Strój wstydu, czyli światło ze wschodu

1. Data: 2007-05-14 22:49:47

Temat: Strój wstydu, czyli światło ze wschodu
Od: "PN" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

http://www.kurier.lublin.pl/modules.php?op=modload&n
ame=News&file=article&sid=38493

2. Data: 2007-05-15 07:12:31

Temat: Re: Strój wstydu, czyli światło ze wschodu
Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PN napisał:
> http://www.kurier.lublin.pl/modules.php?op=modload&n
ame=News&file=article&sid=38493

nie ma to jak kogos osmieszyc publicznie i ponizyc :) to zawszec bylo
hitem wychowawczym :)))

--
careful with this axe Eugene!

3. Data: 2007-05-15 08:10:09

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"PN" <s...@l...po> wrote in message news:f2aous$7sr$1@news.onet.pl...
> http://www.kurier.lublin.pl/modules.php?op=modload&n
ame=News&file=article&sid=38493

To juz gdzies bylo i działa.
np. gdy dziewczyna przychodzi z gołym brzuchem,
otrzymuje standardowy fartuszek zastepczy,
bylo chyba "blekit oceanu" i "biedronka" :)
Duch

4. Data: 2007-05-15 08:45:48

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <n...@n...com> wrote in message

W rzeczywistosci problem jest znacznie szerszy.
Bolaczką szkoły jest bezkarnosc i rozdmuchane prawa uczniów oraz
bezradność nauczycieli.

Dopiera teraz, za Giertycha pojawia sie wreszcie dyskusja,
jak dyscyplinowac niesfornych uczniów.

I znowu widac tą samą bezradnosc -
z jednej strony pytanie jak ukócić
agresje, znieczulice na przemoc, ktora coraz
bardziej odczuwaja nauczyciele i uczniowie

z drugiej glos tzw. wrazliwych spolecznie -

"nie wolno karać, nie wolno stresowac, nie wolno zabraniać"
(odmiana

----
Po pierwsze jesli ktos robi jakies wykroczenie np. przeszkadza na lekcji,
musi byc jakas restrykacja lub kara.
Ok, mozna przekonywac, wysylac do psychologa, ale co gdy to nie działa?

Wtedy kara, sankcja. A kara musi byc nieprzyjemna. Na tym ona polega :)

----
No a skoro kara musi byc zgodna z prawem to .... karać moze tylko sąd, lub
doraznie policja. Co z nieletnimi?
No i tu jest problem - bo z niektorymi uczniami trzeba dzialac
szybko, doraznie.
Tym bardziej ze znowu jakis TK powie, ze szkola nie ma prawa zmuszac
do noszenia mundurku.
Ale czy szkoła ma prawo do ukarania ucznia ktory przeszkadza na lekcji?
Tez nie ma - szkola ma obowiazek ksztalcnia (podstawówka).
Pozostaja wiec restrykcje, ale czy one sa legalne? Pewnie nie :)

No, ciekawe jak to sie rozwiaże. Ciesze sie ze mowi sie o ukrócaniu tego
robta-co-chceta bo to debilne bylo - musiało dojść do ewidentnych przypadków
przemocy zeby jakis "wrazliwy spolecznie" wreszcie cos zajarzył.

Duch

5. Data: 2007-05-15 12:19:18

Od: "Marysia" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PN" <s...@l...po> napisał w wiadomości
> http://www.kurier.lublin.pl/modules.php?op=modload&n
ame=News&file=article&sid=38493
Gdyby ten kretyński pomysł został wcielony w życie to przed każdym uczniem w
takim mundurku chyliłabym głowę.

6. Data: 2007-05-15 13:04:45

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Duch napisał:

> Dopiera teraz, za Giertycha pojawia sie wreszcie dyskusja,
> jak dyscyplinowac niesfornych uczniów.

ja naprawde mam wrazenie, ze jestes nie z tego swiata

> z drugiej glos tzw. wrazliwych spolecznie -
>
> "nie wolno karać, nie wolno stresowac, nie wolno zabraniać"
> (odmiana

nie wolno, tak twierdzisz i tak masz, jednak dlaczego nie odrozniasz
stresu od zakazu, itd. to nie mam pojecia :)

--
careful with this axe Eugene!

