Stezenie jodu w wodzie

1. Data: 2004-08-07 06:23:09

Temat: Stezenie jodu w wodzie
Od: "Dominika R" <n...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Trafilam do Was po dlugiej nieobecnosci z moim pytaniem, poniewaz
dowiedzialam sie (po 7 latach leczenia na Gravesa Basedowa), ze cierpie
jednak na inna chorobe tarczycy - Hashimoto - przy ktorej mam zdecydowanie
unikac jodu. Poniewaz jednak nie wyobrazam sobie nawet takiej mozlwosci aby
nie spedzac lata na morzem
chcialabym sie dowiedziec czy stezenie jodu jest jednakowo wysokie na
wszystkich wybrzezach?
Lekarz stwierdzil, ze mam nie wybierac na miejsce wypoczynku morza ale ja
wciaz mam nadzieje, ze nie wszedzie jest taki poziom jodu jak nad naszym
Baltykiem i jest jeszcze dla mnie jakas nadzieja ;)
Prosze Was wiec o jakies pewne informacje na ten temat - byc moze sa jakies
specjalne serwisy www, gdzie znajduja sie mapy wystepowania niektorych
pierwiastkow - w tym jodu. Mi nie udalo sie na razie znalezc nic
konkretnego ani na grupach ani na www.

Pozdrawiam i dziekuje z gory,
Dominika R

--
"The man should respect the sea.
Because the sea respects... no one..."

2. Data: 2004-08-14 00:01:21

Temat: Re: Stezenie jodu w wodzie
Od: Łukasz Pawliński <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 7 Aug 2004 08:23:09 +0200, Dominika R napisał(a):

> [...]
> wciaz mam nadzieje, ze nie wszedzie jest taki poziom jodu jak nad naszym
> Baltykiem i jest jeszcze dla mnie jakas nadzieja ;)

Nasz profesor Biochemii powtarza do znudzenia, że jod nie wchłania się z
powietrzem, a jedynie z pokarmem. Więc o d... rozbić są wszelkie inhalacje
w nadmorskich kurortach...

Łukasz Pawliński (student)

3. Data: 2004-08-14 11:50:50

Od: "Mariusz Mroczkowski" <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz Pawliński" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nasz profesor Biochemii powtarza do znudzenia, że jod nie wchłania się z
> powietrzem, a jedynie z pokarmem. Więc o d... rozbić są wszelkie inhalacje
w nadmorskich kurortach...

ale ziemniaczki czy sałata ktorą tam się jada chyba nie jest importowana z
podhala :)

4. Data: 2004-08-16 12:24:37

Od: "Renia" <<wytnijto>rpalega@voyager.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale ziemniaczki czy sałata ktorą tam się jada chyba nie jest importowana
> podhala :)

No tak ale coraz modniejsze stają się jaskinie solne. Tam nie wcina się
kryształków soli tylko wdycha powietrze :)

Pozdrawiam
Renia

5. Data: 2004-08-16 12:30:37

Od: "Renia" <<wytnijto>rpalega@voyager.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nasz profesor Biochemii powtarza do znudzenia, że jod nie wchłania się z
> powietrzem, a jedynie z pokarmem. Więc o d... rozbić są wszelkie inhalacje
> w nadmorskich kurortach...

Przypomniałam sobie, że kiedy spacerując brzegiem morza przełykałam ślinę
czułam słony smak w ustach. Jeśli spacerujesz oddychając ustami to masz
szansę chapnąć trochę jodu :)

Pozdrawiam
Renia

leczenie
hamartoma chondroides
Nadopiekuńcza (?) Pani ginekolog
[wch] poszukiwany: ortopeda - specjalista od kolan
Białko w moczu