Skąd katalog haftów kociewskich?

1. Data: 2006-12-20 07:56:51

Temat: Skąd katalog haftów kociewskich?
Od: "koatl" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Chciałbym kupić żonie na prezent katalog haftów
kocjiewskich, żukowskich, wejherowskich albo inny jakiś z tej grupy
(z tego co wiem, są bardzo podobne). Przeszukałem sieć i nic nie
znalazłem. Może ktoś mi powie, ewentualnie, w jakim czasopiśmie, i
jakim numerze jest coś z tego czego szukam, to pewnie uda mi sie
kupić numer archiwalny. Pozdrawiam i z góry dziękuję :)

2. Data: 2006-12-20 08:41:24

Temat: Re: Skąd katalog haftów kociewskich?
Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

koatl wrote:

> [...]
> jakim numerze jest coś z tego czego szukam, to pewnie uda mi sie
> kupić numer archiwalny. Pozdrawiam i z góry dziękuję :)

Miałam swego czasu książkę "Haft kaszubski". Nie pamietam autora.
Poszukaj na allegro. Moze ktoś sprzedaje.

Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2006-12-20 18:29:51

Od: "koatl" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk napisał(a):
>"Haft kaszubski".
> Poszukaj na allegro.
>
> Pozdrawiam
> Bea

Dzięki - poszukam :)

4. Data: 2006-12-20 22:22:03

Od: grazyna <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Beata Mateuszczyk napisał(a):

> Miałam swego czasu książkę "Haft kaszubski". Nie pamietam autora.
> Poszukaj na allegro. Moze ktoś sprzedaje.
>
> Pozdrawiam
> Bea
Kiedys dawno, mozna bylo kupic wzory, o ktorych mowisz. Mysle, ze teraz
mozna by je zdobyc jedynie w Zrzeszeniu Pomorsko Kaszubskim. Ta
ksiazeczka o ktorej Pisze Bea omawia poszczegolne elementy
charakterystyczne dla odmian haftu kaszubskiego, co daje podstawy do
samodzielnego komponowania wzorów, mowi tez o technice wykonania,
gotowych wzorkow nie ma. Tytuł by: Jak haftowac po kaszubsku.

pozdrowki
Grazyna

5. Data: 2006-12-21 07:54:41

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

grazyna wrote:

> [...]
> samodzielnego komponowania wzorów, mowi tez o technice wykonania,
> gotowych wzorkow nie ma. Tytuł by: Jak haftowac po kaszubsku.

To chyba nie jest ta sama książka. W mojej wzorki były. Kilka serwetek z
nich wyszyłam. Książka była nieduża, z kolorowymi wzorkami.

Pozdrawiam
Bea

6. Data: 2006-12-21 10:49:29

Od: e...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakim numerze jest coś z tego czego szukam, to pewnie uda mi sie
> kupić numer archiwalny. Pozdrawiam i z góry dziękuję :)

Grażynka ma rację W ksiązeczce jest pare wzorków a to były 3 duże teczki z
wzorami.Mam wszystkie Jeżeli nie zdobędziesz to mogę zrobić ksero Pozdrawiam

7. Data: 2006-12-21 17:11:52

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@w...pl> napisał w wiadomości

> Grażynka ma rację W ksiązeczce jest pare wzorków a to były 3 duże teczki z
> wzorami.Mam wszystkie Jeżeli nie zdobędziesz to mogę zrobić ksero
Pozdrawiam

Chyba więcej niż 3 - tam były różne hafty, z różnych regionów.

B.

8. Data: 2006-12-21 18:23:29

Od: "koatl" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękujkę wszystkim : grażynie, Beacie, elfikowi, Basi - pozdrawiam.
Życzę wesołych Świąt. :)

9. Data: 2006-12-29 02:06:34

Od: ikov <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wnie uda mi sie

> Miałam swego czasu książkę "Haft kaszubski". Nie pamietam autora.
> Poszukaj na allegro. Moze ktoś sprzedaje.

nie wiem jak trafiłem na tą grupę, ale skoro jestem to się wypowiem:
hafty kociewskie i kaszubskie różnią się, więc nie powinno się ich mylić
(choć w kościele w Swarożynie ktoś wymalował wzory ludowe - ale
kaszubskie - więc prosiłbym na to zwrócić uwagę :)
a wzory - może coś będą wiedzieć w muzeum ziemii kociewskiej / Starogard
lub kociewskim kantorze edytorskim / Tczew - może jakieś publikacje

--
...i prawdopodobnie mam rację!

10. Data: 2007-01-09 08:59:02

Od: "Dorfi" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakim numerze jest coś z tego czego szukam, to pewnie uda mi sie
> kupić numer archiwalny. Pozdrawiam i z góry dziękuję :)

Popatrz tutaj
http://www.allegro.pl/item155113583_wzory_kaszubskie
_kociewski.html

Pozdrawiam