Re: Skorioloza i co dalej???

From: "Marta" <m...@...kuku.com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Skorioloza i co dalej???
Date: Thu, 7 Sep 2000 14:32:29 +0200

> Boli mnie kręgosłup, byłem na prześwietleniu i okazało się, że mam
> skoriolozę lewostronną.

AFAIK sa trzy podstawowe rodzaje skrzywien: skolioza, lordoza i kifoza. O
skoriolozie nie slyszalam.

> Mam pytanie czy powinienem podjąć jakieś ćwiczenia?
> Pracuję przy komputerze.
> Proszę o instrukcje jakie i co robić aby móc dalej normalnie z tym żyć?

To co wiem, to z obserwacji mojej mlodszej siostry (komplet skrzywien +
gorset ortopedyczny przez kilka lat). Gimnastyka korekcyjna, koniecznie! Sa
specjalne grupy (wlasnie 'korekcyjne'), ktore koncentruja sie na
rehabilitacji osob z pokrzywionymi kregoslupami. Cwiczenia samodzielne tez
moga byc, ale rehabilitant musi Ci podac odpowiedni zestaw. O tyle lepiej
jest w grupie, ze ktos kontroluje prawidlowe wykonywanie cwiczen.
Z obserwacji mojej Mamy (bole zwyrodnieniowe kregoslupa) - wszelkie
cwiczenia usprawniajace i rozciagajace, zmiana nawykow w 'pracy z
kregoslupem' (np. nie targanie duzych ciezarow, prawidlowe podnoszenie
rzeczy ciezszych, prawidlowe siedzenie).
Zyc sie z tym da (ja taz mam lekka skolioze).
Aaa, no i nie za miekki, ani twardy materac i mala poduszka pod glowe, a nie
wielkie poduchy, na ktorych spi sie prawie siedzac.

Pzdr
Marta