Sposoby na obniżenie temperatury w mieszkaniu/domu

11. Data: 2017-05-29 20:13:57

Temat: Re: Sposoby na obniżenie temperatury w mieszkaniu/domu
Od: Marcin Tomczak <m...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Zapomniałem dodać, że chcę uniknąć czegoś jak klimatyzacja. Googlałem trochę i
wyszukałem informacje, że jest coś takiego jak markizy zewnętrzne (producent okien
Fakro ma coś takiego w ofercie). I szczerze bardziej bym poszedł właśnie w tę stronę.
Najbardziej to nie chce robić jakiś instalacji oraz zrezygnować z klimatyzowania
pomieszczenia, bo to za dużo zachodu.

12. Data: 2017-05-29 20:40:30

Od: ws5 <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Monday, May 29, 2017 at 8:13:58 PM UTC+2, Marcin Tomczak wrote:
> Zapomniałem dodać, że chcę uniknąć czegoś jak klimatyzacja. Googlałem trochę i
wyszukałem informacje, że jest coś takiego jak markizy zewnętrzne (producent okien
Fakro ma coś takiego w ofercie).

dokladnie, takie cos moge polecic... jesli slonce wpada przez okno to nagrzewa
pomieszczenia masakrycznie, ja mam w mieszkaniu okna na wschod (sypialnia, kuchnia) i
zamontowanie zewnetrznych zaluzji obnizylo temp. zauwazanie, wczesniej mialem
wewnetrzne zaluzje, po montazu tez bylo widac roznice, ale dalo sie na nich jajka
smazyc ;) tak sie nagrzewaly w lecie... zewnetrzne sa o klase lepsze! Zalozylem z el.
sterowaniem + zaprogramowane sa tak, ze po ~11 jak juz slonce nie swieci do pokoju
podnosza sie...

13. Data: 2017-05-29 22:12:56

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.05.2017 18:11, Marcin Tomczak pisze:
> Może mądrzejsi ode mnie odkryli już metodę na niższą temperaturę (najlepiej 22-24
stopnie ;) w domu? :)

Odkryli - podcienie na parterze i weranda na piętrze, od
strony południowej. Ale to odkryli już po wprowadzeniu
się do takiego domu. ;)

14. Data: 2017-05-30 12:30:06

Od: quent <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23.05.2017 18:11, Marcin Tomczak wrote:
> Ciekaw jestem jak wy sobie z tym radzicie. Ja szczerze mówiąc zasłaniam okna
zasłonami, pewnie jak większość, ale nie lubię siedzieć tak po ciemku. Może mądrzejsi
ode mnie odkryli już metodę na niższą temperaturę (najlepiej 22-24 stopnie ;) w domu?
:)

Powieś na wiatraku wkłady chłodzące do termotoreb, ponoć coś tam to daje :-)

--
Pozdr.
www.elipsa.info

15. Data: 2017-05-30 18:36:18

Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-25 o 14:09, Lisciasty pisze:

> Ja nie napisałem że to nie jest dobre. Ale pisanie, że to zastąpi
> 3,5kW klimę to bzdura jak stąd do Moskwy :>

Nie ma to jak zamknąć się w samochodzie na parkingu przed Lidlem,
włączyć silnik, klimę i tak siedzieć samemu kopcąc, hałasując i
dogrzewając planetę.

16. Data: 2017-05-31 18:53:30

Od: o...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

Marcin, panowie są coraz mniej poważni, ale ja pozostanę. :) Zainteresuj się
markizami pionowymi. Może się powtarzam po kimś. Jeśli jeszcze się nie zraziłeś do
tego wątku i masz pytania to wal śmiało, ja ci udzielę odpowiedzi. :)

17. Data: 2017-06-02 00:30:21

Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W telewizji robili eksperymenty i wyszlo ze trzeba pic goraca herbate lub kawe bo po
wypiciu goracego spada temperatura ciala. Pij gorace, najtaniej wyjdzie zeby bylo Ci
chlodniej.

18. Data: 2017-06-02 09:00:26

Od: z <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W telewizji robili eksperymenty i wyszlo ze trzeba pic goraca herbate lub kawe bo
po wypiciu goracego spada temperatura ciala. Pij gorace, najtaniej wyjdzie zeby bylo
Ci chlodniej.

Tylko nie pij herbaty z cytryną bo to powoduje raka.
Tak cytryna sprzyja wchłanianiu szkodliwych substancji z herbaty które
normalnie nie są wydzielane w naparze.

Ech te durne tv :-)

I oczywiście trzeba żreć litrami lody to wtedy się chudnie :-)

19. Data: 2017-06-05 23:13:44

Od: ws5 <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Friday, June 2, 2017 at 9:00:30 AM UTC+2, z wrote:

> Tylko nie pij herbaty z cytryną bo to powoduje raka.
> Tak cytryna sprzyja wchłanianiu szkodliwych substancji z herbaty które
> normalnie nie są wydzielane w naparze.

nie nalezy zaparzac herbaty z cytryna, pozniej (po usunieciu fusow) mozna dodawac ile
kto lubi...

http://tnijurl.com/herbcytr/

http://pogromcymitowmedycznych.pl/myth/309/gdy-zapar
zamy-herbat%C4%99-nie-nale%C5%BCy-dodawa%C4%87-cytry
ny-od-razu-poniewa%C5%BC-z-herbaty-jakie%C5%9B-szkod
liwe-substancje-si%C4%99-uwalniaj%C4%85/

20. Data: 2017-06-10 22:06:59

Od: "Tomasz" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przyjazny" <p...@n...tld.invalid> napisał

> Zmień ściany na grubsze i posadź drzewa dookoła domu żeby było trochę
> cienia. No i w dzień NIE otwieraj okien.

W jakim kraju Wy mieszkacie że macie problemy z nadmiarem ciepla.
Ja mam dom na Kaszubach (10 km od Gdyni) i tutaj, latem, raczej myślę o
dogrzewaniu a nie o chłodzeniu.
Temperatura powyżej 25 st na dworze, w dzień bywa u nas kilka razy do roku a
i to wieczorem
wszyscy ubierają polary bo temperatura spada do 13 - 17 st.
W tej chwili na przykład jest na zewnątrz 13 st. a cały dzień było piękne
słońce.
Dla mnie dyskusje w tym wątku są całkowicie abstrakcyjne i cieszę się ze
mnie to nie dotyczy.
--
Tomasz

---