Śledzie aceto balsamico

1. Data: 2001-11-22 10:03:58

Temat: Śledzie aceto balsamico
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomysł jest absolutnie i wyłącznie mój, więc zastrzegam prawa autorskie (
copyright), co nie znaczy, że nie może pojawic sie gdzie indziej, ale
koniecznie z zaznaczeniem czyje to.

Jako że było to w okolicach Wigilii, śledzie właśnie przyniosłam do domu i
zastanawiałam się, jak je w tym roku przyrządzić. Oczywiście lenistwo
zwyciężyło, kupiłam takie gotowe płaty, lekko solone. Część zrobiłam
klasycznie, z cebulą i w oleju, z dodatkiem octu jabłkowego. A resztę pokroiłam
w paski, posypałam świeżo startą gałką muszkatołową i pokropiłam aceto
balsamico, polałam oliwą z oliwek i na samym końcu, pod wpływem natchnienia,
dodałam rodzynki i migdały krojone w piórka. Wymieszałam i wstawiłam do
lodówki. Niech się dzieje wola nieba...Dwa dni potem odważyłam się spróbować.
Dziw, że nie pożarłam wszystkiego na raz. I pojęłam potęgę aromatu aceto
balsamico zwanego także aceto di Modena.
Pisała o aceto balsamico pani Kręglicka w "Wysokich obcasach". Zaciekawiła
mnie opowieśc o occie, który dojrzewa latami w specjalnych beczkach i którego
najlepsze nastawy sprzedawane są na wagę złota. Na szczęście istnieje także
wersja popularna; nie tak wyrafinowana, ale i nie tak kosztowna. Traf chciał,
że ujrzałam w sklepie buteleczkę aceto di Modena. Tani nie był, ale nie
potrafiłam się oprzeć, kupiłam. No i oczywiście zaczęłam szukać wspomnianego
artykułu na temat. Kamień w wodę. Tak wiec skazana zostałam na własny
pomyślunek. I wymyśliłam chyba nie najgorzej, śledzie zrobiły furorę.

Chętnie poznam inne przepisy z zastosowaniem aceto balsamico Qd

1. Data: 2001-11-22 10:11:37

Temat: Re: Śledzie aceto balsamico
Od: czarek <c...@z...dwws.pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> Chętnie poznam inne przepisy z zastosowaniem aceto balsamico Qd

Nie dalej jak wczoraj uzylem balsamico do klasycznej niemieckiej a wlascicie
bawarskiej kartofelsalat efekt interesujacy. Niedawno zas zamarynowalem
jeden sloiczek grzybkow i efekt rozniez byl bardzo dobry jednak moim zdaniem
nie az tak dobry by tak drogi ocet uzywac w tym celu. Najklasyczniejszym
przepisem jest oczywiscie vinegret
Czarek

1. Data: 2001-11-22 11:01:24

Od: "Adam 'Rolek' Rolbiecki" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czarek" <c...@z...dwws.pl> napisał ...
[..]
> Nie dalej jak wczoraj uzylem balsamico do klasycznej niemieckiej a
wlascicie
> bawarskiej kartofelsalat efekt interesujacy.
[..]

Uuuuuu!! A przepisik na kartoffelnsalad, to gdzie??? :)))))
Ja poproszę!

Adam 'Rolek' Rolbiecki

1. Data: 2001-11-22 11:34:32

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:7...@n...onet.pl...
> [...]
> pomyślunek. I wymyśliłam chyba nie najgorzej, śledzie zrobiły furorę.
>
> Chętnie poznam inne przepisy z zastosowaniem aceto balsamico Qd

Hej!!
Przepis kupuje chociaż za śledziami nie przepadam, ale rodzinka tak. U nas
można kupić balsamico w wersji białej lub czerwonej, który zastosowałaś.
Pozdrawiam Ramzes

1. Data: 2001-11-22 11:39:55

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepis kupuje chociaż za śledziami nie przepadam, ale rodzinka tak. U nas

to znaczy gdzie?