7. Data: 2007-05-15 13:49:02

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"gazebo" <g...@w...pl> wrote in message

> nie wolno, tak twierdzisz i tak masz, jednak dlaczego nie odrozniasz
> stresu od zakazu, itd. to nie mam pojecia :)

Ciekawy wniosek wysnułes - mianowicie ze nie rozróżniam stresu od zakazu
mozesz przedstawic mi Twoj tok rozumowania? :D

Pozdrawiam,
Duch

8. Data: 2007-05-15 17:08:51

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch napisał(a):
> "gazebo" <g...@w...pl> wrote in message

> Ciekawy wniosek wysnułes - mianowicie ze nie rozróżniam stresu od zakazu
> mozesz przedstawic mi Twoj tok rozumowania? :D

czuj Duch :) mam cie zdecydowanie za starszego, wiec o co ty mnie do
cholery pytasz? mam przyjac, ze twe wypowiedzi to wyodrebnione i nie
majace ze soba zwiazku mysli oddzielone tchmnieciami twemi? no mamo, jak
pragne :] wyjasnij mi prosze przekaz swojej wypowiedzi, mozesz? ja w
swej naiwnosci odebralem, ze _wczesniej_ (przed Giertychem) nie
zajmowano sie tematem niesformych dzieci, a ocena "wrazliwych" to
oczywscie ich ocena bo to oni nie rozrozniaja, a ten zal, ze karac moze
tylko sad, o co ci do, niewazne czego, chodzi? :) boisz sie zycia? czy
boisz sie, ze inni sie nie boja? dawno temy napisales, ze wymiekles bo
napisalem, ze male dziewczynki chowaja sie jak robia kupe bo je boli
odbytnica po czym moznaby sadzic, ze ty nigdny kupy nie robiles, i,
mowiac szczerze wcale bym sie nie zdziwil gdyby to byla prawda,
jakkolwiek, jestes tak wyobcowany z rzeczywistosci, ze nie wiem co na to
powiedziec

--
The Gnome

9. Data: 2007-05-15 21:31:46

Od: "Himera" <K...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

"PN" <s...@l...po> wrote in message news:f2aous$7sr$1@news.onet.pl...
> http://www.kurier.lublin.pl/modules.php?op=modload&n
ame=News&file=article&sid=38493

no coz, w hameryce prawie wszystkie szkoly katolickie i czesc publicznych
wymagaja noszenia "mundurkow", ma to zaznaczyc przynaleznosc do danej szkoly
i zniesc wywyzszanie sie poprzez stroj.

osobiscie takie noszenie mundurkow z tarcza (buahahah) w Polsce to nic jak
cofniecie sie o parenascie lat wstecz.
nieznosilam noszenia tego swego mundurku i notorycznie zapominalam go
wkladac, cale szczescie u nas nie bylo kar noszenia "upokarzajacego"
mundurku.

no coz, brawo dla szkoly numer 23, kolejny etap aby dzieci czuly sie
zestresowane i upokorzone, jakby i tak nie bylo im ciezko.

:P

--
"Sanity calms, but madness is more interesting."
/John Russell/

10. Data: 2007-05-16 14:57:38

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> mowiac szczerze wcale bym sie nie zdziwil gdyby to byla prawda,
> jakkolwiek, jestes tak wyobcowany z rzeczywistosci, ze nie wiem co na to
> powiedziec

Przed chwilą pisałeś ze nie rozróżniam stresu od zakazu,
rozumiem ze to jakas aluzja, ale nie kumam.

A gdy pytam gdzie tak napisałem i o co chodzi -
piszesz ze jestem oderwany od rzeczywistosci, ej! :)

Z tą kupką to nagle zjechales z innego tematu, na tą dziecięcą kupke własnie
i to mnie zaskoczyło. Ni z gruszki. Nie chce mi sie tego tematu szukać.
Chcesz to znajdz, obejrzymy.

---
Co do przemocy uczniów to nie było procedur i była akceptacja przemocy,
- widać to po przypadku z kubełkiem na głowe, oraz po tragedii Ani.
Teraz dopiero jest to dyskutowane szerzej, publicznie, jak dyscyplinowac
uczniow-chulianów. Zamiast tego likwiodowano oceny ze sprawowania.

Pozdrawiam,
Duch

Z PCP
Rozmawianie o zmarlych