Szybkowar

1. Data: 2018-11-22 14:56:01

Temat: Szybkowar
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Halo, halo! Czy ktoś tu jeszcze gotuje? Czy wszyscy przenieśli się na
fejsy i inne booki?

Pytanie do użytkowników szybkowarów - jaki polecacie? Na co zwracać uwagę?

Ewa

2. Data: 2018-11-22 15:11:53

Temat: Re: Szybkowar
Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Halo, halo! Czy ktoś tu jeszcze gotuje? Czy wszyscy przenieśli się na
> fejsy i inne booki?
>
> Pytanie do użytkowników szybkowarów - jaki polecacie? Na co zwracać uwagę?
>
> Ewa

Ja mam mały, żeliwny, gruby, ciężki, jakieś 3-4 litry. Polecam.
Idealny do gotowania grohu, fasoli i kapusty.
W lato do kukurydzy.
Realnie do niczego więcej nie używam. Według mnie nieprawdą jest , że mięso
gotuje się w nim szybciej.
Nie pszypala się, i można jeść ważywa dogotowane.
Pszypilnowanie grohowej by się nie pszypalił groh i by łyżka w nim stała bez
szybkowaru wydaje się niemożliwe.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2018-11-22 16:01:53

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-11-22 o 14:56, FEniks pisze:
> [...]
> fejsy i inne booki?
>
> Pytanie do użytkowników szybkowarów - jaki polecacie? Na co zwracać

Trudno coś polecać. Natomiast uwagę zwracać na uszczelkę, czy jest
dobrej jakości. Także na to z czego garnek jest zrobiony, zdarzają się
aluminiowe udające stalonierdzewny rodowód.

4. Data: 2018-11-22 16:54:07

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Halo, halo! Czy ktoś tu jeszcze gotuje? Czy wszyscy
> przenieśli się na fejsy i inne booki?

Na żadne fejsy się nie wybieram.

> Pytanie do użytkowników szybkowarów - jaki polecacie?
> Na co zwracać uwagę?

Użytkownikiem to ja jestem, ale byłym. To znaczy miałem
kiedyś szybkowar, używałem i lubiłem. Miało to chyba
związek z tym, co udawało się zdobyć do ugotowania.
Często twarde to było, stare i potrzebujące długiej
obróbki termicznej. Dzisiaj niczego takiego nie gotuję.
A poza tym lubię zaglądać do gara.

Jarek

--
Krowa ta była w ogóle taka bezwstydna, że nie udało się zrobić
z niej nawet czegoś przypominającego rosół. Im dłużej mięso się

5. Data: 2018-11-22 21:00:55

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Często twarde to było, stare i potrzebujące długiej
> obróbki termicznej. Dzisiaj niczego takiego nie gotuję.

Tak samo było i jest u mnie - korzystałam, ale już nie. Lubię zaglądać i
lubię, jak sobie długo pyrka, a nie syczy i grozi wybuchem.
No tak, pisałam zresztą już - raz mi się zatkał szybkowar podczas gotowania
grochu, ciśnienie wysadziło bezpiecznik topikowy i CAŁA zawartość w postaci
wrzącego aerozolu wydostała się wokoło jak rozpylona farba z pistoletu
lakierniczego. Kuchnia do malowania, w każdej najmniejszej szczelinie w
całej kuchni - puree. Wydłubywałam skąd i czym się dało. Najgorsze były
fugi w podłodze, fronty szafek kuchennych zrobione z niekoniecznie idealnie
spasowanych drewnianych deseczek, w dodatku rzeźbione tu i tam, plus w nich
ludowe zawiaski-zawijaski a la kute.
Horror to był.

--
XL

6. Data: 2018-11-23 10:20:27

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Thursday, November 22, 2018 at 2:56:03 PM UTC+1, FEniks wrote:
> Halo, halo! Czy ktoś tu jeszcze gotuje? Czy wszyscy przenieśli się na
> fejsy i inne booki?
>
> Pytanie do użytkowników szybkowarów - jaki polecacie? Na co zwracać uwagę?
>
> Ewa

Zwróć uwagę na ciężar i stal. Im cięższy tym lepszy. Im bardziej błyszczy tym lepiej.
Aluminium nie. Aluminium w kuchni to zło. pozdrowienia

7. Data: 2018-11-23 12:10:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@g...com> wrote:

> Zwróć uwagę na ciężar i stal. Im cięższy tym lepszy. Im bardziej błyszczy
> tym lepiej. Aluminium nie. Aluminium w kuchni to zło. pozdrowienia

Ciężar to nie jest wskaźnik. Wskaźnikiem jest surowiec i firma - tu
rzeczywiście ma to znaczenie, żeby nie była to firma krzak. Ważną cechą są
nitowane (a nie przyspawane punktowo) uchwyty oraz możliwość dokupienia
zapasowych uszczelek i topikowych zaworów bezpieczeństwa.

--
XL

8. Data: 2018-11-23 12:25:35

Od: d...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Friday, November 23, 2018 at 12:10:49 PM UTC+1, XL wrote:

> [...]
> nitowane (a nie przyspawane punktowo) uchwyty oraz możliwość dokupienia
> zapasowych uszczelek i topikowych zaworów bezpieczeństwa.

Tłumaczysz wszystko jak dziecią. Przecież wiadomo o co chodzi.
XL. Gdzie jest wally ?

9. Data: 2018-11-23 14:03:36

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.11.2018 o 15:11, Stokrotka pisze:

> Pszypilnowanie grohowej by się nie pszypalił groh i by łyżka w nim
> stała bez szybkowaru wydaje się niemożliwe.

E tam. Wprawdzie ostatnią grochówkę robiłam jakiś rok temu, ale bez
szybkowaru mi się udało. Łyżka może nie stała, bo takiej gęstej
grochówki nie lubię, ale groch się rozgotował idealnie. Wystarczy tylko
kupić łuskany.

Ewa

10. Data: 2018-11-23 14:12:45

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Na żadne fejsy się nie wybieram.

Czyli, jak zwykle, w jednym w klubie jesteśmy.

> [...]
> Często twarde to było, stare i potrzebujące długiej
> obróbki termicznej. Dzisiaj niczego takiego nie gotuję.

Wydaje mi się, że niektóre mięsa, niekoniecznie stare, lepiej by się
ugotowały w szybkowarze (o, np. taka ośmiornica w szybkowarze nie byłaby
szybciej?).
Przyszło mi to do głowy w efekcie gotowania w lidlomiksie, który
odrobinę przypomina szybkowar. Nie jest oczywiście tak szczelny, można w
trakcie gotowania wyłączyć i zajrzeć do środka, a i tak mięso szybciej
się dusi do miękkości. Ale w sumie też już rzadko robię mięsa bardziej
wymagające. Zrobiłam raz policzki wołowe i byłam mocno zawiedziona ich
smakiem.

> A poza tym lubię zaglądać do gara.

Ja też. I to mnie właśnie przed szybkowarem trochę powstrzymuje jak do
tej pory. O konieczności wygospodarowania dla niego miejsca w kuchni już
nie wspomnę.

Ewa

Budyń
Kilkuletnie jabłka w sklepach!