Sushi

1. Data: 2001-10-04 07:14:01

Temat: Sushi
Od: "Monia" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
potrzebuje przepisik wykonawczy na sushi,
aha pewne materialy juz mam, ale czym zastapic ta bambusowa mate ??

a moze ktos ma doswiadczenia w wykonywaniu tej potrawy??

Monia

1. Data: 2001-10-04 07:49:55

Temat: Re: Sushi
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> potrzebuje przepisik wykonawczy na sushi,
> aha pewne materialy juz mam, ale czym zastapic ta bambusowa mate ??
>
> a moze ktos ma doswiadczenia w wykonywaniu tej potrawy??

sam nie robiłem, ale przy mnie kuzynka to robiła. Używała szmatki
lnianej zamiast bambusowej maty, też działa.

Waldek

1. Data: 2001-10-04 18:30:06

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message
> sam nie robiłem, ale przy mnie kuzynka to robiła. Używała szmatki
> lnianej zamiast bambusowej maty, też działa.

Też tak robię, ale sushi to nie makowiec, więc ściereczka nie do
końca spełnia swoja rolę - jest zbyt wiotka, przez co wałeczki
sushi nie wychodzą dość cienkie. Zastanawiam się, czym tę matę
można zastąpić.

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
b...@w...pdi.net Otwarte okna"

1. Data: 2001-10-05 07:55:52

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> końca spełnia swoja rolę - jest zbyt wiotka, przez co wałeczki
> sushi nie wychodzą dość cienkie. Zastanawiam się, czym tę matę

może kwestia wprawy ? Ta szmatka była dość gruba, taki trochę "polski
len" ;-) A takiej oryginalnej maty to nie uświadczysz w twoich
okolicach? W takim razie patyki szaszłykowe i dratwa, robota na długie,
zimne noce jak w sam raz.

Waldek

1. Data: 2001-10-05 20:15:49

Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> może kwestia wprawy ? Ta szmatka była dość gruba, taki trochę "polski
> len" ;-)

A niby czego ja używałem. Nie. Szmatka się wybrzusza od środka, a nie
jest sztywna. Wałeczki wychodzą za grube i nierówne.

> A takiej oryginalnej maty to nie uświadczysz w twoich okolicach?

Pewnie się da kupić, ale sądząc po cenach ingrediencji, to kosztuje
tyle co sushi w kanjpie razem z rachunkiem za taksówkę powiększonym
o zwyczajową datę urodzin dziadka kelnera. :-)

Ale Anetek ma mi kupić. :-)

--
Konrad J. Brywczyński No use to complain
b...@w...pdi.net If you're caught out in the rain

1. Data: 2001-10-05 21:36:25

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <b...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
> [...]
> tyle co sushi w kanjpie razem z rachunkiem za taksówkę powiększonym
> o zwyczajową datę urodzin dziadka kelnera. :-)

podobne maty sa w marketach na stoiskach z artykulami agd, szklankami,
talerzami itd...
nie oryginalne ale mozna kupic akie maty pod talerze na stol- bardzo podobne
do tych bambusowych.
koszt ok. 6 zl jedna. moz esie nadadza...

Mechcia

Czy ktos wie jak sie robi SHEAKE'a?
Cukinia!
wołowina