Re: Świadomość i propagacja informacji.

Subject: Re: Świadomość i propagacja informacji.
Newsgroups: pl.sci.psychologia
From: CookieM <t...@d...not.spam>
Date: Tue, 3 May 2016 12:47:06 +0200

W dniu 03.05.2016 o 08:36, LeoTar pisze:
[...]
> Nieświadoma i cierpiąca na brak poczucia własnej wartości matka jest tą
> postacią w życiu dziecka, która je zawłaszcza (niczym Materia dąży do
> ograniczenia wolności Ducha). Dziecko, które jest wolne z urodzenia z
> jednej strony broni się przed tym matczynym zawłaszczaniem a z drugiej
> ulega jej by nie wywołać negatywnej reakcji ze strony matki grożącej
> dziecku porzuceniem, jeżeli nie podporządkuje się ono jej woli. Matka,
> panicznie bojąca się zaufać komukolwiek jak to opisałem w wątku "Aborcja
> a brak prezerwatywy", tak jak chce podporządkować sobie partnera tak i
> [...]
Bardziej chodziło mi tutaj o Twoją koncepcję ,,strachu" Materii przed
tym, że przeminie, nie wiedząc, czym jest, tak jakby lęki istniały już w
nieożywionej materii. Dlatego zauważyłem tu pewne podobieństwo do teorii
metabolizmu informacyjnego Kępińskiego (pierwotność emocji przed
poznaniem czysto intelektualnym).
To część Twojej teorii ,,niedoskonałego Boga", jak nazywa ją Chiron,
którą wyłożyłeś, kiedy wielu zarzucało ci odstępstwo od
instytucjonalnych Bogów judaizmu/chrześcijaństwa i musiałeś przedłożyć
im swoje poglądy na ten temat.