> można kupić balsamico w  wersji białej lub czerwonej, który zastosowałaś.
> Pozdrawiam Ramzes
>
> To istnieje biały balsamico? Nie wiedziałam...Ja uzywałam ciemnego , on jest
bardziej brązowy niz czerwony. Aha! Nie mylić z octem winnym ( białym i
czerwonym), estragonowym, bazyliowym i co tam jeszcze handel da... Na etykiecie
ma byc napisane: Aceto balsamico ( aceto di Modena) i juz.Pozdrawiam
balsamicznie Qd

1. Data: 2001-11-22 12:20:12

Od: "zosia" <z...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

też nie wiedziałam, że istnieje biały ocet balsamiczny. a propos, robiłam
niedawno buraczki wg. pomysłu agnieszki kręglickiej. upieczone buraki (40-60
min), jak przestygną, kroi sie w sporą kostkę i podsmaża z masłem, miodem i
octem balsamicznym. na jednego dużego buraka dałam sporą łyżkę miodu i ze
dwie octu, do tego sól i pieprz. oryginalne i bardzo dobre.

pozdrawiam,
(uwielbiam buraczki),

1. Data: 2001-11-22 12:20:19

Od: "Ramzes" <w...@w...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
etykiecie
> ma byc napisane: Aceto balsamico ( aceto di Modena) i juz.Pozdrawiam

Istnieje. W Krakowie pojawiły się specjalne sklepy, gdzie możesz sobie kupić
dowolną ilośc.
Mam nadzieje że to samo, nazywa się ocet balsamiczny. Ten czerwony jest
bardzo drogi, u nas w sprzedaży 12 letni.Ale co tam zainwestuję. W tym
sklepie są jeszcze pyszne oliwy i przepyszne nalewki.
Frajda jest, bo możesz na miejscu zdegustować i kupić ozdobną buteleczkę o
odpowiedniej pojemności od 100 ml do 1 l. Super prezent.
Pozdrawiam Ramzes.

1. Data: 2001-11-22 21:55:38

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

(ciach)
Chętnie poznam inne przepisy z zastosowaniem aceto balsamico Qd

Makłowicz podawał w jednym ze swoich programów przepis na polędwicę wołową z
aceto.Danie jest proste ale bardzo smaczne.
Polędwicę wołową kroimy na plastry, obsmażamy na rozgrzanym tłuszczu (masło
i oliwa). Zdejmujemy mięso z patelni dajemy trochę mąki ( ja daję tak na oko
ale chyba mniej niż łyżeczke) i robimy lekką zasmażkę, podlewamy odrobiną
rosołu i dolewamy acetto (trochę, zależy jak dobry mamy, jeśli prawdziwy
tradizionale to parę kropel, jeśli nie tradizionale to nieco więcej- trzeba
potem spróbować i ewentualnie dolać), trzeba szybko mieszać,żeby nie zrobily
się kluski, sosu jest nie wiele ale jest bardzo aromatyczny i taki
aksamitny. Wkłdamy mięso do sosu i chwilę jeszcze podgrzewamy.Solę na końcu.
Mój ocet balsamiczny ma tylko dwanaście lat i nie jest tradizionale, nie
stać mnie :( Ale i tak jest bardzo aromatyczny.
Jako ciekawostkę mogę Wam podać ceny tego "prawdziwego" aceto balsamico
tradizionale di Modena
50 letni 480 000 lirów za buteleczkę 100 ml (ok. 900 zł)
25 letni 190 000 lirów ........
12 letni 90 000 lirów ........

Kasia L

1. Data: 2001-11-23 09:20:56

Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najpiekniej dziekuje za te przepisy i informacje o aceto balsamico które juz
przeczytałam ( i skopiowałam) i za te, które może jeszcze sie pojawia. Qd

1. Data: 2001-11-23 12:20:43

Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja w kwestii formalnej
To cudo nazywa sie: aceito balsamico di Modena
(zwracam uwage na i)
Molti saluti
Barbara

> ... Na etykiecie
> ma byc napisane: Aceto balsamico ( aceto di Modena) i juz.Pozdrawiam
> balsamicznie Qd

w celach testowych ;-)
Kurcze pieczone prawie jak z rozna bez rozna
Ostrzeżenie!
Przyprawy korzenne
Moja nowa pasja: SUSHI