Re: Sprekelia???

1. Data: 2000-01-06 09:00:52

Temat: Re: Sprekelia???
Od: "j.turulski" <t...@n...uwb.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesia Karpowicz napisał(a) w wiadomości:
> Ja kupilam sprekelie we Florexpolu, ceny nie pamietam chyba w
>granicach 10,- zl, za cebule. Niestety nie zakwitla mi w tym roku i
>na dodatek zostala w donicy w altanie, mam nadzieje, ze nie >zmarznie.

to niestety juz mozna uwazac, ze ta roslina jest śp. celule zimuja w temp.
ok. 15deg. nie mozna wierzyc sprzedawcy co do warunkow uprawy rosliny,
trzeba samemu sprawdzac w ksiazkach i np. na tej grupie dyskusyjnej.
postepujac podobnie jak ty, stracilem w tym roku cebule eucharis, ktory
zimuje w podobnej temp jak sprekelia.
btw: dziwie sie, ze zakupiona sprekelia nie kwitla. zwykle firmy ogrodnicze
tak preparuja rosliny, ze one bezposrednio po posadzeniu kwitna. dopiero w
nastepnych latach (jesli roslina przezyje) sa problemy z kwitnieniem.
pozdrowienia
j.t.