Sok z brzozy

1. Data: 2007-04-17 06:43:39

Temat: Sok z brzozy
Od: "rajton" <mart74USUŃ@TOTEŻUSUŃgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Odwiedzilem niedawno Kazimierz Dolny, wchodze na rynek a tam SOK Z BRZOZY!
Slyszeliscie kiedys o czyms podobnym??? Poniewaz ja jestem tego typu co to
wszystkiego musi sprobowac wiec sobie kupilem. Dostalem ulotke o cudownych
wlsciwosciach soku, zestawie witamin i mineralow jaki zawiera itd. W sumie
bardzo przyjemna rzecz, delikatny soczek z zawiesina ktora przypomina
plywajaca plesn, ale podobno to naturalne. Troche podchodzi na sok
winogronowy, ale chyba stad sie to bierze ze jest slodzony cukrem gronowym.

Moze troche OffTopowy post, ale chcialem zainteresowac tych co tez mogli nie
wiedziec ze cus takiego istnieje

Pozdrav Mariusz

2. Data: 2007-04-17 06:55:18

Temat: Re: Sok z brzozy
Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

rajton napisał(a):

> Odwiedzilem niedawno Kazimierz Dolny, wchodze na rynek a tam SOK Z BRZOZY!
> Slyszeliscie kiedys o czyms podobnym???

Słyszeliśmy, widzieliśmy, piliśmy.

Napój popularny za wschodnią granicą Polski, sprzedawany m.in. w
sklepikach z dużych słojów na szklanki.
--
BBjk

3. Data: 2007-04-17 06:55:24

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <f01qj5$3lc$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"rajton" <mart74USUŃ@TOTEŻUSUŃgazeta.pl> wrote:

> [...]
>
> Moze troche OffTopowy post, ale chcialem zainteresowac tych co tez mogli nie

Nigdy nie czytałeś żadnej rosyjskiej powieści?

Władysław

4. Data: 2007-04-17 07:07:57

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> Nigdy nie czytałeś żadnej rosyjskiej powieści?

Idealista!
--
BBjk

5. Data: 2007-04-17 07:51:01

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"rajton" <mart74USUŃ@TOTEŻUSUŃgazeta.pl> wrote in message
> [...]
> gronowym.
>
> Moze troche OffTopowy post, ale chcialem zainteresowac tych co tez mogli

Istnieje - można sobie samemu ściagać - z umiarem - wywiercić w pniu
otwór i wstawić do niego rurkę. podstawić naczynie i pobierać. Nie może to
być zbyt wiele - gdyż drzewo umrze. Sok zapobiega pruchnicy zębów.
Może być fermentowany - stanowi wtedy wspaniały napój orzeźwiający.

6. Data: 2007-04-17 07:52:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"BBjk" <b...@q...pl> wrote in message

> Idealista!
> --
> BBjk

Albo fińskiej...

7. Data: 2007-04-17 08:54:39

Od: "mo" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rajton" pisze:
> Moze troche OffTopowy post, ale chcialem zainteresowac tych co tez mogli
nie
> wiedziec ze cus takiego istnieje

Bierezowyj sok??? Alez oczywiscie, ze istnieje. Mozna kupic w kartonach lub
szklanych slojach. Ja go pilem w karajch baltyckich, kupiony w kartonie, w
sklepie spozywczym. Niezbyt mi smakowal, bo byl zdecydowanie zbyt mocno
slodzony.
Moj znajomy zatrudnial kiedys Bialorusinow. Gdy jeden z nich sie przeziebil,
chodzil do lasu pic taki sok "prosto z drzewa", jako lekarstwo.
--
mo

8. Data: 2007-04-17 09:41:16

Od: G...@S...Janoszka.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 17 Apr 2007 08:43:39 +0200 I had a dream that rajton
> [...]
>
>Moze troche OffTopowy post, ale chcialem zainteresowac tych co tez mogli nie

W Krakowie w paru barach/restauracjach podają normalnie do picia sok
brzozowy, jest on także do kupienia w niektórych marketach.

--
Grzegorz Janoszka

9. Data: 2007-04-17 11:51:20

Od: "Kulinarny.Net" <p...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rajton" <mart74USUŃ@TOTEŻUSUŃgazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wszystkiego musi sprobowac wiec sobie kupilem. Dostalem ulotke o cudownych
> wlsciwosciach soku, zestawie witamin i mineralow jaki zawiera itd. >

Witam
Ja także niedawno odwiedziłam Kazimierz, ale soku z brzozy nie udało mi się
kupić.
Za to kupiłam w sklepiku "Jak w Ulu" trójniaki Piastowskie (są różne rodzaje
np. ziołowy, z aronią, z śliwką - te próbowałam i polecam). A wracając do
soku z brzozy to widziałam je w aptece (z dodatkiem mięty, aronii i dzikiej
róży).
Pozdrawiam
Mika

10. Data: 2007-04-17 12:02:55

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Kulinarny.Net wrote:

> [...]
> próbowałam i polecam). A wracając do soku z brzozy to widziałam je w
> aptece (z dodatkiem mięty, aronii i dzikiej róży).

Praktycznie w każdym supermarkecie jest to normalnie dostępne w
szklanych butelkach. Jak dla mnie to smakuje woda z cukrem. :)

--
+ ' .-. .
, * ) )

Co typowo polskie na wyjazd?
pytanie o przepis, ale nie wie jak sie potrawa nazywa
gotowanie na parze - garnek? mikrofala?
Pojemniki tupperware
[reklama] Wirtualna Kuchnia Polska