TSH

1. Data: 2003-11-19 21:48:50

Temat: TSH
Od: "G.J.Łuszczewscy" <l...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Mam pytanie czy wynik TSH 8,41 oznacza nadczynność czy
niedoczynność tarczycy? Oczywiście wybieram się do lekarza, ale chciałabym
wiedzieć wczesniej.

Pozdrawiam
Grażyna

2. Data: 2003-11-20 00:09:46

Temat: Re: TSH
Od: "thraxx" <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "G.J.Łuszczewscy" <l...@o...poczta.pl> napisał w wiadomości
> Witam. Mam pytanie czy wynik TSH 8,41 oznacza nadczynność czy
> niedoczynność tarczycy? Oczywiście wybieram się do lekarza, ale chciałabym
> [...]

Nie podałaś jednostek i nie wiadomo jakie normy ma to laboratorium, ale tak
"na czuja" to wynik trochę wysoki, więc albo niedoczynność pierwszorzędowa,
albo nadczynność drugorzędowa :-) - rozstrzygnięcie zależy od fT3 i fT4

pozdrawiam.

3. Data: 2003-11-20 07:30:16

Od: "Dorota D." <p...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam. Mam pytanie czy wynik TSH 8,41 oznacza nadczynność czy
> niedoczynność tarczycy? Oczywiście wybieram się do lekarza, ale chciałabym
> wiedzieć wczesniej.

Niedoczynnośc.

4. Data: 2003-11-21 12:58:40

Od: Dygi <d...@N...fm> szukaj wiadomości tego autora

Cz 20 lis 2003 08:30:16a, "Dorota D." <p...@n...gazeta.pl>
napisal(a):

> Niedoczynnośc.

A co to te TSH, ostatnio mi lekarza zlecil badania, jutro mam wyniki,
ale w sumie nie wiem czy ma to cos wspolnego z zaburzeniami pracy
serce? Tak samo badanie na elektrolity we krwi?

--
pozdr. Dygi [GG 1027078]
dygimail(at)poczta(dot)fm

5. Data: 2003-11-21 13:38:53

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dygi" <d...@N...fm> napisał w wiadomości
..
> [...]
>
> A co to te TSH, ostatnio mi lekarza zlecil badania, jutro mam wyniki,
> ale w sumie nie wiem czy ma to cos wspolnego z zaburzeniami pracy

TSH jest to hormon przysadki mózgoej regulujący pracę tarczycy.
Przy nadczyności tarczycy mogą pojawiać się zaburzenia pracy serca, wtedy
leczy się je lecząc tarczycę.

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

6. Data: 2003-11-21 16:03:50

Od: Dygi <d...@N...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pt 21 lis 2003 02:38:53p, "Joanna Duszczyńska"
<j...@p...onet.pl> napisal(a):

> TSH jest to hormon przysadki mózgoej regulujący pracę tarczycy.
> Przy nadczyności tarczycy mogą pojawiać się zaburzenia pracy
> serca, wtedy leczy się je lecząc tarczycę.

Dzieki sliczne.

--
pozdr. Dygi [GG 1027078]
dygimail(at)poczta(dot)fm

7. Data: 2003-11-23 10:10:41

Od: "Izabela Surmacz" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale w sumie nie wiem czy ma to cos wspolnego z zaburzeniami pracy
> serce? Tak samo badanie na elektrolity we krwi?

Zarówno nadczyność tarczycy( badamy tu TSH) jak i zaburzenia elektrolitow
krwi-głownie mam na myśli potasu i magnezu mogą powodować zaburzenia rytmu
serca.Może być to odczuwanie jako tzw. palpitacje serca- za szybkie bicie
serca jak i niemiarowe bicie serca..
Izabela S.

8. Data: 2003-11-23 20:36:13

Od: Dygi <d...@N...fm> szukaj wiadomości tego autora

N 23 lis 2003 11:10:41a, "Izabela Surmacz"
<i...@i...pl> napisal(a):

> [...]
> powodować zaburzenia rytmu serca.Może być to odczuwanie jako tzw.
> palpitacje serca- za szybkie bicie serca jak i niemiarowe bicie

Nom wlasnie cos takiego u mnie wystepuje. Dokladniej to jest tak ze po
silnym wysilku, jak organizm zdazy juz odpaczac (nascie minut) wtedy
nagle wlacza mi sie taka ostra pikawa (szybkie mocne uderzenia serca,
az sie slabo robi). Trwa to minute-dwie i nagle sie wylacza, ot jakby
nigdy nic. Zdazylo mi sie to 3-4 razy w ciagu ostatniego czasu (roku?).
Ostatnio jednak zwrocilem baczniejsza uwage na moje serducho i
zauwazylem ze w ciagu dnia (kilku dni?) da sie zauwazyc kilka takich
stanow ale bardzo utajonych. Tzn sa to bardzo slabe i krotkie serie (2-
4) uderzen. Trzeba "czuwac" zeby faktycznie zauwazyc osobiscie.

Ale jak widze wyniki sa ok. Nie wiem czy sie cieszyc czy nie ;--/

ps. jakies pol roku temu zakonczylem (ok. poltoraroczne) bieganie
(amatorsko-polzawodniczo), ataki wlasnie mialem po biegach gdy organizm
jest spokojny juz, a ostatni w gorach przy ciezkim i wyczerpujacym
podejsciu

--
pozdr. Dygi [GG 1027078]
dygimail(at)poczta(dot)fm

stomatolog warszawa - usuniecie torbieli i implanty
opryszczka na ustach -bol oka???
Co znaczy ten opis?
brodawczak
Re. Prywatny szpital w Krakowie