Szybsza przemiana :))

1. Data: 2005-08-22 11:55:40

Temat: Szybsza przemiana :))
Od: "Yarroll" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Macie jakies pomysly na przyspieszenie przemiany materii w naturalny sposob
przez cos do jedzenia/picia? Pomijajac jakies tabletki na przeczyszczenie.
Oraz jedzenie mydła ;))

Jedyne - co doradzila mi babcia :-)) - to woda po kiszonych ogorkach. Ale
chyba ona wyglada nieciekawie :(( BTW, jesli sami nie wiecie to moze
moglibyscie zapytać babć właśnie. Bo chyba znajomosc takich tematow powoli
ginie w spoleczenstwie wspolczesnym :))

Pozdrawiam
Yarroll

2. Data: 2005-08-22 12:06:00

Temat: Re: Szybsza przemiana :))
Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Yarroll pisze:

> Macie jakies pomysly na przyspieszenie przemiany materii w naturalny sposob
> przez cos do jedzenia/picia? Pomijajac jakies tabletki na przeczyszczenie.
> Oraz jedzenie mydła ;))

Przemiane materii naturalnie podkreca np. pozywienie z duza zawartoscia
bialka.

> [...]
> chyba ona wyglada nieciekawie :(( BTW, jesli sami nie wiecie to moze
> moglibyscie zapytać babć właśnie. Bo chyba znajomosc takich tematow powoli

To, o co pytasz, to nie przemiana materii (metabolizm), tylko szybkosc
pasazu tresci jelitowej. To dwie zupelnie rozne rzeczy.

3. Data: 2005-08-22 13:32:41

Od: jaszczur <m...@c...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeglądam pl.misc.dieta
a tam użytkownik Yarroll pisze:

> Macie jakies pomysly na przyspieszenie przemiany materii
Napisz najpierw co rozumiesz poprzez pojęcie przemiana materii.
Bo wydaje mi się, że...

--
'''..\
< _| (

4. Data: 2005-08-22 15:15:20

Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yarroll" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sposob
> przez cos do jedzenia/picia? Pomijajac jakies tabletki na przeczyszczenie.

Więcej stresu, papierosy, amfetamina, kofeina

5. Data: 2005-08-23 13:06:09

Od: "Niedzwiedz" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

hmm np dodatki przypraw pieprzu imbiru itp picie zielonej herbaty
picie zimnej wody z lodowki z temp 5-7 stopni
wiecej posilkow dziennie tak do 5-6
sport :)
zimne kapiele

--
Niedzwiedz
Klub Motocyklowy GRYF | www.gryf.riders.pl

6. Data: 2005-08-23 16:57:13

Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Yarroll napisał(a):
> Witam!
>
> Macie jakies pomysly na przyspieszenie przemiany materii w naturalny sposob
> przez cos do jedzenia/picia?

przemiany materii sie nie da przyspieszyc - mit

pozd
WiRAHA

7. Data: 2005-08-23 17:15:56

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

WiRAHA pisze:

> przemiany materii sie nie da przyspieszyc - mit

Da sie. O bialku juz pisalem, wysokobialkowy posilek powoduje
przyspieszenie metabolizmu o 20 do 30% w porownaniu ze spoczynkowa
przemiana materii (posilek wysokotluszczowy do ok. 20%, weglowodanowy do
10). Na stale zwiekszyc przemiane materii mozna rozbudowujac mase
miesniowa - im wiecej miesni, tym wiecej energii zuzywaja, wplywajac tym
samym na bilans energetyczny.

8. Data: 2005-08-23 18:38:24

Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Marcin 'Cooler' Kuliński napisał(a):

> [...]
> 10). Na stale zwiekszyc przemiane materii mozna rozbudowujac mase
> miesniowa - im wiecej miesni, tym wiecej energii zuzywaja, wplywajac tym

1) mylisz zwiekszenie zapotrzebowania kcal z przyspieszaniem materii. to
dwie rozne rzeczy

2) czeste, male posilki - ani bialko w posiłkach - nie przyspieszaja
przemiany materii ani niedaja efektu termogenicznego - czyli dodatkowego
spalania kcal - na podst badan dr. W.P. James'a z Rowett Research
Institute - badanie to podsumowywalo 100lat osiągnięć naukowo-badawczych
w dziedzinie odkryc efektow termogeniczych pożywienia i procesow ich
trawienia

jesli pogrzebiesz na ich stronie to znajdziesz wyniki badan, ktore
porownywaly np efekt termogenezy przy wysokim i niskim bialku - roznic
nie bylo. niestety - chcialbym - ale nie bylo

pozd
WiRAHA

9. Data: 2005-08-23 19:26:28

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

WiRAHA pisze:

> 1) mylisz zwiekszenie zapotrzebowania kcal z przyspieszaniem materii. to
> dwie rozne rzeczy

Niczego nie myle. Pisze o tempie przemiany materii, ktore zmierzyc mozna
np. przez pomiar wydzielanego przez organizm ciepla w jednostce czasu
lub ilosci pobieranego tlenu oraz wydychanego dwutlenku wegla. Im wiecej
energii organizm zuzywa, tym szybszy musi byc metabolizm, by tej energii
dostarczyc.

> [...]
> Institute - badanie to podsumowywalo 100lat osiągnięć naukowo-badawczych
> w dziedzinie odkryc efektow termogeniczych pożywienia i procesow ich

Mozesz podac odnosnik do tych badan? Nawet w slawnej Biochemii Harpera
stoi wyraznie, ze okreslone rodzaje pozywienia wywoluja efekt
termogeniczny, a najbardziej wlasnie pozywienie wysokobialkowe.

10. Data: 2005-08-23 20:17:22

Od: WiRAHA <w...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> stoi wyraznie, ze okreslone rodzaje pozywienia wywoluja efekt
> termogeniczny, a najbardziej wlasnie pozywienie wysokobialkowe.

w necie tego nie widzialem. czytalem o tym w ksiazce Ellisa. Udalo mi
sie doszukac jego post na ten temat, gdzie sam cytuje ten kawalek z
ksiazki i odnosi sie do paru innych spraw

http://forum.dragondoor.com/nutrition/message/83917%
5C

w skrocie - efekt termogeniczny pozywienia, na podst badan, wynosi 6-10%.

na tym proponuje EOT bo dalsza dyskusja jest juz bardziej na poziomie
wiary i wiarygodnosci wczesniej poznanych materialow.

ja bym chcial zeby kcal sie nie liczyly, zeby bialko mialo termogeniczny
efekt na poziomie 20-25%, zeby po schudnieciu mozna bylo wrocic do
poprzednich nawykow bez tycia - ale coz, "Mother Nature is a Hard Bitch"

pozd
WiRAHA

Ryż 360kcal ale gotowanego czy surowego?
Jeszcze o D"O"
Dlaczego optymalni wierzą w UFO?
winni zastoju...
ultra-low carb?