Stres i problem z żołądkiem...

1. Data: 2002-10-10 07:56:25

Temat: Stres i problem z żołądkiem...
Od: "Pedro \(Dive Club\)" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mam pewne dolegliwości, które wydają mi się być efektem stresu,
przemęczenia, itp.

Ból brzucha. Rano gdy się budzę wszystko jest ok ale pojawia się po
południu. Często gdy jestem głodny czuję ssanie w żołądku. Mam zgagę.
Boli mnie szczęka i zauważyłem, że ją zaciskam... taki nerwowy odruch.
Drżenie rąk. Cały czas drżą mi ręce.

Byłem u lekarza i robiłem badania. Badania poszedłem zrobić w związku z tym,
że te objawy pojawiły mi się po powrocie z Egiptu gdzie miałem problem z
biegunką jednego dnia i sądziłem, że coś mogłem tam złapać. Jednak lekarz
zasugerował, że wygląda mu to na problemy związane ze stresem.
Jutro mam wyniki badań i ewentualnie będę robił kolejne badania ale mam dwa
pytania:

1) W jaki sposób spowodować żeby mój organizm mniej reagował na stres (bo
tak na prawdę nie prowadzę żadnego stresującego trybu)
2) Czy jest inny sposób zbadania czy nie mam czegoś na żołądku oprócz
wkładania rury?

Poza tym problem z żołądkiem mam od dawna. Źle trawię produkty pochodzenia
mlecznego (mleko, serki, twarożki). Czy złe trawienie takich produktów to
uczulenie czy jest coś nie tak z moim żołądkiem?

Piotrek Narczyk (Dive Club)
zanurkuj z nami www.binon.com.pl
p...@p...fm

2. Data: 2002-10-10 08:37:40

Temat: Re: Stres i problem z żołądkiem...
Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Pedro (Dive Club)" <p...@p...fm> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
>
> Ból brzucha. Rano gdy si? budz? wszystko jest ok ale pojawia si? po
> po?udniu. Cz?sto gdy jestem g?odny czuj? ssanie w ?o??dku. Mam zgag?.
> Boli mnie szcz?ka i zauwa?y?em, ?e j? zaciskam... taki nerwowy odruch.
> Dr?enie r?k. Ca?y czas dr?? mi r?ce.
>
> By?em u lekarza i robi?em badania. Badania poszed?em zrobiae w zwi?zku z
tym,
> ?e te objawy pojawi?y mi si? po powrocie z Egiptu gdzie mia?em problem z
> biegunk? jednego dnia i s?dzi?em, ?e co? mog?em tam z?apaae. Jednak lekarz
> zasugerowa?, ?e wygl?da mu to na problemy zwi?zane ze stresem.

Nie jestem lekarzem, ale czesto spotkalam sie z tym, ze jezeli nie zostana
wykryte przyczyny to diagnoza czesto jest:stress!!!
Piszesz, ze wlasciwie nie masz powodu do stessu, a wiec nie daj sobie za
predko czegos wmowic, podejrzewam, ze ma to niestety zwiazek z Twoimi
dolegliwosciami w Egipcie.
Co do kawy i herbaty, to wyprobuj,pij tylko herbate zielona lub ziolowa(ale
nie wiem czy wszystkie ziola mozna?).
Co do klopotow z zoladkiem przy stessie, to w moim wypadku czulam go "w
gardle",bylam syta , nie mialam apetytu, ale niektorzy maja calkiem inne
objawy np. jedza jak opetani, a wiec reagujemy roznie.
Powodzenia
Ilona

3. Data: 2002-10-10 08:49:31

Od: "Pedro \(Dive Club\)" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "I.P." <i...@g...de> napisal w wiadomosci

> [...]
> Piszesz, ze wlasciwie nie masz powodu do stessu, a wiec nie daj sobie za
> predko czegos wmowic, podejrzewam, ze ma to niestety zwiazek z Twoimi

Troche nie precyzyjnie sie wyrazilem. Nie mam powodów do stresów ale sie
jednak stresuje bez powodów...
Najczesciej gdy jestem glodny, wtedy jestem poddenerwowany, latwiej sie
stresuje i denerwuje.

A co do dolegliwosci po Egipcie to bede wiedzial jutro i wtedy zobacze.

