Śledziona

1. Data: 2003-03-07 23:15:44

Temat: Śledziona
Od: "Taygah" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze o krotka informacje, jaka role pelni w organizmie oraz czy mozna bez
niej zyc?
Jak to wplywa na tryb zycia? Czy trzeba brac leki??

Dziekuje.

2. Data: 2003-03-07 23:35:54

Temat: Re: Śledziona
Od: "Dominiqa" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Taygah" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
bez
> niej zyc?
> Jak to wplywa na tryb zycia? Czy trzeba brac leki??

Cześć!!!
Odpowiadajac na Twoje pytanie!!Mogę Ci powiedzieć że śledziona odgrywa ważną
rolę w odporności i prawidłowej funkcji krwi ( jest "cmentarzyskiem" starych
i uszkodzonych erytrocytów).
Ale mozna bez niej żyć!! A żywym dowodem na to jest m.in. mój tato,który
żyje bez niej już ze 30 lat.Usunięto mu śledzione po wypadku, któremu uległ
jak był młodym chłopakiem.Na zdrowie poważnie nie narzeka i nigdy nie brał
żadnych leków w związku z tym że nie ma śledziony.

3. Data: 2003-03-09 09:34:25

Od: "d.v." <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

|--> "Taygah" <a...@p...onet.pl> długo siedział, zanim napisał w
wiadomości/;:b4b9fa$23t$...@n...onet.pl...

Gdy czujesz się śledziona, zgłoś sie na policję, oni znajdą tego kto cię śledzi

4. Data: 2003-03-09 11:48:05

Od: "Maciej Jędrzejko" <m...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście życie bez śledziony jest mozliwe - nie jest to narząd niezbędny
do zycia u człowieka dorosłego, jednak spełnia wazną funkcje usuwania
uszkodzonych erytrocytów (jak juz pisano wcześniej) - po kilku miesiącach po
usunięciu śledziony tę funkcje przejmuje wątroba - jednak istotnym problemem
jest hipertrombocytoca (nadmiar płytek krwi) Norma wynosi 150-400 tys a u
bezśledzionowców ;) bywa nawet 800-1200 tys. Z tym wiąże sie zwiekszone
ryzyko zakrzepicy.

Dlatego zwykle przez kilka lat (czasem do konca zycia) konieczne jest
przyjmowane małych dawek leków działających hamująco na płytki krwi (75 mg
kwasu acetylosalicylowego) i regularna kontrola układu krzepnięcia i
morfologii krwi.

Pozdrawiam
Maciej Jędrzejko

Książka: Medycyna dla nurków.
!!! zapalenie spojuwek - jakie objawy ???
Tradzik
Tradzik
Ból w okolicach narządów płciowych kobiety