Re: Spustoszenie moralne...

1. Data: 2014-01-20 01:49:01

Temat: Re: Spustoszenie moralne...
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" lbfgog$cq$...@n...news.atman.pl

> Niemal każdy lekarz (a ,,zaliczyłem'' ich co najmniej 7 w związku
> z uszkodzeniem mego kręgosłupa) z którym rozmawiałem o moim kręgosłupie,
> wiedział, o jakich ćwiczeniach myślę, gdy mówię o ćwiczeniach ,,Fastum''.

> Niemal każdy -- bo Miastowy lekarz nie wiedział...

> Opisy tych ćwiczeń rozdają pacjentom właśnie lekarze.

Inna ciekawostka. Gdy mówię lekarzom, że nie mogę dźwigać
ciężarów, zazwyczaj lekarz zauważa, że nie tyle istotny
jest ciężar, co sposób dźwigania:

-- na zgiętych plecach, czy na prostych,
-- na wyciągniętych rękach, czy przy tułowiu,
-- zrównoważony, czy w jednej ręce

Ale Miastowy lekarz nie zapytał o sposób... Zapytał jedynie,
o to, ile kilogramów wg mnie to ciężar. Odpowiedziałem, że
nie noszę więcej niż 2 kilogramy, a i te dwa nie na kilometr,
ale...

Chciałem dokończyć, lecz lekarzowi cierpliwości zabrakło...

Tutaj dokończę -- ale z samochodu czy garażu do mieszkania,
czyli nie więcej niż na odległość 50 metrów.

W ogóle lekarz raczej nie był zbyt mocno zainteresowany tym,
co mam mu do powiedzenia. Jedni lekarze cierpliwie słuchają
mnie, inni zadają pytania, ale ten był lekarz nieco inny...

Badanie nie przypominało badań, z jakimi ,,zżyłem
się'' -- a badało mnie wielu neurologów w związku
z tymi uszkodzeniami.

Wprawdzie leżałem na leżance i lekarz ,,manipulował'' moimi
nogami, ale -- i spodnie krępowały ruchy, i bandaże elastyczne,
które miałem z powodu uszkodzonego żebra, i sam ból związany
z uszkodzonym żebrem. Zaproponowałem lekarzowi zdjęcie bandaży,
ale nie uznał mojej propozycji na wartościową. ;)

Lekarz nie pytał mnie, gdzie (w których miejscach mego ciała) odczuwam ból.

Spodnie krępowały nadmiernie ruchy dlatego, że z powodu uszkodzenia
żebra nie ćwiczyłem zbyt wiele ostatnio, przez co przytyłem. :( Po
wyjściu ze szpitala (na początku listopada ubr.) laryngologicznego
(otolaryngologicznego/audiologicznego?) ważyłem mniej niż 65 kg, ale
z powodu uszkodzenia żebra (uszkodziłem żebro 13 grudnia, akurat w dniu
składania wniosku do Zespołu Orzekania) przekroczyłem niedawno 70 kg...
Obecnie schodzę w dół, ale niestety zbyt powoli... Biegać nie
mogę -- z uwagi na kręgosłup.

Oczywiście :) lekarz kazał mi schylić się, choć powszechnie
wiadomo, że takich skłonów należy unikać przy uszkodzonym
kręgosłupie. Nawet z łóżka nie należy podnosić się do przodu,
lecz należy wstawać i kłaść się na wyprostowanych plecach...
(przykładowo -- na bok) Na dodatek należy unikać wszelkich
szarpnięć.

-=-

Dlaczego piszę na polszczyźnie?
Zaczęło się od rocznicy wyzwolenia ,,Warszawy''. Post skierowałem
oczywiście na historię, ale że to grupa moderowana, uznałem, iż
post mój może ukazać się zbyt późno -- dlatego ,,tradycyjnie''
postawiłem to także na polszczyźnie, którą uważam za najbliższą
historii. Czym jest owa tradycja? Ano czasami zdarza się, że
moderatorzy nie chcą przepuścić mojego postu (z uwagi na
słowa typu: polaczki, niemiaszki, żydki) więc post kieruję
na polszczyznę, :) ukazując, iż moje określenia nie budzą
nienawistnej polemiki...

Później już kontynuowałem wątek, dodając czasami medycynę do
polszczyzny, co czasami udaje się a czasami nie -- trudno mi
zgadnąć, dlaczego nie każdy ukrzyżowany post ukazuje się...

--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'