Szczepionki przeciw grypie

1. Data: 2002-11-13 18:40:12

Temat: Szczepionki przeciw grypie
Od: "Piotr Gadecki" <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zastanawaim się ostatnio nad szczepieniem się na grypę. Mam 25 lat. To co
mnie w związku z tym interesuje to wszelkiego rodzaju negatywne konsekwencje
jakie moga wystąpić po takiej szczepionce zarówno krótkookresowe jaki i w
dłuższej perspektywie czasu.

Wyczytałem, że zaleca się ze względów klinicznych szczepienie przeciwko
grypie osobom:
-w podeszłym wieku (nie dotyczy),
-osobom przewlekle chorym, głównie ze schorzeniami układu
odechowego(dotyczy - mam skrzywioną przegrodę nosową i dosyć często miewam
katar tak raz na 2 miesiące),
-krążenia (nie dotyczy),
-nerek (nie dotyczy),
-cukrzycą (nie dotyczy).
Natomist ze względów epidemiologicznych zaleca się :
proacownikom służby zdrowia, szkolnictwa, handlu, transportu itd (nie
dotyczy), narażonym na kontakty z dużą liczbą ludzi. No mieszkam w wawie
więc trudno jest uniknąć tłumów w centrum czy w autobusach... (dotyczy)

Proszę o wszelkie opinie na ten temat i ewentualnie jakieś nazwy szczepionek
które już stosuje się w tym roku, a które w opiniach są najmniej szkodliwe.
Za wszelkie informacje i komentarze bardzo serdecznie dziękuję i pozdrawiam,

Piotr Gadecki

2. Data: 2002-11-15 09:04:03

Temat: Re: Szczepionki przeciw grypie
Od: "krzyso" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Ja mialem raczej negatywne doswiadczenia ze stosowania szczepionki
przeciw grypie. Cztery lata temu zaszczepilem sie ja i moja zona. Kiedy
przeziebilem sie po 3 miesiacach od szczepienia - dlugo nie moglem sie
wyleczyc i pozbyc goraczki (choroba trwala ok. 3 miesiace). Nigdy
wczesniej tak dlugo nie chorowalem. Z kolei moja zona miala przez
prawie cala zime (ok. 4 miesiace) powiekszone wezly chlonne i czeste
bole gardla.
Inny przyklad. Moja firma zafundowala w tym roku pracownikom bezplatne
szczepienia przeciwko grypie. Z mojego dzialu - 8 osobowego -
zaszczepilo sie 7 osob (oprocz mnie wszyscy). Bezposrednio po
szczepieniu wszyscy zle sie czuli, a po kilku nastepnych dniach 2 osoby
poszly na zwolnienia lekarskie (1,5 tygodniowe) - 2 kolejne bolalo
gardlo i mieli dreszcze - mimo to chodzili do pracy.
Moja opinia na temat szczepionek przec grypie jest nastepujaca:
Osoby mlode oraz w sile wieku (nie staruszki) nie powinny sie szczepic,
poniewaz tym osobom, nawet jesli zachoruja, grypa nie wyrzadzi wiele
szkody. Kazdy normalny, zdrowy organizm ma prawo przeziebic sie raz,
dwa razy w roku - nie jest to zadna tragedia.
Osobiscie nie wierze w skutecznosc tych szczepionek, poniewaz wirus
grypy charakteryzuje sie bardzo duza zmiennoscia i zdolnoscia do
mutacji - wiec opracowanie skutecznej szczepionki jest na razie
niemozliwe. To co mamy obecnie - to jest przypuszczenie i gdybanie, ze
taki wlasnie wyselekcjonowany wirus zaatakuje w tym roku.
Dodatkowo twierdze, ze cala kampania "pro-szczepieniowa" jaka
obserwujemy w mediach wywolana jest przez firmy farmaceutyczne
produkujace te szczepionki.
Osobiscie odradzam ci szcepienia w tym roku - i proponuje baczne
obserwowanie i wypytywanie o skutki znajomych, ktorzy sie zaszczepili.

serdecznie pozdrawiam
Krzysiek - krzyso.

