Sosna zrzuca korę - jakaś zaraza?

21. Data: 2006-09-05 06:40:35

Temat: Re: Sosna zrzuca korę - jakaś zaraza?
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:edi8ab$63g$1@news.onet.pl skryba <z...@o...pl>
napisał(a):
> Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał w
> wiadomości news:u4YKg.76409$u11.36781@tornado.ohiordc.rr.com...

> Zatem bilans działania lub zaniechania działania wychodzi na zero.
> :-)

Hejka. Jakby to delikatnie powiedzieć, co tu wyszło na zero? ;-)
Przecież w w/w przypadku feromon ściąga do pułapki samce motyli, które są
zupełnie nieszkodliwe dla chronionych roślin. I w ten oto sposób samice
motyli pozostają bezdzietnymi starymi pannami. :-)
Pozdrawiam realnie Ja...cki

22. Data: 2006-09-05 06:54:13

Od: "KrzychuT" <k.thomas(WYTNIJ_TO!!!)@polipol.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mniej inwazyjny sposób? Jakieś opryski, ciężka zima, która i tak
> cholerstwo wymrozi, czy sam nie wiem, co jeszcze?

raczej plonne Twe nadzieje na samorozwiazanie z kornikiem drukarzem. Chore
drzewa wyciac wywiezc okorowac, kore spalic.

pzdr
krzychut

23. Data: 2006-09-05 07:12:27

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

skryba napisał(a):
> Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał w
> wiadomości news:eU0Lg.76461$u11.61542@tornado.ohiordc.rr.com...
>>
> Ewentualnie w sklepach ogrodniczych
> :-)

Czyli prawie na jedno wychodzi.
;-)
pozdr. Jerzy

24. Data: 2006-09-05 07:29:37

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:edj868$7bo$1@nemesis.news.tpi.pl Jerzy Nowak
<0...@m...pl> napisał(a):

> Czyli prawie na jedno wychodzi.
> ;-)
> pozdr. Jerzy

Hejka. Jerzy, bez czarnego piaru, proszę . ;-)
Pozdrawiam refutacyjnie Ja...cki

25. Data: 2006-09-05 08:53:53

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:W4ZKg.99604$vl5.38032@tornado.ohiordc.rr.com...

> Ja stosowałem na żuki japońskie, ze skutkiem opisanym wyżej :-(

Ja się tam nie znam, ale czytam:
"Regularne przeglądanie pułapek pomaga w obserwacji odłowów samców i
ustaleniu
na tej podstawie faktycznego stanu zagrożenia oraz określenia prawidłowego
terminu zwalczania"

Rozumiem, że mogę sobie określić tymi pułapkami kiedy
strzelać z chemii ? Same pułapki feromonowe to tak jak tablice
lepowe, czyli taka "lupa" do owadów ?;-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

26. Data: 2006-09-05 10:01:45

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:edjdvm$k3n$1@atlantis.news.tpi.pl piotrh

> Rozumiem, że mogę sobie określić tymi pułapkami kiedy
> strzelać z chemii ? Same pułapki feromonowe to tak jak tablice
> lepowe, czyli taka "lupa" do owadów ?;-)

Hejka. Jesteś w mylnym błędzie. Feromon zwabia samce konkretnego gatunku
szkodnika do pułapki gdzie np. przyklejają się do podłogi. Natomiast tablice
lepowe wychwytują różne gatunki (samice i samce) reagujące na konkretny
kolor (żółty, biały, niebieski). Zarówno pułapki jak i tablice pozwalają
określić stan zagrożenia i terminy zwalczania danego szkodnika.
Pozdrawiam filuternie Ja...cki

27. Data: 2006-09-05 12:13:04

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Jakby to delikatnie powiedzieć, co tu wyszło na zero? ;-)

Bilans.
On jest jak sekretarka.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

28. Data: 2006-09-05 13:02:41

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiedziałem, że jest grupa "lesnych ludzi"

Grupa może i jest, ale najwyraźniej w lesie o internet ciężko, bo
życia tam tyle, co na pustyni :-)

J.

29. Data: 2006-09-05 13:16:40

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
tablice
> lepowe wychwytują różne gatunki (samice i samce) reagujące na konkretny

Może się źle wysłowiłem ;-) ale to właśnie chciałem uściślić:
(Pomińmy różnicę w szczegółach działania tablic i pułapek)

> Zarówno pułapki jak i tablice pozwalają
> określić stan zagrożenia i terminy zwalczania danego szkodnika....

.....innymi dużo bardziej skutecznymi środkami, np. chemią.
Czy tak?
Bo może *same* pułapki feromonowe nie mają za bardzo sensu
w *skutecznym zwalczaniu* szkodników - jestem ciekaw :-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

30. Data: 2006-09-05 13:41:58

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> Zarówno pułapki jak i tablice pozwalają
> określić stan zagrożenia i terminy zwalczania danego szkodnika.

Jeśli chodzi o żuki japońskie, to stan zagrożenia mogę
określić wyjrzawszy przez okno :-(

Pozdrowienia,
Michał

--