Szymon Majewski - imho coraz lepszy ...

521. Data: 2010-06-02 21:31:25

Temat: Re: Szymon Majewski - imho coraz lepszy ...
Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "malkontent" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:4c06bcdc$0$2589$65785112@news.neostrada.pl...

> tu jest kolejna pułapka
> każde zdanie, działanie , pogląd ma sens tylko w kontekście
> ( jak dwóch mówi to samo to nie znaczy to samo)
> Zatem jeśli osądzasz jakieś działnie/pogląd to musisz
> założyc jakis kontekst czyli musisz osądzić osobę.
>
> Jak ktos Ci mówi "jesteś głupi" - to np.
> możesz uznać ,że to jest prymityw ,kóry
> chce Ci obrazić
> możesz uznać ,że to twój sprzymierzeniec
> pragnący zwrócić ci uwagę na twe błędy
> mozesz uznac ,że ciekawski cżłowiek ( badacz)
> sprawdzający twoje reakcji
> możesz ....
Mogę wiele, jednak rozsądne wydaje się podejście: "powiedziałeś, że jestem
głupi. Ta wypowiedź jest niegrzeczna". Jest to przecież prawdziwe. Nie jest
prawdziwe: "ty jesteś niegrzeczny, bo powiedziałeś, że jestem głupi". Poza
tym, że nieprawdziwe- jest osądem człowieka, nie jego czynu.
Czasem podaję taki przykład:
1 Igrecki okazał się niesamowitą odwagą, ryzykował życie wyciągając
nieznaną sobie osobe z płonącego domu.
2 Igrecki kilka dni po uratowaniu człowieka wykazał się tchórzostwem,
widząc tonącego człowieka stał na brzegu i biernie sięprzyglądał- mimo, że
umiał świetnie pływać. Strach go sparaliżował.

Co wynika z 1? Ano- wynika, że czyn Igreckiego był bohaterski. Z 2? Tyle, że
ten jego czyn był tchórzliwy. Jest to prawdziwe.

Jednak nie wynika z tego, że jest bohaterem albo tchórzem. Takie
stwierdzenie (Igrecki to tchórz czy też przeciwnie) jest fałszywe i jest
oceną osoby.

No- właśnie tak to ja widzę:-)

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron

Prawda Przeciw Światu
(przysłowie celtyckie)

Jedynie prawda jest ciekawa
(Józef Mackiewicz)

522. Data: 2010-06-02 22:10:37

Od: "malkontent" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
> jest prawdziwe: "ty jesteś niegrzeczny, bo powiedziałeś, że jestem głupi".
> Poza tym, że nieprawdziwe- jest osądem człowieka, nie jego czynu.

tylko to co sugerujesz - to cos w rodzaju
analizy statystycznej. Abstrahujesz od kontekstu
- i mówisz zwykle taka wypowiedź jest
uznawana za grzeczną lub nie
Można i tak ale co to ma wspólnego
z samą wypowiedzią w konkretnej
sytuacji ? :-))))

> [...]
>
> Jednak nie wynika z tego, że jest bohaterem albo tchórzem. Takie
> stwierdzenie (Igrecki to tchórz czy też przeciwnie) jest fałszywe i jest

nie twierdze ,że nie ma takich sytuacji ,że ocenę da sie zrobić
- raczej chodzi mi o to ,że zwykle nie jest to jednoznaczne

w twoim przykłądzie mamy to samo co wyżej
ta ocena jest typu
to co zrobił Ig jest uważane statystycznie/normalnie
w takiej sytuacji za bohaterstwo lub tchórzostwo

Jest uważane - tak samo - jak
wypowiedź uznaje sie.
Jednak może Ig miał skórcz , może
właśnie miał zwrót głowy -
może sie zamyślił , może ....

Czyli to jest satystyczna ocena
abstrakcyjnego czynu .
To ni jak sie ma do tego konkretnego czynu
w tym dniu - w tym miejscu - tej osoby.

Oczywiscie każdy czyn można tak ocenić
ale - przepraszam - chyba nie o tym rozmawiamy ?

> No- właśnie tak to ja widzę:-)

jak widzisz - co osoba to inne spojrzenie
- i oczywiście możesz uznać ,że statystyka ==większość
ma zawsze rację - ale ja się z tym nie zgadzam
:-)))

523. Data: 2010-06-03 06:49:26

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zazółcony, Vilar, niejaki Ghost... brzytwa Ockhama

Z tego tam niewiele wynika - zeby uproscic: sugerujesz, ze nauka w
jakikolwiek sposob jest w stanie wypowiadac sie (na dzisiaj) na temat Boga?
Albo okreslic jego ewentualny wplyw na swiat jako stworcy?

524. Data: 2010-06-05 17:12:11

Od: Piotr Gąsiorowski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-06-02 16:11, Chiron pisze:

> Wzorzec
> zachowań (np według L.Hay): usychanie z samolubstwa, zaborczość, okrutne
> mysli, pragnienie odwetu. Załóżmy, że człowiek o takim wzorcu spotyka
> się z prątkiem Kocha- zachoruje.

L. Hay = Louise Hay, new-age'owa szarlatanka? Zarabiająca miliony na
przekonywaniu ludzi, że rak, gruźlica lub stwardnienie rozsiane to coś,
co "sami sobie wymyślili"?

