Szczawik

1. Data: 2006-03-16 16:16:43

Temat: Szczawik
Od: Mixer <m...@p...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od jakiegoś tygodnia zauważyłam że listki mojego szczawika (Oxalis
trangularis) robią się białe! Nie mam pojęcia czym to może być
spowodowane. Pierwszy raz mam ten kwiatek (w doniczce)i za bardzo nie
orientuje się w jego pielęgnacji. Pomoże mi ktoś?

Z góry dziękuję

Mixer

Mam starą pomarszczoną twarz i straszę dygotem rąk...

2. Data: 2006-03-16 17:14:08

Temat: Re: Szczawik
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mixer" <m...@p...gdynia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> spowodowane. Pierwszy raz mam ten kwiatek (w doniczce)i za bardzo nie
> orientuje się w jego pielęgnacji. Pomoże mi ktoś?

Gdyby to było w ogrodzie upalnym latem, to powiedziałabym, że zbyt silne
słońce powoduje blaknięcie. Ale w domu i o tej porze roku? No chyba żeby
mączniak (ale skąd mączniak na szczawiku!)...spróbuj potrzeć liść palcem,
czy biel się ściera?

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-03-16 17:28:15

Od: Mixer <m...@p...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

No chyba żeby
> mączniak (ale skąd mączniak na szczawiku!)...spróbuj potrzeć liść palcem,
> czy biel się ściera?
>
> Pozdrawiam, Basia.

To chyba nie jest to. To wygląda w ten sposób, ze od zewn. krawędzi
listków one robią sie jaśniejsze aż stają sie białe. Może rzeczywiście
słońce jest zbyt mocne... Bo też myślałam ze może przelałam albo
przesuszyłam tego szczawika...

4. Data: 2006-03-16 17:37:56

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam
> Mixer
>
> Mam starą pomarszczoną twarz i straszę dygotem rąk...

Współczuję.

5. Data: 2006-03-16 17:46:10

Od: Mixer <m...@p...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus napisał(a):

> Współczuję.

;)

6. Data: 2006-03-16 19:04:43

Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> To chyba nie jest to. To wygląda w ten sposób, ze od zewn. krawędzi

Brak zelaza lub magnezu.

Elfir

7. Data: 2006-03-17 04:09:45

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> [...] No chyba żeby
> mączniak (ale skąd mączniak na szczawiku!) [...]

Maczniak moze wystepowac na szczawiku (u mnie akurat na innym gatunku).
Wystarczy rosliny wynosic latem do ogrodu i oprocz wielu korzysci
postepowanie takie moze przysporzyc nam maczniaka.
O tej porze roku maczniak wcale nie daje za wygrana w mieszkaniu - dobrze,
ze moje tropikalne rosliny sa nan odporne :)

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2006-03-17 07:47:18

Od: Mixer <m...@p...gdynia.pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy szczawik trzeba jakoś specjalnie nawozić? i jakich rad moglibyście
udzielić by rósł on pięknie...?

9. Data: 2006-03-17 08:11:13

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:dvdd7e$mqr$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> Wystarczy rosliny wynosic latem do ogrodu i oprocz wielu korzysci
> postepowanie takie moze przysporzyc nam maczniaka.

Może jeśli rośnie w doniczce. W gruncie mam je od wielu lat (wkopać,
wykopać, czasami nawet zimują) i nigdy przenigdy śladu mączniaka:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

Nawadnianie ogrodów, systemy automatycznego nawadniania TORO
jest nadzieja!!!
lobelia
drzewa
Plantpol