Skamieniała gleba

1. Data: 2004-10-11 16:13:01

Temat: Skamieniała gleba
Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W ostatni piątek dokonałem zakupu dwóch krzaków forsycji z zamiarem
posadzenia ich w niedalekiej odległości od bloku w którym mieszkam.
Na szczęście kupiłem również ziemi ogrodniczej.

W ten sam piątek rozpocząłem wykonywanie dziury w glebie ...
Najpierw zdjąłem wierzchnią warstwę gleby tak około 5cm~7cm
Następnie zacząłem się wbijać w skamieniały grunt gliniasty (to było po
deszczu). Słowo honoru, gdy trafiłem na cegłę to mi było lżej :D
Wykopałem o wiele większe misy-zagłębienia niż doniczka i posadziłem
krzaczki UFF ;-)
Prace odkrywkowe trwały 1,5 godziny ! (krzaki były w doniczkach o H= ~30cm)

Mam pytanie, czy mógłbym zlecić jakiemuś zwierzęciu albo innemu organizmowi
spulchnienie tej gleby ?
Gdybym wypuścił tam kreta to on by umarł na powierzchni, nie mogę się tak
znęcać nad zwierzęciem.
Czy znacie jakiś sposób na zmiękczenie tego betonu ? Najchętniej robaczki,
roślinki i inne takie ...

Dodatkowo powinienem przestrzegać norm obyczajowych i moralnych
obowiązujących w naszej wspólnocie:
1. Istnieje zakaz detonowania ładunków wybuchowych powyżej 10 TNT
2. Ciężki sprzęt może pracować w odległości conajmniej 30 m od budynku.
3. Zakaz używania urządzeń powodujących hałas powyżej 130dB - zresztą i tak
nie mam młota pneumatycznego ...

--------
Przy odpowiedzi na priv proszę usunąć oczywiste 2 nadwyżki tekstu
--------
Sławek SWP
Zajrzyj na : http://teampoland.republika.pl/

2. Data: 2004-10-11 16:49:29

Temat: Re: Skamieniała gleba
Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Sławek SWP wrote:
> [...]
> deszczu). Słowo honoru, gdy trafiłem na cegłę to mi było lżej :D
> Mam pytanie, czy mógłbym zlecić jakiemuś zwierzęciu albo innemu
Łubin się głeboko korzeni, a super długie korzenie ma koniczyna.
--
Dziadek2

3. Data: 2004-10-11 16:50:05

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: ckeddm$lb3$...@w...wro.vectranet.pl,
Od: Użytkownik <Udziadeksu?@wro.vectranet.pl>
Było:
> Łubin się głeboko korzeni, a super długie korzenie ma koniczyna.

Właśnie koniczyna zrobiła te 5~7cm wierzchniej warstwy :-(

Posiać łubin i koniczynę razem ?
Wystarczy grabiami przejechać i będzie wystarczająco poruszona gleba ?
Czy przekopać tą wierzchnią warstwę ? :-(

--------

4. Data: 2004-10-11 17:30:56

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ckedkk$g3o$1@atlantis.news.tpi.pl Sławek SWP
<s...@w...pl> napisał(a):

> Posiać łubin i koniczynę razem ?
> Wystarczy grabiami przejechać i będzie wystarczająco poruszona gleba
> ? Czy przekopać tą wierzchnią warstwę ? :-(

Hejka. Posiej wiosną bobik. Jego korzenie dają sobie radę bez
skopania w b. ciężkiej glebie. :-)
Pozdrawiam uporczywie Ja...cki

5. Data: 2004-10-11 20:14:38

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>2. Ciężki sprzęt może pracować w odległości conajmniej 30 m od budynku.
>3. Zakaz używania urządzeń powodujących hałas powyżej 130dB - zresztą i
:)
uwzgledniajac powyzsze obostrzenia
to ilekroc bedziesz chcial pokopac w tej swojej glinie
to jedynie po jakis deszczach
:)
zmiekczenie powierzchniowe
nie zawdzieczasz bynajmniej jak sugerujesz koniczynce
ale tym paru mm wody z nieba
:)
nastepnym razem jak bedziesz mial cos zakopac w tej glinie to pamietaj
ze woda drazy skale
a taka gline rozmiekczy w pare minut
:)
wystarczy nalac do dolka wody
odczekac pare minut az wsiaknie
wybrac rozkisla gline
nalac wode itd
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

