Szukam wzoru na obrus

1. Data: 2001-09-20 08:13:36

Temat: Szukam wzoru na obrus
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jw. Absolutnie nie krzyżyki, bo len, z którego obrus jest zrobiony, ma
niestety nierówny splot (a zresztą nie przepadam za krzyżykami). Wymagania
są następujące: najchętniej haft jednokolorowy (biały - zrobiłam już białą
koronkę wokoło, a len jest błękitny), wzory nie za wielkie i takie, żeby nie
trzeba było używać ściegu atłaskowego, roczej mutacji rozmaitych łańcuszków
i ściegów za igłą, również ściegów zakopiańskich. Całość ma wyglądać
przejrzyście i zwiewnie.
Wiem, że jestem wybredna:), ale może ktoś ma coś takiego.

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2001-09-20 09:43:37

Temat: Re: Szukam wzoru na obrus
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

a co to scieg zakopianski?

Krysia

P.S. z tego co wiem, to Anna ma duzo roznych obrusowatych
wzorow...moze con na ciagle przeze mnie reklamowanym Internecie?

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-20 10:50:02

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisał(a) w wiadomości: ...
>a co to scieg zakopianski?

Taki krzyzykowy, ze dól prawej czesci krzyzyka nr 1 "wyprzedza" dól lewej
czesci krzyzyka nr 2, i w dodatku krzyzyki nie sa proporcjonalne, na górze
jest ich mniej niz na dole (skrzyzowanie nitek w 1/3 wysokosci mniej
wiecej). Ufff, jak to ciezko wytlumaczyc...:-) Za to robi sie szybko i
przyjemnie i jest to calkiem niezly scieg do wypelniania np. listków czy
platkó - przy odrobinie wprawy.

Basia.

1. Data: 2001-09-20 14:36:44

Od: "Gosia" <g...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> [...]
łańcuszków
> i ściegów za igłą, również ściegów zakopiańskich. Całość ma wyglądać

Kiedyś wyszyłam obrus, który prawie pasuje do Twojego opisu.
Wzór jest w liście, a właściwie w same kontury liści.
Wyhaftowany łańcuszkiem z dwunitkowej muliny.
Liście - każdy inny - są rozrzucone równomiernie po obrusie.
Nie miałam żadnego wzoru - liście zebrałam jesienią, odrysowałam na
papierze a potem rozmieściłam na materiale. Jest tam wszystko - dęby, klony,
kasztanowiec, jarzębina, buk i mnóstwo innych, których nazw już nie
pamiętam - prawdziwie dendrologiczny obrus.
Gdzieś chyba jeszcze mam te papierowe liście - jak chcesz to
pokombinuję żeby je zeskanować i wyślę.

Gosia
g...@e...net.pl

1. Data: 2001-09-20 16:13:18

Od: "Peg" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9oc8oe$lvm$...@z...polsl.gliwice.pl...
> [...]
> przejrzyście i zwiewnie.
> Wiem, że jestem wybredna:), ale może ktoś ma coś takiego.

Ciezka sprawa, a moze richelieu albo łączenie z merezka?
Pozdr.
Elzbieta

1. Data: 2001-09-21 07:48:19

Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gosia" <g...@e...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Wyhaftowany łańcuszkiem z dwunitkowej muliny.
(...)
> Gdzieś chyba jeszcze mam te papierowe liście - jak chcesz to

Myślę, że Basia znajdzie odpowiednie liście na wzór do obrusu w swoim ogródku.
:-)))
To dopiero będzie swojski i niepowtarzalny obrus.
Pomysł przedni. Może też skorzystam. Liści mam pełno na działce. :-)))
Pozdrawiam Krycha.

1. Data: 2001-09-24 12:05:31

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

krycha napisał(a) w wiadomości: <9oer94$jl5$1@news.tpi.pl>...

>Użytkownik "Gosia" <g...@e...net.pl> napisał w wiadomo?ci

>My?lę, że Basia znajdzie odpowiednie li?cie na wzór do obrusu w swoim
ogródku.
>:-)))
>Pomysł przedni. Może też skorzystam. Li?ci mam pełno na działce. :-)))

Co dwie głowy, to nie jedna:-) Problem tylko, co wybrać. Ale myśl jest
naprawdę przednia - paprocie, paprocie...

Basia.

1. Data: 2001-09-24 12:08:15

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Peg napisał(a) w wiadomości: <9od4ql$g8$1@news.tpi.pl>...

>Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomo?ci do grup
>dyskusyjnych napisał:9oc8oe$lvm$...@z...polsl.gliwice.pl...
, roczej mutacji rozmaitych
>łańcuszków

>Ciezka sprawa, a moze richelieu albo ł?czenie z merezka?

No to:
1) kanta koronkowa
2) kwadraty mereżkowe
3) w kwadratach rozmaite liście, czy może raczej "duchy" liści, bo na biało.
(Richelieu nie, bo len jest trochę za gruny - mam wrażenie, że richelieu
lepiej się robi na cienkim płótnie?)

Może się do wiosny uda skończyć.

Pozdrawiam, Basi.

1. Data: 2001-09-24 13:15:53

Od: "Peg" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Może się do wiosny uda skończyć.
>
> Pozdrawiam, Basi.
>
> Rzeczywiscie, richelieu ładniej na cienkim płótnie, ale widziałam kilka
obrusów lnianych z mereżką, bardzo ciekawe.
E.

haft krzyzykowy - koty
wreszcie!
holle