Śpiewanki

11. Data: 2001-12-02 14:51:42

Temat: Re: Śpiewanki
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> schrieb im Newsbeitrag
news:9ubjrl$p63$1@hercules.iupui.edu...
/.../
> Jest natomiast spiewana przez Grechute (tytulu nie pamietam)
> piosenka o dzikim winie.
> "Bo w mym domu rosnie pnacze,
> Okno z drzwiami mi sie placze.
> Bo w mym domu dzikie wino,
> Kto je tutaj sial, dziewczyno?"
>
> Grechuta spiewa tez o malinach. Slowa chyba Lesmiana.
> "I staly sie maliny narzedziem pieszczoty,
> Tej pierwszej, tej jedynej, ktora w calym niebie
> Nie zna zadnych upojen oprocz samej siebie"
> (cytuje z pamieci, wiec moga byc bledy).

/.../

> Pozdrowienia,
> Michal

"W malinowym chrusniaku" Lesmiana spiewal Grechuta razem z Krystyna Janda.
Jest jeszcze inna piosenka Grechuty, szczegolnie dla Krzysztofa -
"Mandarynki i pomarancze", tez do slow poety, tym razem Juliana Tuwima. Czy
"Hop szklanke piwa" tez sie liczy? Jak by nie bylo, mowa posrednio o
chmielu. Aha! Z Maryla Rodowicz spiewal piosenke pt. "Gaj" do slow
Osieckiej.

Irek

12. Data: 2001-12-02 16:53:44

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Irek Zablocki" <i...@w...de> napisał w wiadomości

> "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> schrieb im Newsbeitrag

A "Pamiętajcie o ogrodach" Kofty ??

--

pozdrawiam ja i moje muszlowce
J.Krzysztof

13. Data: 2001-12-02 17:08:17

Od: "Wojciech P" <w...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma jeszcze jednej piosenki, jakze bliska powinna byc grupie!!!
refren brzmi:
Wrzosy, wrzosy lila mgla....
niestety dalej jest tak, ze w tych wrzosach "zolnierz padl" , ba zachodzi
podejrzenie, ze byl to zolnierz Armii Ludowej, poniewaz pamietam te pisenke,
jako zly sen festiwalu w kolobrzegu. ALE - w zapowiedzi zabawy nie bylo
ograniczen politycznych, wiec zglaszam- tym bardziej w kontekscie
nastepujacej rekomendacji wrzosow:
"krzewinki nadajace ogrodom niepowtarzalnego uroku"
PYTANIE - z jakiej to strony www cytat??
pozdrawiam
wojtek.

14. Data: 2001-12-02 17:28:36

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

"Too old..." napisał(a):

> A "Pamiętajcie o ogrodach" Kofty ??

A pewnie... To jest pięka piosenka, nawet na mój drugi stopień słuchu...Z
tydzień temu sam to zapodałem.... :-))
Pozdrawiam :-)
Janusz
PS
Oczywiście jest to wpisane na listę....

15. Data: 2001-12-02 17:32:09

Temat: Re: Śpiewanki - o wrzosach
Od: "Wojciech P" <w...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

sam sobie i Wam dopowiadam...
co parawda, tego jeszcze nie spiewali ale to wiersz Tadeusza Micinskiego.
Moze ktos z grupowiczow zechce zanucic???
Poją mnie wrzosy, paprocie miedziane
i srebrne słońce i lazur głęboki.
Płyną -
doliną - potoki wezbrane
łączą się -
sączą - przez śniegi, opoki
łona -
ramiona tulą się w obłoki.
Duch mój okrąża Himalajów szczyty
grody -
pagody tylko sercu znane
w sennym klasztorze - spoglądam na morze,
w złotą, błękitną, migotną Nirwanę
w czarne, bezdenne, spienione granity.

16. Data: 2001-12-02 19:06:27

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

A byly juz wymieniane "Kiedy znow zakwitna biale bzy"?
"Niech no tylko zakwitna jablonie"?

Czy ktos to zbiera w baze danych?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

17. Data: 2001-12-02 19:10:03

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech P" <w...@p...com.pl> wrote in message news:9udnhn$ins$1@news.tpi.pl...
> zachodzi
> podejrzenie, ze byl to zolnierz Armii Ludowej

Jak tak, no to "Rozszumialy sie wierzby placzace".

W "Dzis do ciebie przyjsc nie moge" jest fragment
"Gdy nie wroce, niechaj wiosna
Role ma obsieje brat.
Kosci moje mchem porosna
I uzyznia ziemi szmat."

Pozdrowienia,
Michal

18. Data: 2001-12-02 19:13:11

Od: "Wojciech P" <w...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy "Bialy Krzyz", Czerwonych Gitar podchodzi??? Akcja tego porywajacego
utworu rozgrywa sie w lesie, krzyz jest brzozowy, a brzozy modne na
dzialkach.
a jak byc moze niektorzy zauwazyli ja sobie marze las posadzic. Jeszcze cos
bylo o jarzebinie czerwonej, "jarzebino czerwona, ktoremu serce dasz..."
Wojtek pa.

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał w
wiadomości news:9udu6q$pgo$1@hercules.iupui.edu...

19. Data: 2001-12-02 19:18:46

Od: Iwona Sapijaszko <i...@w...top.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Myślisz, że to już tylko 3 miesišce........
> Nie wierzę....., u mnie pewnie trochę później.... :-((((((((((((((((((
we Wrocławiu jest tak: jesień- ciepła, długa, zima- krótka, troszkę
mrozu, mało śniegu, wiosna- ciepła, pojawia się szybko i
niespodziewanie. W marcu zdecydowanie się ociepla i brakuje pory
przejściowej - przedwiośnia. Mieszkamy tu 10 lat i nie widziałam
wiosennych roztopów, sopli lodu zwisających z dachów, strumieni pod
lodem na ulicach. I mi tego brakuje! I chciałabym, żeby zimą śnieg leżał
na ulicach i było biało przez 2 miesiące a nie 2 tygodnie :(
Kiedy w przyszłym roku wiosna wyskoczy jak Filip z konopii, zaraz
zamelduję.
A tymczasem czekam na zimę :)
pozdrawiam
Iwona

20. Data: 2001-12-02 22:18:53

Od: Andrzej Paplinski <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli moge - maly wtret na marginesie wlasciwego tematu. Malenstwo
Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, ktore przed laty przeczytalem w kalendarzu
sciennym zrywanym Ksiazki i Wiedzy, a ktore zrobilo na mnie ogromne wrazenie.

"Cud zieleni"
Raz ktoś, oślepłszy, chciał się ludziom zwierzyć
Ze swej tęsknoty za kolorem trawy,
Agrestu, owsa, szmaragdów jaskrawych,
Jezior głębokich. - Nikt nie był ciekawy.

Pozdrawiam zadumany
Andrzej

Wojciech P wrote:

> co parawda, tego jeszcze nie spiewali ale to wiersz Tadeusza Micinskiego.

INFORMACJA
mucholowka
wymienię tarasowe
Rosliny Miesozerne - PREZENTY dla wszystkich!!!
Rynek lili wodnych oraz bambusa