Swierki-pytanie

1. Data: 2007-05-19 10:31:14

Temat: Swierki-pytanie
Od: "TreStan" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chce posadzic na dzialce "maly las" z swierkow (popularnych choinek) na
dlugosci ok.25 mb w dwoch rzedach.Ma to stworzyc naturalny ekran od
drogi.Jest jednak problem!Miedzy granica dzialki a doga jest row meloracyjny
,a swierki rosly by ok 4 m od rowu.Czy w takich warunkach przyjma sie
swierki ?W jakim okresie roku sadzic swierki?Ewentualnie inne podpowiedzi .Z
jakich innych drzew szybkorosnacych mozna by taki ekran wychodowac?(w miare
przyjazny dla oka i wys.ok 3m)

Stanislaw

2. Data: 2007-05-19 11:45:15

Temat: Re: Swierki-pytanie
Od: "Roket" <c...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TreStan" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> .Z
> jakich innych drzew szybkorosnacych mozna by taki ekran wychodowac?(w

Sadzić. Pora i warunki dobre -
przyjmą się bez problemu, powinieneś jeszcze
jakieś grzybki za jakiś czas zobaczyć.

Rk

3. Data: 2007-05-19 12:01:51

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

TreStan wrote:
> [...]
> jakich innych drzew szybkorosnacych mozna by taki ekran wychodowac?(w miare

Nie widzę popodu dla którego świerki nie miałyby rosnąć 4 m od rowu.
W Tatrach rosną bezpośrednio nad potokami. Tylko nie licz na docelową
wysokość 3 m.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2007-05-19 13:43:36

Od: "TreStan" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za odpowiedz!
Dlaczego swierki nie osiagna wysokosc 4m!? Ja w ogrodku przy bloku mam trzy
swierki. Jeden rosl za wysoko i przycinalem mu "czubek".Ma wysokosc 3m ,ale
w szerz, to oho! srednica teraz z 5 m.Dwa pozostale to przycinalem galezie
od dolu i rosna ....rosna .Teraz to juz drugiego pietra dochodza.
Tak wlasnie myslalem o dzialce.Pierwszy rzad przycinam czubki i rosna w
szerz,a drugi rzad podcinam galezie od dolu i rosna wysoko.W ten sposob
osiagne oczekiwane efekt nasturalnego ekranu.

Stanislaw

5. Data: 2007-05-19 18:56:45

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

TreStan napisał(a):
[...]
> Tak wlasnie myslalem o dzialce.Pierwszy rzad przycinam czubki i rosna w
> szerz,a drugi rzad podcinam galezie od dolu i rosna wysoko.W ten sposob
> osiagne oczekiwane efekt nasturalnego ekranu.

Nie zapomnij tych pni pomalować na biało.
;-)
pozdr. Jerzy

6. Data: 2007-05-19 19:28:33

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:

> Nie zapomnij tych pni pomalować na biało.

Żeby wyświetlać na nich filmy?

Pozdrowienia,
Michał

7. Data: 2007-05-19 22:19:50

Od: "Moon" <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

TreStan wrote:

> Dlaczego swierki nie osiagna wysokosc 4m!? Ja w ogrodku przy bloku
> mam trzy swierki. Jeden rosl za wysoko i przycinalem mu "czubek".Ma
> wysokosc 3m ,ale w szerz, to oho! srednica teraz z 5 m.

o matko.
nie wydaje ci się to zniekształceniem i nienaturalne???

moon

8. Data: 2007-05-19 22:33:08

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon napisał(a):

> o matko.
> nie wydaje ci się to zniekształceniem i nienaturalne???
>
> moon

Zawsze myślę niemal z obrzydzeniem o zniekształcaniu roślin...
Najładniej wygląda ogród naturalistyczny - w nim wykorzystuje się walory
roślin takich, jakie one są ż.t.p. "ze stworzenia". Trzeba tylko umieć
przewidzieć ich kształty i rozmiary za x lat, żeby np. nie musieć
obcinać świerkom głów - ot i cała filozofia :-)

--
XL wiosenna
Uwaga: to konto jest kontynuacją poprzedniego, którego profil znajdziesz

9. Data: 2007-05-20 18:09:04

Od: "Bogusław Radzimierski" <r...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał

> Nie zapomnij tych pni pomalować na biało.
> ;-)
> pozdr. Jerzy

1 maj już był :-)
Hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

10. Data: 2007-05-20 18:11:26

Od: "Leszek Serdyński" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

> Zawsze myślę niemal z obrzydzeniem o zniekształcaniu roślin...

Sekator - podstawowe narzędzie ogrodnika :)

Pozdrawiam
Leszek

Mam Problem
Chwasty + kora sosnowa