Skwarkowy problem

1. Data: 2004-02-22 19:23:55

Temat: Skwarkowy problem
Od: "dorka" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Naszlo mnie na smalec wlasnej produkcji. Wyszly calkiem slusznej objetosci
dwa sloiki, w jednym do smarowania z dodatkami, w drugim- czysty do
smazenia. Zostalo mi sporo skwarek.
Jak ten nadmiar spozytkowac? Chodza mi po glowie jakies ciastka, gdzies
kiedys ktos mi mowil, ze cos takiego mozna zrobic, nie pomne, niestety. W
ostatecznosci wyrzuce.
Za wszelkie sugestie bede wdzieczna.

Serdecznosci
Dorota

1. Data: 2004-02-22 20:11:27

Temat: Re: Skwarkowy problem
Od: "szama" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jajecznica ze skwarkami?

Aga

1. Data: 2004-02-22 20:17:32

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ..Zostalo mi sporo skwarek.
> Jak ten nadmiar spozytkowac? Chodza mi po glowie jakies ciastka,
====
Kiedyś (chyba dość dawno) pączki nadziewano skwarkami :-}}}

waldek
====

1. Data: 2004-02-22 20:34:39

Od: "Olka" <O...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kopytka polane skawrkami
Pycha :))))))))))))))))

Pozdrawiam
Olka

1. Data: 2004-02-22 20:43:20

Od: "Lilla" <l...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dorka" <d...@i...pl> napisała:
> Zostalo mi sporo skwarek.
> Jak ten nadmiar spozytkowac? Chodza mi po glowie jakies ciastka, gdzies
> kiedys ktos mi mowil, ze cos takiego mozna zrobic, nie pomne, niestety.

http://glinki.com/?l=tKoU

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2004-02-22 20:49:59

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> smazenia. Zostalo mi sporo skwarek.
> Jak ten nadmiar spozytkowac? Chodza mi po glowie jakies ciastka, gdzies

owszem, można zrobić ze skwarek ciastka, są doprawdy rewelacyjne (choć
strasznie kaloryczne), sama robiłam :) Niestety nie podam Ci przepisu, bo
nie mam ksiązki :(

"Ciasta, Ciastka, Ciasteczka" - bardzo stara książka, miała wiele wydań.
Może masz ją albo ktoś z grupowiczów ma? Są tam chyba 2 lub 3 przepisy na
ciastka ze skwarek.

Ja mogę podać Ci tylko za "Kuchnia polską". Niestety tego przepisu nie
wypróbowałam nigdy:

30 dag mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
10 dag cukru pudru
15 dag skwarek świezych (nie zarumienionych) (nie pamięam, jakie powinny
by ć w "moim" przepisie)
3 żółtka
2 łyżki gęstej śmietany
1 opakowanie cukru waniliowego
1 łyżka posiekanej smazonej skórki pomarańczowej

do posypania ciastek: cukier puder

Mąkę, proszek, cukier puder wymieszać. Dodać przepuszczone przez maszynkę do
mięsa skwarki, żółtka roztrzepane ze śmietaną, cukier waniliowy, skórkę
pomarańczową. Posiekać składniki nożem, szybko zagnieść ręką. Ciasto
rozwałkować i wycinać ciastka.
Ciatka umiescić na posmarowanej tłuszczem blasze i piec w 180st C ok 25 min,
Gorace posypać cukrem pudrem.

Sasannka

PS. Lubisz gotować?
Teraz możesz czerpać z tego finansowe korzyści!
http://Przyjaciele.MniamMniam.pl
Dołącz do Przyjaciół!

PPS. A może preferujesz biżuterię?
http://partner.wec.com.pl
Program Partnerski dla eleganckich.

1. Data: 2004-02-22 20:54:23

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://glinki.com/?l=tKoU

O, ten drugi to właśnie "mój" przepis! Polecam, były pyszne... w każdym
razie tak to zapamiętałam sprzed ok 7 lat... ;)

1. Data: 2004-02-22 20:55:50

Temat: Re: OT Skwarkowy problem (was: Skwarkowy problem)
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-02-22 21:49:59 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Magdalena Witkowska* skreślił te oto słowa:

Czternastowersowa sygnaturka to 'troche' za duzo, Sasanko.
Doprawdy, mozna sie zmiescic w 4 wersach i tam przekazac informacje o
sobie.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2004-02-22 21:01:04

Od: "Kasia A" <buniapl(nic)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak ten nadmiar spozytkowac? Chodza mi po glowie jakies ciastka, gdzies
> kiedys ktos mi mowil, ze cos takiego mozna zrobic, nie pomne, niestety. W

wiem ze moja mama robi takie kruche ciasteczka wlasnie ze skwarkami ale
najpierw je mieli w maszynce do miesa a pozniej ciasto zagniata jak na
kruche ale jakie proporcje to za cholere nie wiem
a pozniej przez ta maszynke przepuszcza z takim dodatkiem do ich formowania
i wychodza pyszne ciasteczka kruche a najlepsze jeszcze cieple

pozdrawiam slodko

--
( )''. .''( )
( (Y) )

1. Data: 2004-02-22 21:08:23

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No i się zaczerwieniłam
*^^*

Sasannka

Użytkownik "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> O wszystkim decyduje środowisko. Dlatego anioły fruwające w niebie mają
> piękne skrzydła, natomiast anioły chodzące po ziemi mają piękne nogi.

gotowanie w mikrofali :))
Melon miodowy
Kebab i Londyn
Re: Coś pysznego z wątróbeczki?