Ślimaki

1. Data: 2013-05-14 15:36:20

Temat: Ślimaki
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W tym roku jakiś plaga ślimaków. Wszędzie ich pełno, na trawniku, zywopłocie, lubczyk
wcinaja itp.
Znacie jakiś sposób na pozbycie sie tych paskudztw?

2. Data: 2013-05-14 19:02:42

Temat: Re: Ślimaki
Od: "Izabela Wójcik" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nieekologiczny ale gwałtownie skuteczny - Glanzit. Rozsypujesz troszkę (
naprawdę troszkę ) wszędzie tam gdzie się pokazują. Na drugi dzień widzisz
skutki działania.
Sprawdzone dwa lata temu i obecnie. U nas spokój był przez prawie cały
zeszły sezon.

ps.com...

3. Data: 2013-05-14 19:21:16

Od: "Ozon" <s...@b...ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izabela Wójcik" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> skutki działania.
> Sprawdzone dwa lata temu i obecnie. U nas spokój był przez prawie cały

I nie przychodzą z zewnątrz?
To plaga.
Tego ślinika luzytańskiego NIC nie chce żreć, więc jest ich... legion.

Ozon

4. Data: 2013-05-14 21:10:25

Od: "Izabela Wójcik" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo to niepoprawne politycznie na grupie "o przyrodzie" wypowiadać się na
temat zwalczania przejawów życia więc czuję sie mocno niezręcznie ale
odpowiem.

Przychodzą ślimaki od sąsiadów ale w newralgicznych miejscach, przy płocie
jest rozsypana "karma". Słowo pogrom i cmentarzysko idealnie oddają sytuację
na froncie.
Co ciekawe ta karma musi być dla nich nie lada atrakcją skoro zlazły z
bazlii i mięty. One ciągną do tej trutki jak zaczarowane.
Dwa lata temu było ślimaków zatrzęsienie. Tzn. po deszczu nie dało się
przejść po trawniku nie rozdeptując gadziny. Zużyliśmy ok. 1,5 opakowania
posypując kompost, brzegi trawnika i te graniczne miejsca z sąsiadami gdzie
rosła trawa i bylo ogólnie zachęcające środowisko. Po dwóch dniach nastąpił
absolutny spokój chociaż ja powtarzałam mężowi, że nie ma skutecznych
środków na ślimaki.
W tym roku kiedy pokazały się pierwsze sztuki nie zastanawialiśmy się dlugo
no i jak na razie mamy dwa cmentarzyska. Mam nadzieję, że wystarczy.

5. Data: 2013-05-15 22:58:15

Od: z...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 14 maja 2013 15:36:20 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> W tym roku jakiś plaga ślimaków. Wszędzie ich pełno, na trawniku, zywopłocie,
lubczyk wcinaja itp.

> Znacie jakiś sposób na pozbycie sie tych paskudztw?

Kaczki

6. Data: 2013-05-16 08:48:31

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 15 maja 2013 22:58:15 UTC+2 użytkownik z...@w...pl napisał:
> Kaczki
A spsobem na pozbycie kaczek jest czernina;))

7. Data: 2013-05-16 09:34:45

Od: krak <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-05-14 15:36, Kris pisze:
> W tym roku jakiś plaga ślimaków
To już wiem gdzie są moje :), bo nie podejrzewam, żebym wyzbierał wszystkie.
Możesz być bezlitosny.
Pozdr.

8. Data: 2013-05-16 14:25:43

Od: "rageofhonor" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ps.com...
W tym roku jakiś plaga ślimaków. Wszędzie ich pełno, na trawniku,
zywopłocie, lubczyk wcinaja itp.
Znacie jakiś sposób na pozbycie sie tych paskudztw?

Sposób jest prosty wyzbierać i przerobic na escargot. Tylko nie wiem czy
wszyscy lubią.

Wyzbierać i przenieść np nad jakąś rzekę. Można też sprzedać jakiemuś
zakładowi który zaopatruje restauracje.

Jak to nie pomoże to chyba tylko chemia lub sól co też nie jest wskazane bo
deszcz rozpuści sól i ziemia będzie zasolona.

9. Data: 2013-05-16 16:20:05

Od: "Ozon" <s...@b...ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rageofhonor" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

> Wyzbierać i przenieść np nad jakąś rzekę. Można też sprzedać jakiemuś
> zakładowi który zaopatruje restauracje.

A jak ty widzisz to wyzbieranie?
Kto to ma zrobić i z ilu km2?
Przecież tego są miliony.

Ozon

10. Data: 2013-05-16 16:55:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 May 2013 14:25:43 +0200, rageofhonor napisał(a):

> Wyzbierać i przenieść np nad jakąś rzekę.

Proponuję nad Wołgę!

> Można też sprzedać jakiemuś
> zakładowi który zaopatruje restauracje.

Lepiej poczekać na kolejny unijny projekt zaopatrzenia Polaków w żywność...
http://wiadomosci.ekologia.pl/rosliny-i-zwierzeta/UE
-unijny-projekt-bedzie-promowac-jedzenie-owadow,1592
5.html

--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

pytanko do posiadaczy oczek wodnych,stawów
Moje pomidory i papryki :-)
Na przyszłe zakupy nasienne.
Sadzenie thui + agrowłóknina
Żurawie