Stevia ! [Stewia ; Słodki Liść ]

1. Data: 2004-04-19 16:29:49

Temat: Stevia ! [Stewia ; Słodki Liść ]
Od: -----JAŚ---- <j...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam wszystkich informacji [po polsku ;{] na temat Stevii, zwłaszcza
sposoby rozmnażania. Zamówiłem w necie kilka sadzonek i chciałbym zaopatrzyć
się dla potrzeb rodziny w zdrowy słodzik. Problemem na dłuższą metę mogą być
sadzonki. Jedna kosztuje mnie 6.5 + koszty poczty. Gdybym miał kupować 30
sadzonek corocznie byłby to dość duży koszt.
Stan

2. Data: 2004-04-19 18:57:20

Temat: Re: Stevia ! [Stewia ; Słodki Liść ]
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sadzonki. Jedna kosztuje mnie 6.5 + koszty poczty. Gdybym miał kupować 30
> sadzonek corocznie byłby to dość duży koszt.

Kup najmniejsza ilosc sadzonek i rozmnoz sobie sama.Zobcietej butli po
wodzie min .5 l. zrob mnozarke Wstaw tam doniczke zpiaskiem.Potnij stewie na
sadzonki z dwiema parami lisci powsadzaj do tego piasku lekko podlej zaloz
gore, ukorzeni sie wszystko.Opis znajdziez w pismie NEXUS zub. roku.Mirzan

3. Data: 2004-04-20 07:01:20

Od: Edytka Sapijaszko <e...@n...sapek.net> szukaj wiadomości tego autora

-----JAŚ---- wrote:
> [...]
> sadzonki. Jedna kosztuje mnie 6.5 + koszty poczty. Gdybym miał kupować 30
> sadzonek corocznie byłby to dość duży koszt.

Moja firma kiedyś zabierała się za eksperymentalną uprwę, ale od jakiś 2
lat nic już nie słychać. Uschło ?
Co do zdrowości słodzika to opinie są podzielone... Według pewnych
amerykańskich naukowców (sponsorowanych przez producentów aspartanu ?)
może to wywoływać raka.
Nasi fachowcy się z tym jednak niezgadzali, stąd plany uprawy w polsce i
stosowania jako słodzik w lekach ziołowych. Postaram się dowiedzieć o
szczegóły.

pozdrawiam,

Edytka Sapijaszko

4. Data: 2004-04-20 07:41:25

Od: Edytka Sapijaszko <e...@n...sapek.net> szukaj wiadomości tego autora

> Nasi fachowcy się z tym jednak niezgadzali, stąd plany uprawy w polsce i
> stosowania jako słodzik w lekach ziołowych. Postaram się dowiedzieć o
> szczegóły.

Zaniechaliśmy uprawy gdyż według Komisji Europejskiej nie jest to
roślina wpełni bezpieczna.
http://europa.eu.int/comm/food/fs/sc/scf/out36_en.pd

Uprawa jest prosta, stevia jest mało wymagająca - lubi piasek i słońce.
Ma jedynie jedną wadę - przemarza w naszym klimacie i na zimę trzeba ją
przesadzać do doniczek lub dla potrzeb przemysłu sadzić w szklarni.

Spóbuje jeszcze poszukać, bo możliwe, że w ogródkach lub doniczkach
naszych farmaceutów jakieś sadzonki przetrwały, to spróbowałabym rozmnożyć.

pozdrawiam,
Edytka

Odp: Odp: milin
Odp: milin