Piotr

525. Data: 2010-06-07 10:41:52

Od: zażółcony <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Odmieniony Druch" <e...@n...com> napisał w wiadomości

> A nawet nie wiesz czy podchodzili do ladowania!
> Prawdopodobnie zeszli na wysokosc decyzyjna 100 metrow zeby ocenic
> sytuacje
> (zmieniala sie z minuty na minute) i wtedy chcieli sie wycofac.
> Potwierdza to komusja albo gazeta ktora mowi o komendzie "odchodzimy".
> I wlasnie w tym momencie samolot nurkuje.
> A co gdy nie z winyn pilota, tylko usterki?

Pytanie kontrolne.
Czy teraz, po pewnym czasie, dalej Druchu podtrzymujesz tezę, że
samolot gwałtownie zanurkował ?
Moim zdaniem było dokładnie odwrotnie - gwałtownie zaczął odbijać
w górę - co pokazuje, że z samolotem było ok - tylko było już za późno.

Warto też Druchu wspomnieć, że to było widać od początku. Zauważ, że
już pierwsze zdjęcia w internecie pokazujące ścięte drzewa pokazywały, że
samolot szedł w górę, a nie spadał. Spadł dopiero po zderzeniu z brzozą.

> Trzeba to po prostu wyjasnic.
Czy jest już lepiej wyjaśnione wg. Ciebie ?

526. Data: 2010-06-07 16:17:07

Od: solvent <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Chiron wrote:
> Konkret proszę.

Mylisz teorię ewolucji z teorią biogenezy.

> Mnie uczono definicji: białko zdolne do wymiany azotu z otoczeniem.
> Także: białko zdolne do replikacji. Możemy tak przyjąć?

Niestety nie. Białka nie replikują (chyba, że chodziło Ci o kwas
nukleinowy?) Poza tym "białko zdolne do wymiany azotu z otoczeniem" jako
definicja życia brzmi nieco absurdalnie. Czy mógłbyś rozwinąć co masz na
myśli lub wskazać gdzie Cię tak uczono?

> Tak- jestem pewien. (...) podział chemii na nieorganiczną i organiczną.

Tutaj zgoda, ale z Twojego postu wynikało, że rozumiesz vis vitalis jako
siłę, która zmniejsza entropię układu.

> Chcesz stwierdzić, że
> np elektron ściągnięty do atomu moze mieć wszystkie liczby kwantowe
> takie same, jak którykolwiek z pozostałych?

Zwracaj uwagę, aby wyrażać się precyzyjnie. Jesli piszesz elektron, to
pisz elektron, a nie "cząsteczka".

527. Data: 2010-06-07 17:37:44

Od: solvent <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Chiron wrote:
> Otóż- każda choroba somatyczna jest także chorobą psyche. Zanim ujawni
> się w ludzkiej sommie- tworzy ją psyche.

Czy choroby uwarunkowane gentycznie również podchodzą pod Twoją teorię?

> Tak, chory na gruźlicę (Twój przykład- nie zmienię go) najpierw ją sobie wymyslił.
> Szokujące? Wzorzec zachowań (np według L.Hay) (...)

świetny masz autorytet w kwestiach medycyny :)
A jak niby chcesz mieć gruźlicę, bez kontaktu z prątkami? Też je sobie
wymyślisz?

> Tworzę radosny, spokojny świat w którym chcę żyć. Równolegle
prowadzić należy terapię np farmakologiczną,
> ziołową, akupunkturę, etc.

Raczej nie wypowiadaj się na tematy, na które nie masz pojęcia. Nie ma
zadnych dowodow na jakakolwiek skuteczność akupunktury ponad efekt
placebo. Natomiast pozytywne myślenie może pomóc w terapii tylko do
pewnego stopnia

528. Data: 2010-06-08 18:21:56

Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

In the darkest hour on Wed, 2 Jun 2010 15:01:41 +0200,
Chiron <e...@o...eu> screamed:

> Ależ nie odbiegłem. Bóg jest widzialny. Tylko- trzeba umieć patrzeć.

To trzeba było od razu napisać, że widzialny dla dowolnego znaczenia
słowa widzialny. Na podobnej zasadzie przysłowiowi delirycy widzą białe
myszy.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
[ 20:20:47 user up 12462 days, 8:15, 1 user, load average: 0.05, 0.71, 0.12 ]

I love being me, but I can't recommend it.

529. Data: 2010-06-08 19:42:26

Od: azi <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Cze, 20:21, "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>
wrote:
> [...]
> [ 20:20:47 user up 12462 days,  8:15,  1 user, load average: 0.05, 0.71, 0.12 ]
>
>                    I love being me, but I can't recommend it.

artur m piwko z wi....na ?

530. Data: 2010-06-22 09:24:11

Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

In the darkest hour on Tue, 8 Jun 2010 12:42:26 -0700 (PDT),
azi <r...@v...pl> screamed:

> artur m piwko z wi....na ?

Wycinaj sygnatury, przycinaj cytowany tekst, zaczynaj zdania z wielkiej
litery, imiona i nazwiska też pisz z wielkiej, nie stawiaj spacji przed
znakiem zapytania. Powtórz materiał z klas 1-3 szkoły podstawowej.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:213B ]
[ 11:22:43 user up 12476 days, 23:17, 1 user, load average: 0.69, 0.28, 0.68 ]

Your fault, core dumped.

Internetowe grupy dyskusyjne - analiza
Żeby się nie robiło zbytnio psychologicznie...
Swadomosc stolu
Cześć cześć
he he... he, he i he... Oświadczam, że...