Stozek rogowki

1. Data: 2002-01-29 11:50:44

Temat: Stozek rogowki
Od: "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow

Szukam informacji na temat wady wzroku zwanej stozkiem rogowki czyli
astygmatyzm nieregularny .. o ile sie nie myle ..

Jakie sa mozliwosci leczenia tej wady i korygowania ?

AJA

2. Data: 2002-01-30 20:19:06

Temat: Re: Stozek rogowki
Od: "Adam Sliwinski" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Skonsultuj się z okulistą, ostatnio można go nękać bez skierowania. :-)) O
ile się jednak nie mylę, możliwy jest przeszczep rogówki, ewentualnie
operacje laserowe - przoduje w tym klinika w Katowicach.

Pozdrawiam
Adam
a...@p...onet.pl

Użytkownik "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl> napisał w
wiadomości news:3c568c7f@news.vogel.pl...

3. Data: 2002-01-31 08:08:34

Od: "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ile się jednak nie mylę, możliwy jest przeszczep rogówki, ewentualnie
> operacje laserowe - przoduje w tym klinika w Katowicach.

No widzisz okuliste to nic nei da nekanie .. bo sa za tepi akurat w tej
wadzie no i musze jezdzic co pol roku do Gdanska z Zielonej Gory to nie
bardzo mi na reke .. no i jakis byl ponoc 7 stycznia w gazecie wyborczej
bionicznych oczach wymyslonych przez NASA ... hehe
no ale neistety nie czytalem go i nie ejst dostepny :(

mniejsza o to .. w kazdym razie szukam jakichc dokladnych informacji .

AJA

4. Data: 2002-01-31 20:12:07

Od: "Iwona L." <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

> [...]

> astygmatyzm nieregularny .. o ile sie nie myle ..
>
> Jakie sa mozliwosci leczenia tej wady i korygowania ?

Od razu mowie, ze nie jestem lekarzem, ale znajomy ma taka przypadlosc
wiec troche jestem zorientowana. Stozek rogowki jest nieuleczalny i
zadnych operacji laserowych sie nie stosuje. Jedyna mozliwoscia
korygowania jest noszenie twardych, robionych na wymiar soczewek
kontaktowych.Sa one sklejane z kilku warstw. Cena takiego kompletu to
ok. 1000 zl. Czas oczekiwania na wykonanie ok. miesiaca. Ale swiat w
tych soczewkach wyglada zupelnie inaczej. Wiec warto. Jakas tam czesc
zwraca kasa chorych (chyba ok. 500 zl co dwa lata). Jedynym mozliwym
leczeniem jest przeszczep rogowki, ale stosowany jest juz w bardzo
zaawansowanych stadiach stozka. Jesli jestes zainteresowany to moge Ci
podac namiary okulistki we Wroclawiu, ktora swietnie takie soczewki
dobiera.

pozdrawiam i zycze zdrowia
Iwona

5. Data: 2002-01-31 23:02:28

Od: "ruda" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Drewniak <a...@w...iie.pz.zgora.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...vogel.pl...
> Witam grupowiczow
>
> Szukam informacji na temat wady wzroku zwanej stozkiem rogowki czyli
> astygmatyzm nieregularny .. o ile sie nie myle ..
>
> Jakie sa mozliwosci leczenia tej wady i korygowania ?

Witam
proponuje zerknac :
http://www.nkcf.org/
http://kcenter.org/

i zapisac sie do grupy chorych
moderator
Warren, Catherine, RN <W...@c...org>
http://mailman.listserve.com/archives/kc-link/index.
cgi

ciezko cos podobnego w naszym kraju zorganizowac
T.I

RTG Zeba - MRKCh-07
test
przeszczep