Sokownik

21. Data: 2005-10-03 21:01:50

Temat: Re: Sokownik
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widać, że producent to profesjonalista :))
> Pozdrawiam, krystyna

I owszem, gardło niczego sobie :-))

Pozdrawia boletus

22. Data: 2005-10-04 05:09:28

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>        Widzę "po drodze" 2 słoiczki. W drugim jest zdaje się jedna śliwka,
> żeby to śliwowica była / bo miałeś trochę tylko śliwek/, a po co ten
> pierwszy?
>        Pozdrawiam, Barbara

Prawdziwa góralska śliwowica robiona jest ze spadów węgierek.
Sypie się je do beczek i fermentuje bez cukru i wody.
Destyluje się taką berbeluchę i otrzymuje arcydzieło ludowe.
Destylują prawdopodobnie z parą wodną, bo taka zupa kipi mocno
i przypala się.
W beczce gotowana jest woda,gorąca para wpuszczana jest do beki
ze śliwkami,dopiero z tej beki jest wyjście do chłodnicy.
Dobra śliwowica górali niskopiennych wyjdzie, robiąc wino ze śliwek
i destylując jak normalny samogon.
Pozdrawiam.Mirzan

23. Data: 2005-10-04 08:13:42

Od: "Jacek Walewski" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widzę "po drodze" 2 słoiczki. W drugim jest zdaje się jedna śliwka,
Jest to śliwka kalifornijka i kilka rodzynków
> żeby to śliwowica była / bo miałeś trochę tylko śliwek/,

Śliwek na śliwowicę miałem dość dużo, jeszcze żona powidełka zrobiła.
A sposób robienia śliwowicy w miarę dokładnie Mirzan opisał.

a po co ten
> pierwszy?
Tajemnica!!

--
Pozdrawiam Jacek Walewski
=======================

24. Data: 2005-10-04 08:26:14

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Walewski napisał(a):
[...]
> Jak Ci się te 200 parę litrów wina zepsuje jestem w stanie w ciągu jednej
> doby zamienić
> w 95% koncentrat ;-)))

I to by było ewidentne marnotrawstwo. 40-45% w zupełności wystarczy
chyba, że to ma być do celów technicznych.
;-)
pozdr. Jerzy

25. Data: 2005-10-04 08:30:12

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko napisał(a):
> Możesz przedstawić prawną wykładnię tego stwierdzenia? Jestem bardzo
> zainteresowany..

W archiwum znajdziesz wykładnię tego co legalne a co nielegalne, tyle,
że ne pamietam czy na kuchni to przypadkiem nie było.
pozdr. Jerzy

26. Data: 2005-10-04 08:37:18

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=4618

> Pozdrawia boletus

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=4614
* bimber
* bimbrownia
* bimbrownictwo
* księżycówka
* pędzić
* samogon
* gołda
* niedogon
http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=55611

Nawet nie wiesz o czym piszesz. Nie ubliżaj przyzwoitym ludziom
przetwarzającym owoce swojej pracy.
:-P
pozdr. Jerzy

27. Data: 2005-10-04 08:41:13

Od: "Jacek Walewski" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

I to by było ewidentne marnotrawstwo. 40-45% w zupełności wystarczy
chyba, że to ma być do celów technicznych.

Chyba nigdy nie "pisałeś" takich książek ;-))
40-45% otrzymuje się dopiero po rozcieńczeniu np wodą.
Alkohol otrzymany z "pierwszego tłoczenia" by miał średnio ok 40%
musi też otrzymać dawkę tej śmierdzącej wody z baniaczka.
To się do picia nie nadaje fefe, chyba że do celów technicznych
np smarowanie stóp przy przeziębieniach. ;-))))))

--
Pozdrawiam Jacek Walewski
=======================

28. Data: 2005-10-04 08:56:21

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko wrote:

> Możesz przedstawić prawną wykładnię tego stwierdzenia? Jestem bardzo
> zainteresowany..

Jerzy już Ci odpisał; uzasadnienie znajdziesz w archiwum pl.rec.kuchnia.
Ja czytałam o tym w gazecie (Rzepa lub Wyborcza) w każdym razie jakaś
poważna (nie Fakt ani nic podobnego).

Pozdrawiam
Bea

29. Data: 2005-10-04 09:27:43

Od: "Jacek Walewski" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bimbrownik :-)))
>
> Pozdrawia boletus

Jak zwał tak zwał, przynajmniej wiem co piję.

--
Pozdrawiam Jacek Walewski
=======================

30. Data: 2005-10-04 09:53:59

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek Walewski napisał(a):

> [...]
> ;-)
> pozdr. Jerzy
>
> Chyba nigdy nie "pisałeś" takich książek ;-))

Luknij do archiwum.
;-)

> 40-45% otrzymuje się dopiero po rozcieńczeniu np wodą.

Ło boże, znasz technologie produkcji koniaku?
Najpierw destylujesz [pierwszy destylat czyli określona ilość wylewasz z
żalem do zlewu] do 30-35 a potem drugi raz do własciwego poziomu.

> Alkohol otrzymany z "pierwszego tłoczenia" by miał średnio ok 40%
> musi też otrzymać dawkę tej śmierdzącej wody z baniaczka.

Sliwowica? Taka prawdziwa ze śliwek? Mam rodzinę w Nowosądeckim i
technologię znam.

> To się do picia nie nadaje fefe, chyba że do celów technicznych
> np smarowanie stóp przy przeziębieniach. ;-))))))

Nawet w googlach znajdziesz jak robic dobrze.
A na twoje wyroby się nie zapraszam.
:-(
pozdr. Jerzy

Targi ogrodnicze w Strzelinie k/Słupska