (papryka, jabłko lub ananas, kurczak, seler naciowy + orzechy
włoskie i sos czosnkowy, do którego możesz spokojnie uzywać nie jogurtu 0%,
ale jakiegoś ze 3%), fasola do wszelkiego typu sałatek, soja, bób -
wszystkie strączki są niebywale kaloryczne i zdrowe ze względu na zawartość
błonnika. Zielony groszek do zupy! Poza tym przecież pieczywo razowe też
jest zdrowe, a kaloryczne. Pudełko 500 g serka wiejskiego 3% potrafię zjeść
za jednym zamachem, a gdyby tak zjadać ten 5% i do tego 100 gram makaronu
razowego to wyjdzie masa kilokalorii! Makrela, wszystkie tłuste ryby
morskie. Nie zjesz makreli 300 gram za jednym zamachem? Przeciez to kopalnia
kalorii... Jezu, żebym ja miała taki problem, to bym zjadała ze 3 tys. kcal
dziennie:-) Co nieraz i czynię, ale to jak oprócz 9 km biegu zaliczę z 60 km
na rowerze. Może jednak dodaj jakis trening aerobowy, on wzmaga apetyt i
bardzo przyspiesza metabolizm.

> Zauważyłem też różnicę: jedząc tyle samo kcal w węglowodanach lecz
> pozyskane z owoców (suszonych również) kontra z makaronów/kasz wykazuję
> dużo mniejszą tendencję do tycia.
A to dziwne, bo owoce zawierają cukry proste, natomiast makarony razowe i
kasze - złozone, powinny więc dłużej się trawić i dawać uczucie sytości. No
jeszcze zależy, jakie Ty owoce jesz, bo jak jabłka, to ok, one wręcz
odchudzają, przynajmniej mnie, ale jak banany i winogrona, to mozna na tym
się utuczyć.
Pozdrawiam
A.