Światomość (6) czyli swiat wydobywany z Chaosu

11. Data: 2008-04-09 09:56:09

Temat: Re: Światomość (6) czyli swiat wydobywany z Chaosu
Od: "JDB" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pe-Korn" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
news:fti2ld$kot$1@opal.futuro.pl...

> Z wlasnego doswiadczenia, z obserwacji uwaznej otaczajacej mnie
> rzeczywistosci.

Dlategoż to jest raczej filozofia, a nie psychologia ;)

pzdr

j.

12. Data: 2008-04-09 10:07:37

Od: "Fryderyk Niemociński" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

michal <6...@g...pl> napisał(a):

> taki "własny realizm" nie daje nic
> więcej poza poczuciem stateczności i bezpieczeństwa. Żeby dokonać czegoś
> więcej, trzeba spróbować spojrzeć na ten sam świat oczami innych ludzi.
> Inaczej egzystujesz w skorupce od jajka. :)
Własny realizm funkcjonuje jako miejsce bezpiecznego bytowania, dopóki coś
albo ktoś nie rozbije skorupki jajka. Wtedy powstaje konieczność otwarcia
oczu na powszechny realizm, czego nie da się uniknąć w naturalnych warunkach
bytowania. Jednostki o umiejętności dostosowywania się do zmiennych
okoliczności w zdrowy sposób, wykształcają w sobie uważność, czyli
umiejętność widzenia spoza siebie tego, co było i jest. Empatyczne osoby
mają większą szansę na ekranowanie cudzych mechanizmów sprawczych. Jak dla
mnie - tak wartościowej postawy jak i trudnej.:)

13. Data: 2008-04-09 10:11:31

Od: "Pe-Korn" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JDB"

> Dlategoż to jest raczej filozofia, a nie psychologia ;)
>
> pzdr

Czy ja wiem? Juz raczej pogranicze filozfii i psychologii. Mowa jest bowiem
o swiadomosci i emocjach, przemieniajacych sie w swiat zewnetrzny. Mowa jest
o odnajdowaniu w cechach osobowych ludzi - wlasnych cech, wlasnych emocji i
namietnosci.

Pe-Korn

14. Data: 2008-04-09 10:23:19

Od: "Fryderyk Niemociński" <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pe-Korn <o...@o...pl> napisał(a):

> [...]
>jest
> o odnajdowaniu w cechach osobowych ludzi - wlasnych cech, wlasnych emocji

Mowa jest także o uwewnętrznieniu obiektywnego świata, bez czego nie ma
realistycznego traktowania ludzi i zjawisk, które są pochodną ich zachowań.
To zewnętrze łapie mnie często za kark i przymusza, abym je poprzez
doświadczenie poznała i włączyła do swego uporządkowania, co często wcale mi
się nie podoba.:)

15. Data: 2008-04-09 12:36:16

Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fryderyk Niemociński" <p...@W...gazeta.pl> napisał
w wiadomości news:fti5en$rb5$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> To zewnętrze łapie mnie często za kark i przymusza, abym je poprzez
> doświadczenie poznała i włączyła do swego uporządkowania, co często wcale

Takich bredni dawno nie czytałem.

16. Data: 2008-04-09 12:38:46

Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JDB" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Pe-Korn" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> A skąd wiesz, że tak jest?
>
> pozdrawiam
>
> j.

Ale jak ? Przecież to się kupy nie trzyma. Pe-korn ma kłopoty nie tylko z
terminologią, którą sam dla siebie tworzy ale i logiką.

17. Data: 2008-04-09 12:52:50

Od: "Pe-Korn" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nagash"

> Ale jak ? Przecież to się kupy nie trzyma. Pe-korn ma kłopoty nie tylko z
> terminologią, którą sam dla siebie tworzy ale i logiką.
Teoria światomosci daleko wykracza poza twoja logike i twoje mozliwosci
rozumiena. Daj se siana i przestan czytac. To nie jest dla wszystkich.

Pe-Korn

18. Data: 2008-04-09 12:56:04

Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Fryderyk Niemociński" <p...@W...gazeta.pl> napisał
w wiadomości news:fti4h9$n22$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> mają większą szansę na ekranowanie cudzych mechanizmów sprawczych. Jak dla
> mnie - tak wartościowej postawy jak i trudnej.:)

Nie ma czegoś takiego jak własny realizm. Prędzej chodzi o indywidualne
przetworzenie vel. zinterpretowanie świata. Po drugie to wcale nie musi być
miejsce bezpiecznego bytowania. Otwarcie zaś oczu czy, jak piszesz -
rozbicie skorupki jajka to nadal jest funkcjonowanie wewnątrz naszej
interpretacji rzeczywistość. Otwarcie oczu na co ? Na rzeczy, których do tej
pory nie widzieliśmy ? A no wcale nie. Nie o rzeczy tutaj chodzi ale o
relacje jakie zachodzą między dynamicznymi obiektami tam na zewnątrz
(zrozumienie a nie zobaczenie). Świat się wymyśla a nie odkrywa.
Empatyczne osoby mają większą szansę na ekranowanie cudzych mechanizmów
sprawczych ? Co to właściwie znaczy ?

Nagash

19. Data: 2008-04-09 13:01:58

Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Nagash"

> Teoria światomosci daleko wykracza poza twoja logike i twoje mozliwosci
> rozumiena. Daj se siana i przestan czytac. To nie jest dla wszystkich.
>
> Pe-Korn

Starasz się jeździć wyścigowym rowerem po bagnie. W dodatku pijesz i palisz
jadąc. I chcesz pokazać, że tak się najlepiej jeździ. Pe-Korn uświaTom
sobie, że (oprócz ciebie oczywiście) są jeszcze osoby, które coś o myśleniu
wiedzą.

20. Data: 2008-04-09 13:50:34

Od: "Pe-Korn" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nagash"

> Świat się wymyśla a nie odkrywa.

Tu masz racje. Wyszedles daleko POZA teorie swiatomosci.
Ale w takim razie ukaż mi (nam) mechanizmy kreacji poprzez wymyslanie.
Chetnie poslucham.

Pe-Korn

Życie szkołą życia
No co jest?