Służba czy manipulatorstwo?

1. Data: 2007-02-07 02:14:21

Temat: Służba czy manipulatorstwo?
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy waszym zdaniem psychologia to słuzba odkrywaniu prawdy o człowieku czy raczej
techniczna metodologia zwana "naprawczą" sprowadzająca się właściwie do
manipulatorstwa -jako chodzenia przez psychologów 'na skróty'...?

Tendencyjne pytanie -co? ;)

2. Data: 2007-02-07 04:18:00

Temat: Re: Służba czy manipulatorstwo?
Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky; <eqbclb$dcv$1@news.onet.pl> :

> [...]
> czy raczej techniczna metodologia zwana "naprawczą" sprowadzająca się
> właściwie do manipulatorstwa -jako chodzenia przez psychologów 'na

;) Manipulatorstwo, jeżeli manipulatorstwem nazwiesz nieświadome
wykorzystanie nieprawdziwych (w części) treści.

Flyer
--
gg: 9708346
http://flyer.uczucia.com.pl/

3. Data: 2007-02-07 14:35:38

Od: "Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>raczej techniczna metodologia zwana "naprawczą" sprowadzająca się właściwie

Witam,
wiesz co? Pytanie nie tyle tendencyjne, co nieścisłe. Wszystko wrzucasz do
jednego worka, na którym napisałeś "psychologowie". Jestem głęboko
przekonany, że każdy człowiek wyczuwa (choć wielu tylko nieświadomie)
manipulację, i efekty działań takich zakłamanych "naprawiaczy" są bardzo
krótkie (choć często naprawdę szybkie). Z tego, co wiem- na uniwersytetach
wielu wykładowców popiera takie metody- stojąc twardo (choć też zapewne
nieświadomie) na gruncie metodologii marksistowskiej (to nie żart). Głoszą z
zapałem takie kłamstwa w rodzaju "czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal"
etc.
Jest też niewielka grupa psychologów, którzy mają w sobie tę iskrę bożą i
chęć pomocy drugiemu. Wiedzą, że warunkiem zmian jest bycie w Prawdzie.
Najpierw to, co się dzieje z pacjentem- musi mu przeszkadzać, a następnie
powienien chcieć zobaczyć Prawdę o sobie. Wtedy można pracować dalej- a
efekty bedą trwałe.
pozdrawiam
Chiron

4. Data: 2007-02-07 14:58:42

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky wrote:
> [...]
> człowieku czy raczej techniczna metodologia zwana "naprawczą"
> sprowadzająca się właściwie do manipulatorstwa -jako chodzenia przez

Psychologia, Sky, to nauka mająca na celu poznanie określonych
zjawisk, mechanizmów. Czyli to pierwsze zdecydowanie. To drugie to się
nazywa psychiatria - dziedzina medyczna.

michał

5. Data: 2007-02-07 15:28:14

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Sky" <s...@o...pl> wrote in message news:eqbclb$dcv$1@news.onet.pl...

Raczej odkrywanie prawdy o czlowieku, ale poniewaz odkrywanie prawdy jest
bardzo trudne i slabo namacalne,
latwo o tendencyjnosc (nawet nieswiadoma) stad ta dziedzina nauki tez
podlega
pewnym manipulacjom. Jak wszedzie.

Zreszta, czy istnieje jedna prawda o czlowieku? :)
Duch

6. Data: 2007-02-07 16:43:12

Temat: Odp: Służba czy manipulatorstwo?
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik michał <6...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:45c9d649$0$13200$f...@m...aster.pl...

> Psychologia, Sky, to nauka mająca na celu poznanie określonych
> zjawisk, mechanizmów. Czyli to pierwsze zdecydowanie. To drugie to się
> nazywa psychiatria - dziedzina medyczna.

W takim razie jakże wielu psychologów nie wiedzieć czemu bawi się w psychiatrię... ;P

7. Data: 2007-02-07 16:44:25

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Duch <n...@n...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:eqcr9q$35g$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
> podlega
> pewnym manipulacjom. Jak wszedzie.
>
> Zreszta, czy istnieje jedna prawda o czlowieku? :)

Tak! Moja... ;)))
Dobra...wiem wiem...;P

8. Data: 2007-02-07 20:33:16

Od: "Chiron" <eleuzis@nospam_polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
> podlega
> pewnym manipulacjom. Jak wszedzie.
>
> Zreszta, czy istnieje jedna prawda o czlowieku? :)
Witam,
Jestem głęboko przekonany, że istnieje jedna Prawda- czy o człowieku, czy
czymkolwiek. A my możemy starać się ją rozpoznać- i każdy to robi po
swojemu.
pozdrawiam
Chiron

9. Data: 2007-02-07 22:28:13

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sky wrote:

> W takim razie jakże wielu psychologów nie wiedzieć czemu bawi się w
> psychiatrię... ;P

Niepsychologów bawi się w psychiatrę jeszcze więcej... ;D

michał

10. Data: 2007-02-07 23:02:32

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik michał <6...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:45ca3f98$0$13201$f...@m...aster.pl...

> Niepsychologów bawi się w psychiatrę jeszcze więcej... ;D

Też bym się bawił na ich miejscu... ;)

laski w kopalni
Nieszczery uśmiech. Dlaczego?
!!! STUDENCIE - UCZNIU !!!
Odp: Kwanty a czasoprzestrzeń? Laik prosi...
Pralnie mózgów...