Stek prostych pytan

1. Data: 2004-08-19 07:32:48

Temat: Stek prostych pytan
Od: "-DraconuS-" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Bardzo prosze o odpowiedz na ten stek prostych pytan, co naswietli mi
sprawe na tajniki diety i jej wplywu na organizm. Z gory dzieki :)

- Ktore produkty zawieraja najcenniejsze bialko/tluszcz/weglowodany i
ktore zawieraja najwieksze ich ilosci?

- Jesli w diecie mam 30g bialka i 80g weglowodanow to np. 150g chudego
twarogu zawiera nie tylko te 30g bialka, ale tez weglowodany i tluszcze.
Czy mam je zatem uwzgledniac w przeliczaniu?

- Jakie tluszcze sa w serach bialych, zoltych i w mleku? Czy sa to
tluszcze roslinne? Czy sa one dobre?

- Co sie dzieje jak wypije np. 1 piwo na dzien lub pare piw w jednym dniu
raz/dwa na tydzien? Jakie skutki wywola to w diecie/organizmie pod katem
przyrostu masy miesniowej?

- Czy tluszcze zwierzece zawieraja sie tylko w miesie i jego przerobach?

- Czy po gotowaniu/smazeniu/pieczeniu produktow zmieniaja sie ich wartosci
odzywcze/energetyczne oraz zawartosc bialka/tluszczy/weglowodanow?

- Jesli 100g jakiegos produktu zawiera np. 70g weglowodanow, 18g bialka i
3g tluszczy to czym jest pozostale 9g? Czasem te wartosci daja w sumie
100g - zazwyczaj sa to jednorodne, zbite i suche produkty, a czasem suma
wartosci daje ledwie 10g - zazwyczaj sa to wodniste produkty. Czy
zawartosc wody w produkcie jest tutaj odpowiedzia?

- Jakie wartosci odzywcze/energetyczne ma woda? 0?

- Co z grzybami? Czy mozna jesc surowe pieczarki? Jakie sa ich wartosci
odzywcze/energetyczne?

- Czy kotlety sojowe (gotowe z torebek) mozna jesc na sucho? Czy maja taka
sama wartosc odzywcza/energetyczna jak soja? Jak sa robione? (skład:
odtluszczona maka sojowa)

- Co z tluszczami przy diecie 30g bialka / 80g weglowodanow (5 posilkow,
ostatni bez weglowodanow)? Podobno sa one niezbedne dla organizmu i trzeba
ich spozywac ok.15%.

- Co sie dzieje jak jem za malo niz przewiduje moja dieta a co jak za
duzo? Jak wplywaja zmiany proporcji wegl./bialek/tluszczow w diecie na
organizm?

--
Maciej aka -DraconuS- .. Wroclaw .. GG#501084
(.) (.) .:Quake III Arena nightmare player

2. Data: 2004-08-19 07:44:20

Temat: Re: Stek prostych pytan
Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-DraconuS-" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> - Jakie tluszcze sa w serach bialych, zoltych i w mleku? Czy sa to
> tluszcze roslinne?

Na miłość boską,
A JAK SĄDZISZ!?

Sowa

3. Data: 2004-08-19 07:45:46

Od: Claygirl <c...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa napisał(a):

> Na miłość boską,
> A JAK SĄDZISZ!?

hihihi, pamiętaj, że "roślina" to baaaaardzo obszerne pojęcie ;)

--
Magdalena "Claygirl" Wójcik

4. Data: 2004-08-19 07:59:00

Od: "Karolina \"duszołap\" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sowa wrote:

> Na miłość boską,
> A JAK SĄDZISZ!?

Krowa je trawę i robi z niej mleko. No to jakie mają być te tłuszcze, no?

MSPANC,
Karola

5. Data: 2004-08-19 11:01:58

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolina "duszołap" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> napisał
w wiadomości news:cg1mpp$qrv$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Krowa je trawę i robi z niej mleko. No to jakie mają być te tłuszcze, no?

no jak z trawy to roślinne ale jest te z i inna opcja

6. Data: 2004-08-19 11:25:07

Od: Claygirl <c...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karolina "duszołap" Matuszewska napisał(a):

> Krowa je trawę i robi z niej mleko. No to jakie mają być te tłuszcze, no?

To w trawie jest tłuszcz!?

--
Magdalena "Claygirl" Wójcik

7. Data: 2004-08-19 11:32:53

Od: "Karolina \"duszołap\" Matuszewska" <g...@i...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Claygirl wrote:

> To w trawie jest tłuszcz!?

A zupełnie serio zapytam -- dlaczego Cię to dziwi?

Pozdrawiam,
Karola

8. Data: 2004-08-19 14:40:55

Od: Claygirl <c...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A zupełnie serio zapytam -- dlaczego Cię to dziwi?

ROTFL. Bo w trawie nie ma tłuszczu. W czym jak w czym, ale w trawie go
nie ma ;) Jeśli wierzysz w to, ze w zwykłej trawce jest tłuszcz, to
współczuję Ci ogromnie.

--
Magdalena "Claygirl" Wójcik

9. Data: 2004-08-19 14:47:44

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Claygirl w wiadomości news:cg2e5r$1u45$1@mamut.aster.pl pisze:

> ROTFL. Bo w trawie nie ma tłuszczu. W czym jak w czym, ale w trawie go
> nie ma ;) Jeśli wierzysz w to, ze w zwykłej trawce jest tłuszcz, to
> współczuję Ci ogromnie.

A skad, wg Ciebie, biora sie kwasy tluszczowe omega-3?

--
Jedząc pokarmy roślinne, mało wartościowe, powodujesz, że Twój organizm traci wiele
sił na ich trawienie, a niewiele ma z nich korzyści. Tym samym nie ma już nadmiaru

10. Data: 2004-08-19 15:30:27

Od: Claygirl <c...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński napisał(a):

> A skad, wg Ciebie, biora sie kwasy tluszczowe omega-3?

Hm.... z pewnością nie z tłuszczu zawartego w trawie. Nawet, jeśli tam
jest (przy was, to we wszystko uwierzę), to w śladowych ilościach, nie
mających absolutnie żadnego znaczenia dla mleka.

I przestańce mnie wkręcać ;)

--
Magdalena "Claygirl" Wójcik

10 dzień diety...
10 dzień diety
[ogloszenie] Przyjazna Medycyna
[NA WESOLO] Dlaczego woda najlepsza dietą?
Brzuch