Re: Stolnica silikonowa

From: Panslavista <p...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Stolnica silikonowa
Date: Mon, 9 Feb 2009 21:28:58 -0800 (PST)

On 9 Lut, 22:44, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> No tak, a ja se sprawiłam granitowy blat, więc ciasto na nim mogę wałkować
> (na razie mi szkoda), ale już przykręcić maszynkę się boję, nie mówiąc już
> o ubijaniu kotletów.
> Piękny jest co prawda, ale już nie do wszystkiego się nada. Stolnicę taką,
> jak mówisz, miałam kiedyś, ateraz używam jako stolnicy zdjęctego blatu od
> starej zmywarki "bauknecht" - bardzo dobre tworzywo i nieprzywierające.
> Podkleiłam pod spodem takie listewki oporowe Distalem, ale na boki jeździ
> po tym granicie, jak po lodzie. Chyba sobie taką drewnianą też kupię -
> [...]

Nie umiesz wkręcić wkrętów? Wystarczy sklejka o odpowiednich
wymiarach i dwie listewki - trochę oszlifować, nawet ręcznie (są
uchwyty w sklepach do mocowania papieru ściernego - wybierz ze
sprężynowym zaciskaniem z obu stron - warto mieć - można do tego
mocować siatki do pracy z tynkiem (przy malowaniu mieszkania)) i
przykręcić listwy (można je dodatkowo przykleić np. Wikolem). To jest
bardzo praktyczne rozwiązanie - stolnica może mieć szerokość większą
niż blat - wtedy opiera się tylnym bokiem, a listwa chroni ścianę
przed zabrudzeniem. Jeżeli nie będziesz używała drugiej strony można
na krótszych bokach też dać listwy - burty, i podkleić wkładki
przeciwpoślizgowe...
Na odmianę nawet mając robota używa się różnych ręcznych
maszynek, młynków itp. W tym przypadku można od przodu zostawić
miejsce wolne od listwy oporowej - będzie miejsce na przykręcenie
imadła maszynki...