Szukam programu raportującego o czasie spędzonym przed komputerem

1. Data: 2010-09-07 13:34:08

Temat: Szukam programu raportującego o czasie spędzonym przed komputerem
Od: "Krzysiek" <vertigo2k@skasuj_to_onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

Szukam prostego programu (najlepiej darmowego albo niezyt drogiego) który
będzie rejestrował ile czasu dziecko spędza grając na komputerze (chodzi o
konkretną grę). Nie chodzi mi o filtrowanie żadnych stron, ustalanie dostępu
do programów czy logowanie tego co wklepywane jest na klawiaturze. Najlepiej
jeśli program będzie pozostawał niewidoczny (także dla programów
antyspamowych, antywirusowych i antyphishingowych) i codziennie wysyłał
raporty na adres email (choć ostatecznie może byc to inna forma. Na rynku
jest dostepnych całkiem sporo podobnych programów, jednak nie wszystkie maja
takie możliwości monitoringu, a te które robią to co mnie interesuje
najczęściej zawierają mnóstwo niepotrzebnych rzeczy i kosztuja przy okazji
od 50$ wzwyż. Ja potrzebuje czegos prostszego. Tylko prosze nie wysłać do
Googla bo już i tak straciłem mnóstwo czasu.

pozdrawiam
Krzysiek

uwaga adres antyspamowy, odpowiadając nadawcy usuń "skasuj_to_" z adresu

2. Data: 2010-09-07 16:10:58

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysiek pisze:
> Szukam prostego programu (najlepiej darmowego albo niezyt drogiego)
> który będzie rejestrował ile czasu dziecko spędza grając na komputerze
> (chodzi o konkretną grę).

A ta gra to w internecie jest czy stacjonarna?
E.

3. Data: 2010-09-07 20:31:38

Od: "Krzysiek" <vertigo2k@skasuj_to_onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

To Lineage II - gra jest sieciowa, ale funkjonuje jako osobna aplikacja
(tzn. nie gra się przez przeglądarkę).

Krzysiek

4. Data: 2010-09-10 15:28:16

Od: Rafał Maszkowski <r...@i...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 7 Sep 2010 15:34:08 +0200 Krzysiek <vertigo2k@skasuj_to_onet.eu> wrote:
> [...]
> od 50$ wzwyż. Ja potrzebuje czegos prostszego. Tylko prosze nie wysłać do
> Googla bo już i tak straciłem mnóstwo czasu.

Poza tym, że może to być niewykonalne technicznie (jak odliczyć przerwę
w graniu przy pozostawieniu uruchomionego programu, i co jeżeli grający
zaloguje się na inny komputer i tam uruchomi grę itd. itp.), nie ma to
sensu tak w ogóle, jeżeli, jak zakładam, ma mieć efekt wychowawczy. Sam
też czasem myślę o uruchomieniu dziecku jakiegoś licznika czasu używania
komputera i o automatycznym blokowaniu hasła, ale mam nadzieję, że nie
ulegnę pokusie. Zresztą co z blokowania komputera, kiedy jest telefon,
który też jest komputerem. Pewnie w końcu doczekam się modeli, którymi
będzie można administrować równie łatwo jak zwykłym PC, ale używanie
tego do kontroli nad dzieckiem i tak będzie bez sensu. Chociaż żal mi,
że tak ciekawe urządzenia najłatwiej jest użyć do czegoś bezsensownego.
Dziecko grające w gry przypomina mi chomika biegającego wewnątrz takiego
obracającego się pionie kółka. Ale większość z nas przechodzi przez
okres gier i większość z tego wyrasta, więc nie martwię się bardzo.

R.
PS.
Najprościej, chociaż ze wszystkimi powyższymi zastrzeżeniami, można to
zrobić mniej więcej tak:
cd /usr/bin; mv gra .gra.schowana; cat > gra
#/bin/bash
date | mail -s "GRA: start" r...@o...org
.gra.schowana
date | mail -s "GRA: stop" r...@o...org

chmod +x gra
--
Tą bronią zabójczą są media, które robią ludziom wodę z mózgu. I tą bronią
macie walczyć i zwyciężać. (kpt. Z. Sulatycki do uczniów WSKSiM)

5. Data: 2010-09-11 08:29:19

Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 7 Sep 2010 22:31:38 +0200, Krzysiek napisał(a):

> To Lineage II - gra jest sieciowa, ale funkjonuje jako osobna aplikacja
> (tzn. nie gra się przez przeglądarkę).

Nie pamiętam, jak w L2, ale w WoW licznik czasu spędzonego w grze był
wbudowany w samą grę, a konkretnie, to w serwer. Trzeba było wpisać jakąś
komendę w okienku rozmowy, i jako odpowiedź otrzymywało się ilość godzin.
Licznik był nieedytowalny i niezerowany. Poszukaj, czy w L2 też nie ma
takiego mechanizmu.

--
Yakhub

6. Data: 2010-09-11 08:40:42

Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 7 Sep 2010 15:34:08 +0200, Krzysiek napisał(a):

> Szukam prostego programu (najlepiej darmowego albo niezyt drogiego) który
> będzie rejestrował ile czasu dziecko spędza grając na komputerze (chodzi o
> konkretną grę).

Jeżeli tą grą jest Lineage2, jak napisałeś w kolejnym poście, to mogę Ci
odpowiedzieć bez tego programu, ile Twoje dziecko spędza tam czasu - o
wiele za dużo.

Gry typu MMO to w ogóle nie jest dobry pomysł. Nie tylko dla dzieci.

--
Yakhub

7. Data: 2010-09-22 09:48:46

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam to: www.minimonitoring.com.pl/
Jacek

http://www.minimonitoring.com.pl/

równanie na mądre i szczęśliwe życie
Ogólnopolska ankieta kapciowa ;-)
Dwulatek i prawdopodobna śmierć matki
Zapraszamy do liceów dla dorosłych dla zapracowanych. Wspomaganie kształceniem na odległość. http://www.mlo.profesorn et.pl Istniejemy 10 lat. Uczą się u nas Polacy pracujący w różnych krajach.
(off-topic) Zaproszenie do udziału w badaniu psychologicznym (Instytut Psychologii UJ)