Straszna zima - dziwne lato

1. Data: 2003-06-25 06:26:15

Temat: Straszna zima - dziwne lato
Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po okropnej i długiej zimie nastało bardzo dziwne lato. Może ma się nawet już
ku jesieni?
Jak nigdy, przyroda nadrobiła. Zaczęły kwitnąć już nachyłki, budleja i milin
mają duże pąki kwiatowe (czerwiec !), perowskia też z pączkami. Jadłam już
swoje maliny, zaczynają dojrzewać wiśnie. Zakwitła pierwszy raz biało-zielona
trzmielina 'Emerald Gaiety'.
Obserwuję , że wszystko jest wcześniej o min. miesiąc. Czy u Was też tak czy
tylko w Szczecinie takie anomalie?

Majka

2. Data: 2003-06-25 07:12:49

Temat: Odp: Straszna zima - dziwne lato
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Majka <m...@z...szczecin.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bdbfc2$t5f$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
biało-zielona
> trzmielina 'Emerald Gaiety'.
> Obserwuję , że wszystko jest wcześniej o min. miesiąc. Czy u Was też tak

Chyba w Szczecinie. U mnie oprócz odurniałej horensji, która przemarzła i
nie powinna zakwitnąć (przez 20 lat tak robiła) a ma pełno paków, wszystko
jest w normie. Później pójdę pooglądać trzmieliny. Może też chcą kwitnąć?
Kaśka

3. Data: 2003-06-25 07:21:56

Temat: Re: Straszna zima - dziwne lato
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Majka" <m...@z...szczecin.pl> wrote in

> Po okropnej i długiej zimie nastało bardzo dziwne lato. Może ma się
> nawet już ku jesieni?

Od dwóch tygodni kwitna floksy, zaczyna kwitnac Allium carinatum...
To musi już jesien.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

4. Data: 2003-06-25 07:22:36

Od: "Agnessa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

U Ciebie wisnie zaczynają dojrzewać a ja już mam jedno drzewko z nich
objedzone /pd-zach Polski/ Również zakwitła mi juz budleja ,hibiscus
syriacus ma duże pąki kwiatowe,lada dzień będą kwiaty a przeciez on zakwita
na koniec lata ,milin mam posadzony dopiero w tym roku,więc kwiatów jeszcze
nie ma ale za to rozrasta się b.szybko ,oleandry zakwitły już 1,5 m-ca temu
.

pozdrówka Agnieszka

5. Data: 2003-06-25 07:31:15

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Majka wrote:

> [...]
> trzmielina 'Emerald Gaiety'.
> Obserwuję , że wszystko jest wcześniej o min. miesiąc. Czy u Was też tak czy

Też. Zaczynają kwitnąć floksy, niektóre wiśnie już można jeść, porzeczki
(nawet czarne) już prawie dojrzały. Ale równocześnie kwitnie jeszcze kilka
niezapominajek.

Krycha&Co(ty)

6. Data: 2003-06-25 08:10:37

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Chyba w Szczecinie. U mnie oprócz odurniałej horensji, która przemarzła i
> nie powinna zakwitnąć (przez 20 lat tak robiła) a ma pełno paków, wszystko
> jest w normie.

Moja też tak się zachowuje. Ale w zeszłym roku nie przemarzła i nie kwitła.
Zaczynam podejrzewać, że to bardziej zależy od temperatury wiosną niż od
przemarzania (lub nie) pąków. W zeszłym roku było zimno i bezsłonecznie. A w
tym nawet susza jej nie przeszkadza. Teraz już chyba wiem, dlaczego na
południu Europy są takie piękne, mimo że wody brakuje.

pozdrawiam
Ewa

7. Data: 2003-06-25 10:17:29

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@z...szczecin.pl> napisał w wiadomości
> Po okropnej i długiej zimie nastało bardzo >dziwne lato. > Jak nigdy,
przyroda nadrobiła. Tez mam wrazenie, ze po dosc poznej wiosnie, przyroda
nadrabia. dojrzewaja wisnie, kwitna letnie kwiaty. jednak bardzo bym
polemizowal z "okropna i dluga zima". Trwala tyle, ile powinna trwac zima,
byla dosc lagodna i nawet ladna - bylo troche sniegu, wreszcie. Natomiast
wiosna byla okropna: zaczela sie w marcu dosc wysokimi temparaturami, a
potem sie wycofala i przyszly chlody i snieg, ktore spowodowaly spore
zniszczenia w ogrodach (tak to przynajmniej wygladalo na wshcodzie kraju).
Potem byla dramatyczna susza... zatem to nie zima, tylko wiosna byla latos
okropna
pik

8. Data: 2003-06-25 10:56:09

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T.W." <t...@w...pl> napisał w
wiadomości news:bdbule$6f9$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> tym nawet susza jej nie przeszkadza. Teraz już chyba wiem, dlaczego na
> południu Europy są takie piękne, mimo że wody brakuje.

Literatura podaje, że do zawiązania pąków kwiatowych wymagana jest
temperatura +18 st.C w którymś miesiącu (skleroza - nie pamiętam w którym).

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2003-06-25 12:22:57

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bdbv2g$qql$...@z...polsl.gliwice.pl...

> [...]

> Literatura podaje, że do zawiązania pąków kwiatowych wymagana jest
> temperatura +18 st.C w którymś miesiącu (skleroza - nie pamiętam w

Chyba w sierpniu.
--
Pozdrawiam, Kaśka

10. Data: 2003-06-25 15:14:06

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Majka" <m...@z...szczecin.pl> wrote in message

> Obserwuję , że wszystko jest wcześniej o min. miesiąc. Czy u Was też tak czy
> tylko w Szczecinie takie anomalie?

W Indianie tez byla dluga zima i teraz wszystko jakby pozniej.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz