Sos pomidorowy na Pizzę..

1. Data: 2002-08-06 16:28:26

Temat: Sos pomidorowy na Pizzę..
Od: "Aldona" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich !!!

Chciałam Was poprosić o przepis na sos pomidorowy na pizzę.
Chciałabym zrobić go sama- więc...pomóżcie mi, proszę !

Pozdr

1. Data: 2002-08-06 16:35:04

Temat: Re: Sos pomidorowy na Pizzę..
Od: ">Maciek<" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałam Was poprosić o przepis na sos pomidorowy na pizzę.
> Chciałabym zrobić go sama- więc...pomóżcie mi, proszę !

Witam,

najlepiej zrobic sos ze swiezych pomidorow, ale ja napisze przepis na sos z
przecieru (koncentratu) pomidorowego, ktory jest szybszy do zrobienia:

Skladniki:

przecier pomidorowy ( ok. szklanki, zalezy jak duza pizza )
bazylia
oregano
sól
pieprz

Przygotowanie:

Wszystkie skladniki wymieszac i nakladac na pizze.

Pozdrawiam, maciek

1. Data: 2002-08-06 17:07:25

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik >Maciek< <m...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aiotr9$fma$...@n...tpi.pl...

> Witam,
>
> najlepiej zrobic sos ze swiezych pomidorow, ale ja napisze przepis na sos
> przecieru (koncentratu) pomidorowego, ktory jest szybszy do zrobienia:

no to tak samo się robi ze świeżych, tylko bardzo dojrzałych, zdejmuje się
skórkę, wycina przysłowiowe dupki, przeciera albo miksuje, wsio ryba, potem
jak za rzadkie odsącza nieco na sicie + sporo soli, pieprzu i ziół :)

wkn

1. Data: 2002-08-06 17:14:06

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomidory (na jedna duza pizze chyba 1/2kg, najwyzej Ci zostanie na potem)
sparzyc, obrac, usunac badylki i wydusic sok z pestkami. W rondlu rozgrzac
oliwe, wrzucic pomidory, dusic az sie rozpackaja. Ewentualnie zblendowac.
Przyprawic sola i wg gustu: po mojemu to czosnek zmiazdzony, bazylia, pol
lyzeczki miodu, szczypta galki muszkatolowej i pol szczypty cynamonu. Dziwne
ale dobre. Oregano do sosu juz nie daje, bo posypuje nim wierzch pizzy: gdy
sie wyprazy uzyskuje pelnie aromatu, w sosie troche ginie.

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2002-08-07 16:37:44

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

> najlepiej zrobic sos ze swiezych pomidorow, ale ja napisze przepis na
> sos z przecieru (koncentratu) pomidorowego, ktory jest szybszy do
> zrobienia:

Przecier to nie koncentrat!

--
Konrad J. Brywczyński
Ten się śmieje ostatni, kto myśli najwolniej.

1. Data: 2002-08-07 16:55:09

Od: ">Maciek<" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przecier to nie koncentrat!
>
> --

Nie badz taki do przodu bo cie z tylu zabraknie....;)

1. Data: 2002-08-07 17:08:53

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

> Nie badz taki do przodu bo cie z tylu zabraknie....;)

Jak ktoś zastosuje taką ilość koncentratu, to mu wyjdzie coś
całkiem niezjadliwego. Koncentrat ma esencję pomidorów przy
IIRC 30% objętości!

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
k...@b...tk otwarte okna"

1. Data: 2002-08-07 17:26:48

Od: ">Maciek<" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak ktoś zastosuje taką ilość koncentratu, to mu wyjdzie coś
> całkiem niezjadliwego. Koncentrat ma esencję pomidorów przy
> IIRC 30% objętości!

Wiesz,
jak masz mala/srednia pizze to 1-2 opakowania koncentratu spokojnie
wystarczy. A jak ktos gotuje dla pulku wojska to sam wiesz.......

pozdrawiam, maciek

1. Data: 2002-08-07 17:52:43

Od: Konrad Brywczyński <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

> jak masz mala/srednia pizze to 1-2 opakowania koncentratu spokojnie
> wystarczy. A jak ktos gotuje dla pulku wojska to sam wiesz.......

Ale zdecyduj się - dwa małe koncentraty to powiedzmy pół szklanki,
pewnie mniej. Jak to rozprowadzić wodą i przyprawić, może być sos
do pizzy.

Z drugiej strony można wziąć przecier albo nawet taki gotowy sos
w kartoniku, podgrzać i przyprawić (czosnek, bazylia, oregano,
trochę soli, lubię dać trochę mięty) i znów mamy sos.

Tylko że cały czas koncentrat != przecier.

1. Data: 2002-08-08 07:21:22

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <k...@b...tk> napisał w wiadomości

> Ale zdecyduj się - dwa małe koncentraty to powiedzmy pół szklanki,
> pewnie mniej. Jak to rozprowadzić wodą i przyprawić, może być sos
> do pizzy.
> Konrad J. Brywczyński

ja robiac pizze, zuzylam ostatnio na cala blache piekarnikowa koncentrat z
calego, szklanego sloiczka( wczesniej tak 2/3 objetosci)-taki jakby dwie
male puszki .Porzadnie doprawiony tym co wczesniej pisaliscie- ale nie
rozcienczany zadna woda.Bylo duzo ale smacznie i aromatycznie. Jakos nigdy
nie rozcienczam koncentratu do pizzy.Sprobuj Konrad raz w ten sposob, po co
woda...Przecier ze swiezych pomidorow przeciez odparowujesz wlasnie aby sie
zagescil. Optuje za nierozcienczaniem - kwintesencja smaku.

Jola L-L

Cytowanie googla (+przepis na kaczke)
kurczak (P)
sałatka z paluszkami krabowymi