Sosna Malinky ??

1. Data: 2005-04-26 16:32:56

Temat: Sosna Malinky ??
Od: "Kamil Boczek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Mam pytanko odnośnie Sosny Malinky, gdyż nie znalazłem o nij nic w necie.
Wiem tylko, że jest sosą karłowatą. Może ktoś mi przybliżyć jej właściwości
itp. Uwzględniam, że chodzi mi bardziej o wiadomości do Bonsai.

2. Data: 2005-04-26 17:09:56

Temat: Re: Sosna Malinky ??
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wiem tylko, że jest sosą karłowatą. Może ktoś mi przybliżyć jej właściwości
> itp. Uwzględniam, że chodzi mi bardziej o wiadomości do Bonsai.

Znalazłam tyle, że jest to Pinus leucodermis, czyli sosna bośniacka, odporna
praktycznie na wszystko i niewymagająca co do podłoża. Mam zdjęcie, na oko z
metr wysokości, ale wiek nieznany. Natomiast jeśli chcesz kształtować sosnę, to
teraz należy się zabrać za skracanie młodych przyrostów i dotyczy to wszystkich
sosen bez wyjątku:)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2005-04-26 17:37:00

Od: "Kamil Boczek" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:45b3.00000a7f.426e75e3@newsgate.onet.pl...

> [...]
sosnę, to
> teraz należy się zabrać za skracanie młodych przyrostów i dotyczy to

Hej
Dzięki Ci bardzo :)
Już mam wszystko zrobione. Już odrutowane i poopcinane. Powinienem mieć
zaniedługo fotki to wyśle.

4. Data: 2005-04-26 18:46:45

Temat: Odp: Sosna Malinky ??
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...onet.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:4...@n...onet.pl...

> [...]
sosnę, to
> teraz należy się zabrać za skracanie młodych przyrostów i dotyczy to

Basiu! Barbarzyńcy pomagasz. ;-(((
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2005-04-26 18:49:44

Temat: Re: Sosna Malinky ??-OT
Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...onet.pl> w wiadomości do
> [...]

Januszu, dziękuję-ć za miłe słowo - właśnie parę dni temu skracałam przyrosty
na kosówkach i kucałam z sekatorem wokół sosny 'Watereri' ;-)

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2005-04-26 19:46:05

Temat: Odp: Sosna Malinky ??-OT
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przyrosty
> na kosówkach i kucałam z sekatorem wokół sosny 'Watereri' ;-)

No, ale przecież bonsaja (tfu!) nie robiłaś?
Pozdrawiam :-)
Janusz

7. Data: 2005-04-26 20:26:42

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...onet.pl> w wiadomości do
> grup dyskusyjnych napisał:4...@n...onet.pl...

> przyrosty
> >
> No, ale przecież bonsaja (tfu!) nie robiłaś?

No nie...działanie tylko skarlające, bez nadawania kształtu za pomocą (tfu!)
drutowania :D

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2005-04-27 03:02:59

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Kamil Boczek wrote:

> Już mam wszystko zrobione. Już odrutowane i poopcinane. Powinienem mieć
> zaniedługo fotki to wyśle.

Biedna sosna :-(
Ona tak wolno rosnie, a tu jeszcze jest cieta.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2005-04-27 06:17:44

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

(...)
> Basiu! Barbarzyńcy pomagasz. ;-(((
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

A żywopłotów ciąć Wam nie szkoda? :-)

pozdrawiam Krycha

10. Data: 2005-04-27 07:40:50

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> >
> (...)

> A żywopłotów ciąć Wam nie szkoda? :-)

Ja tnę prawie wszystko, co się da. Łącznie z niektórymi bylinami :D

Pozdrawiam, Basia.

Jaz zrobić huśtawkę
Do Teresy
jak to się nazywa, podobne do winogron