Skayrocket

1. Data: 2003-09-09 12:30:06

Temat: Skayrocket
Od: visio <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

W jakiej odległości tak naprawdę trzeba posadzić Jałowiec Skyrocket aby
otrzymać zwarty żywopłot.Przejrzałem forum ,internet i tak naprawdę nie
znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na dręczące mnie pytanie.Czy jest to
50cm ,czy60cm.(czy może jeszcze rzadziej) Część z Państwa z pewnością ma
okazy 5,10,i więcej-letnie.jak posadzić?,czy przyciąć delikatnie żeby
stał się bardziej gęsty? Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Pozdrawiam!

--
Archiwum grupy --- pl.rec.ogrody ---
Forum dyskusyjne: http://dom.idealny.pl

2. Data: 2003-09-09 18:56:32

Temat: Re: Skayrocket
Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 50cm ,czy60cm

Raczej 50 cm.

> okazy 5,10,i więcej-letnie.jak posadzić?,czy przyciąć delikatnie żeby
> stał się bardziej gęsty?

Jak ciąć to tylko 5-10 cm [czubki] - troszeczkę zmusisz roślinki do
rozrastania na boki i przy okazji wszystkie zrównasz do jednej wysokości
[tych najniższych nie tnij] Pamiętaj że jest to odmiana kolumnowa i jak
zaczniesz bardziej ciąć to zrobisz z nich "paszkwile".

Pozdrawiam
PP.

3. Data: 2003-09-09 19:55:45

Od: nutado <g...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

visio wrote:

> [...]
> okazy 5,10,i więcej-letnie.jak posadzić?,czy przyciąć delikatnie żeby
> stał się bardziej gęsty? Dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Hmm...
Tej odmiany raczej nie stosuje sie do uzyskania zwartego zywoplotu...

pozdrawiam
Marcin K.

4. Data: 2003-09-10 05:49:20

Temat: Odp: Skayrocket
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik nutado <g...@y...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bjlb9u$q0g$...@n...news.tpi.pl...
> visio wrote:

> Hmm...
> Tej odmiany raczej nie stosuje sie do uzyskania zwartego zywoplotu...
>
> pozdrawiam

Dlaczego nie ?
--
Pozdrawiam, Kaśka

5. Data: 2003-09-10 09:15:27

Od: "Andrzej Polanski (praca)" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk wrote in message ...

>Dlaczego nie ?
>--

Sąsiad ma kilka "rakiet" posadzonych obok siebie. Wyglada
to jak taka sciana ale zaczyna sie ona od kilkunastu centymetrow dopiero.
Przy ziemi jest pusta przestrzen i widac pnie jalowcow.

pozdrawiam

Andrzej

6. Data: 2003-09-10 11:38:35

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sasiad ewidentnie źle prowadził swój żywopłot zapominając o podkrzesywaniu.

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

7. Data: 2003-09-10 12:32:20

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafal Wolski <r...@h...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:bjn2np$ghv$...@n...onet.pl...
> Sasiad ewidentnie źle prowadził swój żywopłot zapominając o
podkrzesywaniu.

Ale przyznaj Rafale, że to czasem wina szkółkarzy. Chcą szybko materiał do
sprzedaży uzyskać i nie wyprowadzają roślin jak należy. Takim najjaskrawszym
przykładem niech bedą jałowce płożące lub wzniesine w odmianach, prowadzone
na jedno skrzydło (nie wiem czy to fachowe okreslenie, ja bynajmiej takiego
terminu prywatnie uzywam ). Potem rośnie to w ogrodzie bardziej szpecąc niz
zdobiąc. Ludzie nie wiedzą, że trzeba podciać co nieco, czasem ratują się
sadząc trzy razem, spotkałam się z takimi "fachowymi radami" :-)
--
Pozdrawiam, Kaśka

8. Data: 2003-09-10 20:23:35

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najważniejszą rzeczą są zakupy świadome. Tak jak laik może kupić zły
samochód, tak i niedoświadczony ogrodnik złą roślinę. Wystarczy patrzeć na
to co kupujemy albo o poradę poprosić grupę :-)
Sadzenie roślin w grupach nie jest wcale złą radą. Rozwiązanie drogie ale
dobre dla niecierpliwych. A jałowce płożące można wyprowadzić na dobrą
drogę. Trzeba tylko chęci, czasu i zamiłowania. Zwykle taki kikut ma
atrakcyjną cenę. Coś za coś.
Podobnie ze Skyrocketem. Szkoda nam obciąć go o połowę po nasadzeniu
żywopłotu a mówi się, że to jeden z podstawowych warunków uzyskania ładnego
szpaleru roślin. Dotyczy to zresztą wszystkich nasadzeń żywopłotowych. Tylko
kto będzie chciał czekać na ponowny przyrost? Według mnie największym
wrogiem ogrodów jest brak cierpliwości. Zapominamy się w tym całym chaosie i
walce o utrzymanie stołka do tego stopnia, że i ogród chcemy mieć piękny w
jeden rok. Dbałość o pracę to cnota a nie wada ale jeśli ktoś zaczyna
narzekać, że rośliny za wolno rosną, to znaczy, że powinien poszukać się bo
zaginął gdzieś w drodze do pracy.

9. Data: 2003-09-11 06:02:35

Od: "Andrzej Polanski (praca)" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafal Wolski wrote in message ...

>Sasiad ewidentnie źle prowadził swój żywopłot zapominając o podkrzesywaniu.

Uuuu...
IMHO on nie zapominal tylko nie wiedzial co to jest,
podobnie jak ja

pozdrawiam

Andrzej

10. Data: 2003-09-11 06:22:55

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

>tylko nie wiedzial co to jest,

:-)
Chodzi o przycinanie końcówek pędów na całej wysokości rośliny. W ten sposób
pobudzamy do rozwoju boczne pędy i doprowadzamy do zagęszczenia jałowca. Do
tego trzeba pamiętać, żeby zaraz po wsadzeniu skrócić go o połowę a potem
regularnie ciąć górę.

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

Jesiony
szukam szkółki drzew owocowych w okolicach Lublina
Rosiczka
Jak przechowywac ?
dni otwarte