Skarpetki-pytanie

1. Data: 2005-11-06 15:30:49

Temat: Skarpetki-pytanie
Od: "szydelkowa" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!!!

Mam do Was pytania związane z robieniem skarpetek na drutach.
Przejrzałam forum, archiwum , polecone stony i mam problem z połaczeniem
zrobionej stopy z tzw. oczakami oczekującymi.

Ja się zbiera te oczka dwa dołączone czy jedno takie a drugie oczekujące?
Przerabia się je na prawą czy lewą stronę ?

Bardzo Was proszę o pomoc!!!

Pozdrawiam
Szydelkowa

2. Data: 2005-11-07 10:43:57

Temat: Re: Skarpetki-pytanie
Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "szydelkowa" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Ja się zbiera te oczka dwa dołączone czy jedno takie a drugie oczekujące?
> Przerabia się je na prawą czy lewą stronę ?

Właśnie jestem w trakcie produkcji skarpet dla rodziny i bardzo bym Ci
chciała pomóc, ale chyba znam jakiś inny sposób na robienie skarpet (chyba
że źle Cię zrozumiałam) - ja zaczynam od góry skarpety, następnie wyrabiam
pięty (zamykam oczka a potem je dobieram), robię stopę i wykańczam palce...

Pozdrawiam, Marta

3. Data: 2005-11-07 11:16:28

Od: "szydelkowa" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!!!

Czy to oznacza, że oddzielnie robisz pietę , oddzielnie resztę , a potem
łączysz tzn. zszywasz?
Może ten sposób, który ja znam nie jest dobry, może ktoś zna lepszy. Chętnie
go poznam, bo zrobiebie ładnej pięty połączonej z resztą jest dla mnie (jak
się okazuje w praktyce) duzym problemem!!!

Czy możesz dokładniej opisać Twój sposób robienia skarpetek, w szczególności
pięta i jej połacznie z reszą?!!!

Pozdrawiam

Szydelkowa męcząca się z piętami w skarpetkach :)

4. Data: 2005-11-07 12:13:51

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "szydelkowa" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:dknd2c$kks$1@inews.gazeta.pl...

> Czy możesz dokładniej opisać Twój sposób robienia skarpetek, w
szczególności
> pięta i jej połacznie z reszą?!!!

Robię całość od razu.
Zaczynam naokoło na 5 drutach - nabieram ok. 10 oczek na każdym drucie
(zależnie od grubości włóczki i wielkości osoby, dla której robię) - i robię
tak naokoło - to się zaczyna od góry i robi do dołu, czyli jak robie to
powoli dochodze do momentu, kiedy zaczynam wyrabiać piętę.
Pięta - zaczynam robić na 2 drutach w "tą i z powrotem" zamykając w co
drugim rzędzie po jednym oczku z brzegów - na każdym drucie po zewnętrznej
stronie, po tym zewnętrznym brzegu (chodzi o to, żeby zrobił sie z tego taki
trapez), aż dojdę do momentu, że na każdym z tych 2 drutów zostają 4 oczka.
Wtedy dalej robię w "tą i z powrotem", ale dobieram w co 2 rzędzie oczka z
tych brzegów, gdzie je zamykałam - po to właśnie, żeby się uformowała
pieta - jak juz dojdę znowu, że na tych drutach mam 10 ozcek, to zaczynam
znowu robić naokoło na wszystkich drutach (przez ten czas 2 pozostałe druty
z oczkami sobie czekały) - i to juz jest stopa - czyli robię tak długą tą
część jak długa jest stopa. i wyrabiam palce.

Nie wiem czy to jest wogóle zrozumiałe - strasznie trudno jest tak
wytłumaczyć... Ale jak będziesz miała pytania, to się postaram :-)

Pozdrawiam, Marta

5. Data: 2005-11-07 12:41:08

Od: "ata szydelkowa" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo ciekawy sposób!!! Zaraz zabieram się do robienia!!!
A jak wykańczasz - może też masz jakiś fajny sposób :)

Jestem pod wrażeniem!!!

Szydelkowa

6. Data: 2005-11-07 13:13:45

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ata szydelkowa" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:dkni14$j2p$1@inews.gazeta.pl...
> Bardzo ciekawy sposób!!! Zaraz zabieram się do robienia!!!
> A jak wykańczasz - może też masz jakiś fajny sposób :)

Cieszę sie, że to, co wypisałam bylo w miarę zrozumiałe.
Jak wykańczam? - czyli jak robię palce?
To tez jest trudne do opisania, ale postaram się.
Jak masz piętę i wyrobioną na długość stopę układasz ją w naturalnej
pozycji, żeby zobaczyć gdzie są boki skarpetki - bo po bokach właśnie
będziesz zamykała oczka - na każdym drucie po jednym oczku aż zostanie na
każdym jedno oczko - tyle, że przerabiasz razem przed-przedostatnie z
przedostanim. A żeby te zwężenia wychodziły po bokach zamykasz właśnie na
jednym drucie przed-przedostatnie z przedostanim, na następnym 2 z 3
oczkiem, na następnym drucie znowu przed-przedostatnie z przedostanim i na
czwartym z kolei 2 z 3. Te zwężenia muszą wychodzić po bokach - a
odniesieniem jest dla nas pięta.
Ostatnie 4 oczka zwyczajnie zamykam - kilka razy przeplatam przez nie nitkę,
żeby się nie wywlekła.

Pozdrawiam, Marta

7. Data: 2005-11-07 13:29:57

Od: "ata szydelkowa" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo serdecznie dziękuję!!!!!!!!!!!

Zabieram się do roboty!!!!!!

Szkoda, że nie mogę zobaczyć twoich skarpetek :)

Pozdrawiam

Szydelkowa

8. Data: 2005-11-07 13:51:06

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ata szydelkowa" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:dknksl$5ho$1@inews.gazeta.pl...
> Bardzo serdecznie dziękuję!!!!!!!!!!!
>
> Zabieram się do roboty!!!!!!
>
> Szkoda, że nie mogę zobaczyć twoich skarpetek :)

Ja robię zwyczajne skarpetki bez żadnych ozdobników (tylko ściągacz u góry a
reszta prawe oczka). Tyle, że sposób naprawdę sprawdzony, prosty i szybki,
którego nauczyłam się od swojej cioci :-)

Pozdrawiam, Marta

9. Data: 2005-11-07 14:30:29

Od: "Izolda" <izolda_80@USUŃ_TOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy możesz dokładniej opisać Twój sposób robienia skarpetek, w szczególności
> pięta i jej połacznie z reszą?!!!

Witam

Dokladny opis (skan z ksiazki) metody o ktorej mowi Kriepa poszedl na priv.

Pozdrowionka serdeczne
Izolda(Wroclaw)

10. Data: 2005-11-09 11:40:16

Od: "szydelkowa" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeszcze jedno pytanie:
stopę wyrabiasz pojedyńczą czy podwójną nitką?
A może stosujesz jakiś konkretny ścieg , inny niż prawe w jedną , lewe z
powrotem ?

Szydelkowa

szydelkowy problem
[dowolne] szukam dla niemowlaczkow po polsku koniecznie
Co warto z USA przywiezc?
szydełko szaliki
wyszywanie - różne ściegi