Szukam pomocy - aparat cyfrowy

1. Data: 2000-03-13 10:04:16

Temat: Szukam pomocy - aparat cyfrowy
Od: "Wojciech Olszewski" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Nazywam sie Wojciech Olszewski. Mieszkam we Wrocławiu.
16 lat temu mialem wypadek, w wyniku ktorego zlamalem kregoslup szyjny.
W tzw. 'miedzyczasie' skonczylem szkole srednia, potem studia (historia), a
teraz pisze prace doktorska. Niestety stanalem obecnie przed problemem,
ktorego sam nie moge rozwiazac.
Zaczne od tego, ze moja mobilnosc jest niewielka (troche zginam lokcie, co
pozwala mi ruszyc wozek z miejsca, lecz niestety nie mozna nazwac tego
jezdzeniem), a na komputerze pisze trzymając olowek w ustach. Podstawa mojej
pracy jest przebadanie kilkuset dokumentow, ktore znajduja sie w archiwum.
Dokumenty sa sredniowieczne - i jak sie zapewne domyslacie - nie moga
opuscic archiwum. Do tej pory jakos sobie radzilem (korzystajac glownie z
pomocy mojego promotora) i przebadalem prawie polowe interesujacego mnie
materialu (mialem odbitki kserograficzne). Teraz niestety utknalem w martwym
punkcie.
Jedynym, jak mi sie wydaje, rozwiazaniem jest sfotografowanie potrzebnych
materialow, tak abym mogl je analizowac w domu. Fotografia tradycyjna
odpada, gdyz odpowiednio silne oswietlenie dokumentu powoduje jego
niszczenie - atrament na pergaminie lub papierze po prostu blaknie.
Dlatego tez zwracam sie z prosba o pozyczenie lub ewentualnie odplatne
wypozyczenie cyfrowego aparatu fotograficznego. Mam nadzieje, ze przy pomocy
takiego urzadzenia uda sie sfotografowac potrzebne dokumenty, a mozliwosc
komputerowej obrobki obrazu dodatkowo ulatwi mi odczytywanie tych gryzmolow.
Nikt z moich przyjaciol i znajomych nie dysponuje niestety takim sprzetem.

Wiem, ze na grupie pl.soc.inwalidzi jest mnostwo zyczliwych osob, wiec jesli
mozecie, to bardzo Was prosze o pomoc. Moze wiecie, kto moglby lub gdzie
mozna taki aparat pozyczyc. Chcialbym go uzywac 2-3 tygodnie.

Pozdrawiam serdecznie
Wojtek Olszewski
w...@p...com
w...@k...net.pl

2. Data: 2000-03-15 11:53:12

Temat: Re: Szukam pomocy - aparat cyfrowy
Od: Miros/law `Jubal' Baran <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

PT Wojciech Olszewski pisze:
> [...]

> wiec jesli mozecie, to bardzo Was prosze o pomoc. Moze wiecie, kto
> moglby lub gdzie mozna taki aparat pozyczyc. Chcialbym go uzywac 2-3

Ja niestety nie posiadam, znajomi takoż _chyba_ nie, ale rozpuszczę
wici. Dowiedziałem się jednak, że np. w Opolu mają takowy aparat
astrofizycy -- może we Wrocławiu też? Spróbuj może popytać się
astronomów / astrofizyków? Gdyby nie było, spróbuj w Opolu, w
Katedrze Astrofizyki i Fizyki Teoretycznej -- kierownik: prof. dr hab.
Bolesław Grabowski (b...@u...opole.pl). Uwaga: wszystko to są
informacje z drugiej ręki, więc niestety -- nie można się na nikogo
powołać :-(

pozdrawiam,
Jubal

--
[ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
[ BOF2510053411, makabra.knm.org.pl/~baran/, alchemy pany ] [ The Answer ]

Stupid, n.:
Losing $25 on the game and $25 on the instant replay.

3. Data: 2000-03-19 10:54:54

Od: The BlacK <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej !

Miros/law `Jubal' Baran wrote:

> [...]
> Bolesław Grabowski (b...@u...opole.pl). Uwaga: wszystko to są
> informacje z drugiej ręki, więc niestety -- nie można się na nikogo

Ja się niestety obawiam ze cyfrowy aparat może nic nie zmienić,
on też ma lampę błyskową...
:[
mogą się nie zgodzić ci goscie z tego archiwum....

POzdrawiam

The BlacK
------------------------
Dla tych, co nie boją się pająków:

http://banzai.wwi.pl/ayan

4. Data: 2000-03-20 07:46:06

Od: Miros/law `Jubal' Baran <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

PT The BlacK pisze:
> Hej !

> Ja się niestety obawiam ze cyfrowy aparat może nic nie zmienić,
> on też ma lampę błyskową...
> :[

Ale można (1) bezproblemowo obrabiać materiał wyjściowy (odpada
konieczność skanowania), (2) nie używać lampy błyskowej [kosztem czasu
otwarcia przesłony]. Nie jestem tu specem, ale -- bardzo się mylę?

pozdrawiam,
Jubal

--
[ Miros/law L Baran, baran-at-knm-org-pl, neg IQ, cert AI ] [ 0101010 is ]
[ BOF2510053411, makabra.knm.org.pl/~baran/, alchemy pany ] [ The Answer ]

All I want is a warm bed and a kind word and unlimited power
-- Ashleigh Brilliant

Wózki inwalidzkie sprzedam !!!
Re: Asta lavista Babe czy jakos tak - Kiedy u nas
Skuter - Karelma
Dodatkowa powierzchnia mieszkalna
Re: poszukuję tekstu ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym pracowników i ich rodzin z 14 grudnia 1982r