Szczepienie na grype...warto????

1. Data: 2001-09-25 06:23:23

Temat: Szczepienie na grype...warto????
Od: "Mariusz" <m...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Podobno są podzielone opinie co do sesnownosci szczepienia sie na grype.
Zamierzam sie zaszczepić w tym roku (32 lata i b.dobry stan zdrowia) ale czy
ta decyzja jest na pewno sluszna. Wsrod immunologow sa opinie sprzeciwu ale
nie bardzo znam argumentacjie...prosze o wyjasnienie zagadnienia

Pozdrawiam
Mariusz

2. Data: 2001-09-25 11:40:53

Temat: Re: Szczepienie na grype...warto????
Od: "JAREK" <t...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Jarek G.

3. Data: 2001-09-25 12:10:51

Od: "poranna mgła" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mariusz <m...@s...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3bb022d0$...@n...vogel.pl...
> [...]
ale
> nie bardzo znam argumentacjie...prosze o wyjasnienie zagadnienia

Moj lekarz tlumaczyl mi, ze nie ma sensu sie szczepic. Niewiele osob
zachorowuje na grype, wiekszosc na grypopodobne, a przed tym szczepionka nie
chroni.
Federika

4. Data: 2001-09-25 17:12:04

Od: Wladyslaw Gawel <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Warto.
Dlaczego?
Poszukaj na stronie http://www.cdc.gov/ncidod/diseases/flu/fluvirus.htm
I bedziesz wiedziec dlaczego zalecane sa szczepienia.
W.Gawel

5. Data: 2001-09-26 21:06:15

Od: Ata <b...@d...localdomain> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 25 Sep 2001 08:23:23 +0200 na pl.sci.medycyna napisane przez
Ciebie zostało:

> [...]
> ta decyzja jest na pewno sluszna. Wsrod immunologow sa opinie sprzeciwu ale
> nie bardzo znam argumentacjie...prosze o wyjasnienie zagadnienia

Witaj!
Wirusy są często kapryśne i przechodzą mutację. Dlatego jest wiele
form wirusa grypy. Co za tym idzie nie mamy gwarancji czy przygotowana
na ten rok szczepionka będzie tą odpowiędnią. Jak słusznie też ktoś
tu zauważył nie chroni przed licznymi grypopodobnymi przeziębieniami.
Mimo to wielu pojawia się w gabinetach zabiegowych, twierdząc że
zeszłoroczna szczepionka uchroniła ich przed przykrymi objawami grypy.
U niektórych osób może po szczepieniu dojść do działania ubocznego
w postaci złagodzonych obiawów grypy: podwyższona temp, łamanie w
kościach, osłabienie.
Ale oczywiście wybór należy do Ciebie.

--
Ata

6. Data: 2001-09-26 22:27:09

Od: <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja zaszczepiłem się na grypę rok temu.

Nie chorowałem... na grypę.
Złapało mnie... zapalenie gardła... i zatok.

Pozdrawiam

PRZEMO

7. Data: 2001-09-26 22:42:01

Od: "Bazyl \(Xena\) Tatiana" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> Ja zaszczepiłem się na grypę rok temu.
>
> Nie chorowałem... na grypę.
> Złapało mnie... zapalenie gardła... i zatok.

a moja babcia sie zaszczepiła i cegła jej spadła na głowę...
- Boże jak widzę takie posty to zastanawiam się po co wymyśliłeś
internet...

Pozdrawiam
Tatiana zaszczepiona

Metanabol