Szczepienie - zrazy

1. Data: 2005-03-14 08:54:53

Temat: Szczepienie - zrazy
Od: "Mietek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam kilka pytań związanych ze zrazami do szczepienia drzewek i krzewów:
1. Czy zrazy muszą być pobrane z pędów jednorocznych?
(rozumiem, że pędy jednoroczne to takie które rozpoczęły swój żywot wiosną
ubiegłego roku czyli w chwili szcepienia nie mają pełnego roku)

2. Jaka powinna być minimalna średnica?
czytałem, że 5mm ale pojawia się problem przy niektórych gatunkach (wiśnie,
morele)

3. Czy na zrazy mogą być użyte pędy "wilka", jakie to niesie konsekwencje?

4. Co w wypadku użycia zrazów z pędów starszych np. dwuletnich?

5. Czy nadaja się na zrazy pędy które mają już pąki kwiatowe?

6. Czy można pobrać teraz zrazy?
wszak dzięki zimie soki jeszcze nie ruszyły

pozdrawiam
Mietek

2. Data: 2005-03-14 15:54:20

Temat: Re: Szczepienie - zrazy
Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mietek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> 5. Czy nadaja się na zrazy pędy które mają już pąki kwiatowe?
>
> 6. Czy można pobrać teraz zrazy?
> wszak dzięki zimie soki jeszcze nie ruszyły

Na początek zacznij od
http://ogrody.agrosan.pl/szczepienie/szczepienie.htm

a następnie możesz: http://www.szkolkarstwo.pl Tam w wyszukiwarce wklikaj
szczepienie i wyświetli się linków do czytania na ładnych parę godzin.
:-)
Pozdrawiam już po wykonanym szczepieniu
skryba

3. Data: 2005-03-15 18:52:52

Od: "Mietek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

podstawowe linki przerobiłem dużo wcześniej ale jakoś nie znalazłem w nich
odpowiedzi na moje pytania (dlatego wysłałem posta na grupę)
może jednak coś przeoczyłem więc będę dalece zobowiązany za dokładne
wskazanie informacji
pozdrawiam
Mietek

podlewanie trawy