4. Data: 2002-10-10 08:58:12

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Uzytkownik "I.P." <i...@g...de> napisal w wiadomosci
>
> Najczesciej gdy jestem glodny, wtedy jestem poddenerwowany, latwiej sie
> stresuje i denerwuje.
Alez to jest normalne, stad tez powiedzenie, ze Polak jak glodny to zly :-))

> Pozdrawiam
Ilona

5. Data: 2002-10-10 09:44:09

Od: "Pedro \(Dive Club\)" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> "Pedro (Dive Club)" <p...@p...fm> schrieb im Newsbeitrag

> Alez to jest normalne, stad tez powiedzenie, ze Polak jak glodny to zly
:-))

A jak najedzony to leniwy :))

6. Data: 2002-10-10 13:52:09

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Uzytkownik "I.P." <i...@g...de> napisal w wiadomosci

> :-))
>
> A jak najedzony to leniwy :))

tyz prawda :-))
> Pozdrawiam
Ilona

7. Data: 2002-10-10 14:41:13

Od: "m" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dolegliwosciami w Egipcie.
> Co do kawy i herbaty, to wyprobuj,pij tylko herbate zielona lub

nie , nie wszystkie, nalezy odpuscic sobie wszystkie przeczyszczajace, np.
herbatki z senesem.

pozdr
magda

8. Data: 2002-10-10 14:43:43

Od: "m" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pedro (Dive Club)" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> jednak stresuje bez powodów...
> Najczesciej gdy jestem glodny, wtedy jestem poddenerwowany, latwiej sie

ale przyznasz, ze to malo wazny powod do stresow?:))))))))))
pozdr
magda

ps. jedz czesciej a rzadziej, moze pomoze na "stress glodowy"

> A co do dolegliwosci po Egipcie to bede wiedzial jutro i wtedy zobacze.

wydaje mi sie ( mnie akurat ominela zemsta faraona w tym kraju), ze jesli
jakies bakterie zostaly w twoim organizmie, np. w jelitach mozesz wlasnie
dlatego odczuwac bol w sytuacjach jakie opisujesz.

pozdr
magda

9. Data: 2002-10-10 14:46:12

Od: "Pedro \(Dive Club\)" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "m" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> ale przyznasz, ze to malo wazny powod do stresow?:))))))))))
> pozdr
> magda

Ale ja nie stresuję się tym, że jestem głodny :))) Poprostu wtedy mam ssanie
na żołądku, czuję się osłabiony i efektem tego jest poddenerwowanie i
podatność na stres.

> wydaje mi sie ( mnie akurat ominela zemsta faraona w tym kraju), ze jesli
> jakies bakterie zostaly w twoim organizmie, np. w jelitach mozesz wlasnie
> dlatego odczuwac bol w sytuacjach jakie opisujesz.

Mnie dopadło dopiero za trzecim razem jak tam byłem...
Zobaczymy co pokażą jutrzejsze wyniki...

10. Data: 2002-10-10 16:00:00

Od: "Dorita" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1) W jaki sposób spowodować żeby mój organizm mniej reagował na stres (bo
> tak na prawdę nie prowadzę żadnego stresującego trybu)

Masz podobny problem, niby nie ma mnie co stresowac, a jednak.... Mysle ze
najlepszym sposobem na mniejsze dolegliwosci zwiazane ze stresem, to
poprostu sprobowac dojsc do zrodla stresu, byc moze tak naprawde jest cos, z
czego sobie nie zdajesz sprawy, a co w rzeczywistosci powoduje w twoim
organizmie takie reakcje a nie inne (organizmu nie da sie oszukac). Sproboj
to przeanalizowac, staraj sie zauwazac kiedy te momenty przychodza i wtedy
zastanowic sie co moze byc ewentualnym powodem.

> Poza tym problem z żołądkiem mam od dawna. Źle trawię produkty pochodzenia
> mlecznego (mleko, serki, twarożki). Czy złe trawienie takich produktów to
> uczulenie czy jest coś nie tak z moim żołądkiem?

Chyba znowu mam podobny problem do Ciebie (jednak tutaj nie mam juz zadnych
koncepcjii) Jak objawia sie u Ciebie zle trawienieproduktow mlecznych?

> Pozdrawiam
Dorita

ps. gratuluje podrozy po Egipcie-mam nadzieje ze i mi sie kiedys uda tam
wyprawic;)

> --
> Piotrek Narczyk (Dive Club)
> zanurkuj z nami www.binon.com.pl