6. Data: 2004-10-11 21:13:49

Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

Sławek SWP wrote:

> W: ckeddm$lb3$...@w...wro.vectranet.pl,
> Od: Użytkownik <Udziadeksu?@wro.vectranet.pl>
> Było:
>
> Właśnie koniczyna zrobiła te 5~7cm wierzchniej warstwy :-(
>
> Posiać łubin i koniczynę razem ?
Na wiosnę.
> Wystarczy grabiami przejechać i będzie wystarczająco poruszona gleba ?
> Czy przekopać tą wierzchnią warstwę ? :-(
Obecnie można wysiać ozimy nawóz zielony (ale jak najszybciej):
samo żyto 18 g/m2 lub
żyto 12 g zmieszane z wyką ozimą 3 g/m2 lub
wykę ozimą 2 g + życica wielokwiatowa 2 g + koniczyna krwistoczerwona 2
g/m2.
Po wysianiu rzutowym i zagrabieniu lub w rowki co 10 cm na głębokość 1-3 cm
należy przykryć włókniną przepuszczającą światło. Przyśpieszy wschody i
ochroni nasiona przed ptakami.
Na wiosnę należy to przekopać.
Można też przekopać teraz tę glinę z piaskiem na głębokość 2 szpadli.
Warto by też sprawdzić kwasowość gleby kwasomierzem Helliga, elektronicznym
lub dać do zbadania do stacji rolniczo- chemicznej (4 zł, a razem z Mg, P,
K 5 zł).
--
Dziadek 2

7. Data: 2004-10-11 21:24:24

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)
> wystarczy nalac do dolka wody
> odczekac pare minut az wsiaknie
> wybrac rozkisla gline
> nalac wode itd
> :)
> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe
>
> Czy Ty nie robisz sobie żartów? a może masz ogród w piaskownicy?
Mam glebę podobną. Dołek wielkości wiadra kopię dwa dni.Zdźieram
te 5 cm gleby,leję wiadro wody,czekam parę godzin,znów woda i już
jutro wykopię dziurę,jeśli wsiąknie.
Ztego betonu robię glebę przekopując trociny,na to sypię trociny
sieję cokolwiek,przekopuję i za dwa lata mam grządkę
Syzyf nie chciał zamienić się na pracę.
Mirzan

8. Data: 2004-10-11 22:25:10

Od: "Kuleczka" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> sieję cokolwiek,przekopuję i za dwa lata mam grządkę
> Syzyf nie chciał zamienić się na pracę.
> Mirzan

ale za to jakie cuda na tych grządkach:)))))

pzdr zafascynowana Kuleczka

9. Data: 2004-10-12 07:42:40

Od: Anna Kowalska <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Oct 2004 23:24:24 +0200, "mirzan" <l...@o...pl> wrote:

> Mam glebę podobną. Dołek wielkości wiadra kopię dwa dni.Zdźieram
> te 5 cm gleby,leję wiadro wody,czekam parę godzin,znów woda i już
> jutro wykopię dziurę,jeśli wsiąknie.

O Mamo, ależ mi miło, że nie tylko ja mam taką fajną glebę :)))
Przepraszam za radość ;)
Ja już w ogóle przestałam chcieć kopać w tej skale, dopóki jest
sucha. Z wszelkimi pracami ziemnymi czekam do większych deszczów.

Pozdrawiam,
Anka :)

10. Data: 2004-10-12 08:09:25

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ja już w ogóle przestałam chcieć kopać w tej skale, dopóki jest
> sucha. Z wszelkimi pracami ziemnymi czekam do większych deszczów.

To podobno nagroda za lenistwo w poprzednim wcieleniu.Aby nauczyć się
nowej postawy.W moim przypadku nauka pójdzie na marne,bo jak się narobię,
czuję się zadowolony.Jak już podejrzewam,że koś się na mnie uwziął,
pokazuję gest Kozakiewicza i ryję dalej.
Mirzan

poczta - OT
Fothergilla major w kolorach jesieni
szpaki