Skr. kostki + złam. V. kosci srodstopia - rehabilitacja - pytania

1. Data: 2003-11-16 09:54:06

Temat: Skr. kostki + złam. V. kosci srodstopia - rehabilitacja - pytania
Od: Tomek Klamka <k...@M...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

2 miesiace temu mialem maly wypadek, w ktorym odnioslem ww. urazy. Mimo
poteznej opuchlizny, zsinienia etc zostalem zapakowany w Panstwowym
Szpitalu/Oddzial Ratunkowy w Duzym Miescie na 4 tygodnie do gipsu z
zaleceniem tzw elewacji konczyny.

Konczyna byla na podwyzszeniu tak czesto i dlugo jak tylko bylo to
mozliwe - niemniej jednak czasem musialem sie przemieszczac o kulach
wiec noga sila rzeczy byla na dole. Opuchlizna ustepowala opornie i
dopiero po miesiacu mozna powiedziec ze zniknela ze srodstopia. Na
kostce utrzymuje sie do dzis i tak juz chyba zostanie. Gips mi zdjeto i
tyle - zero rehabilitacji.

Noga zostala "rozchodzona", miesnie lydki odbudowane, moge biegac,
chodzic - niemniej jednak ruchomosc stawu jest ograniczona i po
dluzszych olreasach bezruchu (np po nocy) boli przy obciazniu - ale bol
szybko mija.
Pytanie: Jak moge sobie pomoc odzyskac pelna sprawnosc ruchowa - tak by
staw nie przypominal mi codziennie o swej obecnosci?

PS

Nie wie ktos z praktyki ile % uszczerblu/niesprawnosci przyznaja komisje
lekarskie za ww. urazy? bylem ubezpieczony NNW i mam zamiar skorzystac z
mam nadzieje przyslugujacego mi odszkodowania

dziekuje z góry

T.Klamka

2. Data: 2003-11-16 11:02:31

Od: "deBerg" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawdopodobnie większość dolegliwości ustąpi w ciągu następnych 2 miesięcy,
jednak niewielkie pobolewania i obrzęki po przeciążeniach i przy zmianach
pogody mogą utrzymywać się bardzo długo. Nadal wskazane są ćwiczenia, dobrze
robi basen albo rower. Przy nasilaniu się objawów - okład z lodu na 20
minut. Powinno być dobrze.

Persona
Dermena - czy to działa?
Jak długo jeszcze?