Studia doktoranckie

1. Data: 2003-01-20 09:20:57

Temat: Studia doktoranckie
Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam do Was pytanie - jak u nas na uczelniach polskich wygląda sprawa studiów
doktoranckich? Jaką one mają formę (dzienną, wieczorową, zaoczną)? Czy aby
iść na takie studia, muszą one być powiązane ze studiami na któych zdobyło
się tytuł mgr?
Ile z reguły trwają takie studia? czy chronią przed wojskiem?

Byłbym wdzięczny za każdą informację.

2. Data: 2003-01-21 17:00:42

Temat: Re: Studia doktoranckie
Od: "K.P." <k...@p...uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> się tytuł mgr?
> Ile z reguły trwają takie studia? czy chronią przed wojskiem?

Studia maja forme dzienna lub zaoczna. W tym drugim przypadku nie otrzymuje
sie stypendium. Zreszta sprawa stypendium jest dyskusyjan, czesto jest tylko
kilka stypendiow i konkurs-dostaja je najleps kandydaci reszta to sluchacze
studium "bezstypendialni".
Faktycznie studia doktorancjkkie to nie to samo co studia magisterskie i
zupelnie co innego co asystentura (wtedy ma sie etat):
1. dostajesz stypendium na 4 lata (jest to max. okres jego otrzymywania)
jesli Ci sie poszczesci na egzaminie wstepnym (taki trzeba zawsze przejsc),
2 dostajesz akademik (j.w)
3. masz ubezpieczenie zdrowotne
4. nie masz uprawnien studnta: nie przysluguja Ci zadne znizki (PKP,
komunikacja miejska)
5. nie placa ci ZUS-u
6. kobietom nie przysluguje urlop macierzynski w normalnej formie, tylko
3-miesieczny urlop w ramach studiow, ale stypendium i tak placa Ci 4 lata
7. czy chronia przed wojskiem, chyba tak, choc nie wiem do konca
8. jesli przez dwa lata po zakonczeniu studiow (jest mozliwosc ich
przedluzenia o rok, ale wtedy nie otrzymujesz stypendium) nie zlozysz pracy
doktorskiej musisz ODDAWAC stypendium przy czym nie jest to martwy przepis,
jest jak najbardziej egzekwowany, znam takie osoby.
9. jesli przez dwa lata po zakonczeniu okresu pobierania stypendium nie
obronisz doktorskiej okres studiow nie zalicza Ci sie do stazu pracy,
waznego przy ustalaniu prawa do urlopu
10. Przysluguje Ci 6 tygodni urlopu w roku (nie jak niektorzy mysla 3 m-ce)
11. Masz normalne zajecia ze studentami, za ktore Ci nikt nie placi, ich
ilosc jest ograniczona, ale tylko w teorii, przy czym dotyczy to sluchaczy
pobierajacych stypendium, pozostalym trzeba by bylo zaplacic wiec dakje sie
wszystko "platnym" doktorantom

Reasumujac:
1. jestes wolem roboczym
2. nie masz do niczego prawa

Ogolnie NIE ROB TEGO chyba ze masz bogatych rodzicow i stalowe nerwy.
Mi sie udalo przejsc przez to, ale drugi raz bym nie zaczela, slysze to od
wiekszosci kolegow.

Informacje znajdzisz tez na stronie MEN:
men.waw.pl po odnosnikiem Ustawa o szkolnictwie wyzszym i potem o studiach
doktoranckich (jest cala ustawa je regulujaca)

Kasia

-

3. Data: 2003-01-21 17:18:43

Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "K.P." <k...@p...uni.torun.pl> napisał w wiadomości

> Ogolnie NIE ROB TEGO chyba ze masz bogatych rodzicow i stalowe nerwy.
> Mi sie udalo przejsc przez to, ale drugi raz bym nie zaczela, slysze to od
> wiekszosci kolegow.

Dziekuje Ci bardzo!

4. Data: 2003-01-22 14:05:51

Od: "e-Shrek" <e...@K...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> wrote in

> Ile z reguły trwają takie studia? czy chronią przed wojskiem?

Studia doktoranckei NIE chronia przed wojskiem. Przed wojskiem chronia
TYLKO pierwsze studia. Jesli po miesiacu, roku czy dowolnym innym okresie
rezygnujesz i chcialbys zaczac inne studia to najpier zostaniesz powolany
do odbycia sluzby. Takie sa przepisy. Pocieszajace jest to ze co ktorys
rocznik po dyplomie jest wysylany do cywila od razu, bez zadnych szkolen.
Ale ktory to bedzie ciezko powiedziec :-)

e-Shrek

5. Data: 2003-01-22 16:54:42

Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "e-Shrek" <e...@K...wp.pl> napisał w wiadomości
..
> [...]
> rezygnujesz i chcialbys zaczac inne studia to najpier zostaniesz powolany

Dlaczego wypisujesz bzdury? Z jakich to "przepisów" masz takie informacje?
Oto cytat z Ustawy o Powszechnym Obowiązku obrony RP:
Art. 93.4. (123) Wojskowy komendant uzupełnień odracza absolwentowi szkoły
wyższej, na jego wniosek, przeszkolenie wojskowe również wtedy, gdy
bezpośrednio po ukończeniu studiów podjął on naukę na studiach doktoranckich
prowadzonych w systemie studiów dziennych. W takim przypadku poborowego
powołuje się na przeszkolenie wojskowe nie później niż w ciągu czterech lat
od dnia rozpoczęcia tych studiów. Przepis art. 42 stosuje się odpowiednio.