3. Data: 2002-11-15 14:07:25

Od: "Piotr Gadecki" <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wilekie dzięki Krzysiek, właśnie o takie opinie mi chodziło.
Słyszałem już różne, ale w większości właśnie spotykałem się z większą
liczbą skutków negatywnych niż korzyści z zaszczepienia się i chyba jednak
wstrzymam się ze szczepieniem.

Pozdrawiam,

Piotr Gadecki

4. Data: 2002-11-15 20:43:02

Od: Krzysztof Parzyszek <k...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 15 Nov 2002 15:07:25 +0100, Piotr Gadecki wrote:

> Wilekie dzięki Krzysiek, właśnie o takie opinie mi chodziło.

Tzn. szukałeś usprawiedliwienia, żeby się nie szczepić?
Ja miałem szczepienia przeciw grypie od nie pamiętam jak
dawna i nigdy nic mi nie było.

--
<>> k...@s...org <Krzysztof Parzyszek> 9/2/2002
<<> "If you can't convince them, confuse them" -- HS Truman

5. Data: 2002-11-15 22:42:29

Od: "Sylwia" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A może to zależy od rodzaju szczepionki, czy jest tylko jedna? Nie wiem, ale
nie wydaje mi się.

Pozdr
--
Sylwia
[ http://irsa.glt.pl ]

6. Data: 2002-11-18 08:10:36

Od: "krzyso" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Parzyszek" <k...@s...org> napisał w
wiadomości news:ar3m8m$dpf$1@rmf-fm.presscom.net...

> Tzn. szukałeś usprawiedliwienia, żeby się nie szczepić?
> Ja miałem szczepienia przeciw grypie od nie pamiętam jak
> dawna i nigdy nic mi nie było.

Mysle, ze nie szukal usprawiedliwienia.
Szukal informacji z "pierwszej reki" od osoby, ktora sie zaszczepila. A
to, ze moje doswiadczenia ze szczepionka sa negatywne - to juz inna
sprawa.

Pozdrawiam
Krzysiek.

7. Data: 2002-11-18 09:21:12

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Szczepiłam się przez kolejne 3 lata. Bezpośrednio po szczepieniu (poza lekkim
bólem ręki) nie odczuwałam żadnych dolegliwości grypopodobnych. Następnie w
sezonie zachorowań nie przeczę, że przechodziłam grypę, ale na tyle łagodną, że
nie przeszkadzło mi to normalnie funkcjonowac tzn. chodzić do pracy.
W tym roku pod koniec września (jeszcze przed szczepieniem) rozłożyło mnie
niestety tak, że na ok. 5 dni byłam wyłączona z normalnego funkcjonowania.
Dlategoteż gdy tylko firma zafundowała nam w tym roku szczepienia skorzystałam
natychmiast z okazji zaszczepienia.

Ania - 29 l

8. Data: 2002-11-18 09:37:21

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Szczepiłam się przez kolejne 3 lata. Bezpośrednio po szczepieniu (poza lekkim
bólem ręki) nie odczuwalam żadnych dolegliwości grypopodobnych. W sezonie
zachorowań nie przeczę przechodziłam grypę (albo to było tylko przeziębienie)
ale na tyle łagodne, że mogłam pracować. W tym roku jeszcze przed
zaszczepieniem (w końcu września) zachorowałam tak, że na ok. 5 dni bylam
wyłączona z normalnego funkcjonowania. Dlatego też gdy tylko firma zafundowała
nam szczepienia natychmiast skorzystałam z okazji.

Ania - 29 lat

9. Data: 2002-11-18 10:09:30

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam , że 2 razy ale za pierwszym pojawiło się z opóźnieniem i myślałam
że po prostu zamiast "wyślij" nacisnęłam "wróć".

Ania

10. Data: 2002-11-18 22:28:22

Od: "Piotr Gadecki" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Dziękuję wszystkim za wszelkie opinie.

Pozdrawiam,

Piotr Gadecki

Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Przepraszam , że 2 razy ale za pierwszym pojawiło się z opóźnieniem i
myślałam
> że po prostu zamiast "wyślij" nacisnęłam "wróć".
>
> Ania

Koniec pigułek-następstwa?
Po raz pierwszy na grupie - i zupełnie poważne pytanie.
kolka jelitowa
szczepionka MMR2
Ból w stawie palca ręki