Szczypior, ale dziwny :)

1. Data: 2010-04-24 12:28:41

Temat: Szczypior, ale dziwny :)
Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wygląda jak trochę drobniejszy szczypiorek, pachnie czosnkiem.
Co to jest i (co ważniejsze :)) czy jadalne?

choć nie będzie to pewnie myśl złota:
Najpiękniejszą muzyką przed snem

2. Data: 2010-04-24 15:27:38

Temat: Re: Szczypior, ale dziwny :)
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

> Wygląda jak trochę drobniejszy szczypiorek, pachnie czosnkiem.
> Co to jest i (co ważniejsze :)) czy jadalne?

Hejka. Najpierw daj spróbować kotu. :-)
Pozdrawiam ostrożnie Ja...cki

3. Data: 2010-04-24 15:48:30

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko napisał:

> Hejka. Najpierw daj spróbować kotu. :-)
> Pozdrawiam ostrożnie Ja...cki

Już sprawdziłam na sobie - dobry, lepszy niż zwykły szczypiorek.
Sąsiadka mówi, że to dziki czosnek, cokolwiek by to miało być :)

4. Data: 2010-04-24 16:03:49

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

On 4/24/2010 11:48 AM, Krystyna Chiger wrote:

> Już sprawdziłam na sobie - dobry, lepszy niż zwykły szczypiorek.
> Sąsiadka mówi, że to dziki czosnek, cokolwiek by to miało być :)

Też jadałem (jako dziki czosnek - nazwy botanicznej nie znam).

Pozdrowienia,
Michał

5. Data: 2010-04-24 16:30:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 24 Apr 2010 14:28:41 +0200, Krystyna Chiger napisał(a):

> Wygląda jak trochę drobniejszy szczypiorek, pachnie czosnkiem.
> Co to jest i (co ważniejsze :)) czy jadalne?

Szczypior czosnkowy - uprawiam od kilku lat, bylina, można kupić nasiona w
sklepie ogrodniczym. Bardzo dobra rzecz.

6. Data: 2010-04-24 16:57:04

Od: "Przemek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
> Hejka. Najpierw daj spróbować kotu. :-)

Kot zwykłego szczypioru nie ruszy, znaczy też trujący, szczypior, nie kot?
Przem

7. Data: 2010-04-24 17:39:17

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szczypior czosnkowy - uprawiam od kilku lat, bylina, można kupić nasiona w
> sklepie ogrodniczym. Bardzo dobra rzecz.

Dokładnie - szczypior czosnkoy to śniadaniowo - obiadowa wiosenna
fantazja, zwłaszcza do mizerii.

8. Data: 2010-04-24 17:53:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 24 Apr 2010 19:39:17 +0200, Panslavista napisał(a):

> Dokładnie - szczypior czosnkoy to śniadaniowo - obiadowa wiosenna
> fantazja, zwłaszcza do mizerii.

I do twarożku, i do wszystkiego z wyjątkiem dżemu :-)

PS. Tylko jedna rozbieżność - on nie całkiem wygląda jak cienki
szczypiorek, bo liście ma owszem cienkie, ale płaskie, nie okrągle ani
puste w przekroju.

9. Data: 2010-04-24 18:23:17

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> PS. Tylko jedna rozbieżność - on nie całkiem wygląda jak cienki
> szczypiorek, bo liście ma owszem cienkie, ale płaskie, nie okrągle ani

Jasne. I wyrosnie z tego czosnek tzw. wiosenny, miły i aromatyczny do
sałatek ogórkowych i ogórkowo-pomidorowych.

10. Data: 2010-04-24 19:56:22

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 24 Apr 2010 20:23:17 +0200, Panslavista napisał(a):

> Jasne. I wyrosnie z tego czosnek tzw. wiosenny, miły i aromatyczny do
> sałatek ogórkowych i ogórkowo-pomidorowych.

Tylko że taki bez cebulek. Jak czosnkowe listki tylko. Bardzo dobry, plus
rukola - posiekać i siup je do jajeczniczki lub serka białego, mniam :-)

Grzyby jadalne w ogrodzie
trawnik a dżdżownice
Witam Forumowiczów:)
Kiedy kosić trawę po oprysku
Co zrobić aby sosna pospolita wyglądała jak na zdjęciu ?