Dodatkowo:
Art. 91. Ilekroć w ustawie jest mowa o "absolwentach szkół wyższych",
rozumie się przez to poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki
przewidziany programem jednolitych studiów magisterskich lub studiów
wyższych zawodowych, a jeżeli bezpośrednio po ukończeniu studiów wyższych
zawodowych podjęli naukę na uzupełniających studiach magisterskich - także
poborowych, którzy ukończyli ostatni rok nauki przewidziany programem tych
studiów - choćby studiów nie ukończyli, a studia były prowadzone w systemie
dziennym, wieczorowym lub zaocznym.

6. Data: 2003-01-22 16:58:29

Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bezpośrednio po ukończeniu studiów podjął on naukę na studiach
doktoranckich
> prowadzonych w systemie studiów dziennych.

Swoją drogą - nie znalazłem w Ustawie dokładnego opisu sytuacji gdy ktoś po
studiach mgr idzie jeszcze na studia podyplomowe (zaoczne) - co wtedy? Wg.
mnie też ma odroczoną służbę, ale chyba jasno ustawa tego nie precyzuje
(przynajmniej jak dla mnie laika).

7. Data: 2003-01-22 17:00:36

Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rezygnujesz i chcialbys zaczac inne studia to najpier zostaniesz powolany

Nie rozumiem Twojej wypowiedzi - wynika z niej, że jeśli ktoś chce iść na
studia doktoranckie, to musi zrezygnować ze studiów. Mam nadzieję, że
chciałeś to jakoś inaczej ująć.
Swoją drogą kto mi zabroni studiować na 3 różnych kierunkach? - mogę
skończyć jeden i zacząć drugi, itd :)

8. Data: 2003-01-22 17:10:59

Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mnie też ma odroczoną służbę, ale chyba jasno ustawa tego nie precyzuje

Ee... pospieszyłem się - dla wszystkich zainteresowanych:
Art. 39. (49) 1. Odroczenia zasadniczej służby wojskowej udziela się
poborowemu na jego wniosek ze względu na:
(...)
4) pobieranie nauki w szkole wyższej, jeżeli jest on studentem - na czas
pobierania tej nauki, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego w tym
roku kalendarzowym, w którym poborowy kończy dwudziesty siódmy rok życia,

9. Data: 2003-01-23 21:19:21

Od: "e-Shrek" <e...@K...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> wrote in

> Dlaczego wypisujesz bzdury? Z jakich to "przepisów" masz takie
> informacje?

No mocne slowa, nie powiem ... A informacje czerpei stad, ze to
przechodzilem nie tak dawno.

Wyglada to tak jak napisalem. Jesli przez ostanti rok nie zmodyfikowali
przepisow to jest dokladnie tak. Mysle ze wyjasnien udzieli ci komendant
Twojego WKU :-)

Mialem taka sytuacje, ze skonczylem jeden kierunek, i nadal studiowalem na
drugim. Jednoczesnie rozpoczynalem studia doktoranckie. Poniewaz po
zakonczeniu studiow wezwanio mnie do WKU poszedlem wyjasnic ze ja nadal
studiuje, co wiecej na studiach platnych. Na co otrzymalem odpowiedz, ze
drugie studia ich zupelnien nie interesuja, natomiast jesli dostane sie na
doktoranckie to moge zlozyc podanie do komendanta o odroczenie, jednak tak
jak napisales nie dluzej niz do 27 roku zycia. Oczywiscie to czy podanie
zostanie rozpatrzone pozywtywnie zalezy od widzi misie komendanta WKU.

Jesli uwazasz ze wiesz lepiej nie bedac w WKU to gratuluje, ale na wszelki
wypadek przejdz sie albo zadzwon bo moze cie spotkac niemila niespodzianka.
Jak dostaniesz bilet to Ci juz niewiele pomoze.

Nie masz tez co liczyc na to ze szkola nie poinformuje o zakonczeniu przez
Ciebie studiow (bez wzgledu czy z dyplomem czy nie), szkola ma taki
obowiazek i wypelnia go dosc sprawnie.
e-Shrek

10. Data: 2003-01-23 21:19:58

Od: "e-Shrek" <e...@K...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl> wrote in

> [...]
> co wtedy? Wg. mnie też ma odroczoną służbę, ale chyba jasno ustawa
> tego nie precyzuje (przynajmniej jak dla mnie laika).

Idzie to wojska, jesli nie zostanie przeniesiony do rezerwy z automatu.

e-Shrek

Pytanie o listy
Dodatek wychowawczy
---->> Szybkie CZYTANIE !!!