Tabletki antykoncepcyjne a antybiotyki

1. Data: 2003-12-13 15:03:01

Temat: Tabletki antykoncepcyjne a antybiotyki
Od: Kate <demon125@[nospam]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaki maja na siebie wpyw tabletki antykoncepcyjne Novyette i
Penicylina (wogole antybiotyki)?? Na ile mniej skuteczne sa w
trakcie kuracji antybiotykowej tabletki antykoncepcyjne?? Moze
wie kots cos wiecej na ten temat.

Pozdr

2. Data: 2003-12-14 10:43:31

Temat: Re: Tabletki antykoncepcyjne a antybiotyki
Od: "woo-cash" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kate" <demon125@[nospam]wp.pl> napisał w wiadomości
> Jaki maja na siebie wpyw tabletki antykoncepcyjne Novyette i
> Penicylina (wogole antybiotyki)??

1) Pigułki nazywają się Novy_n_ette (to dość istotna różnica, kiedy czegoś
się szuka w Internecie);

2) "Czy biorąc pigułki antykoncepcyjne można przyjmować także inne lekarstwa
?
Nie wszystkie, dlatego gdy idziemy do lekarza należy go poinformować, że
stosujemy pigułkę. Nie wolno wraz z nią zażywać np. leków
przeciwpadaczkowych. Niektóre leki przeciwgrzybicze i antybiotyki (np.
Rifampicyna i Griseifulvina) zmniejszają skuteczność pigułek. Przy kuracji
antybiotykiem - tetracykliną, należy dodatkowo zabezpieczyć się przed ciążą.
Przy innych lekach, na przykład penicylinie i jej pochodnych mogą pojawić
się plamienia. Lekarz powinien wówczas zapisać inny typ pigułki, o większej
zawartości estrogenu."
Źródło: http://www.seksoteka.pl/antyko12.htm

3) Google Twoim przyjacielem. :-)

Pozdrawiam,
Woo.

-------------
- Łukasz Dąbrowski vel Woo-cash -
-------------
http://woo.prv.pl
Rowerowe forum: http://forum.woo.prv.pl

3. Data: 2003-12-14 12:10:45

Od: Demon <demon125@[nospam]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1) Pigułki nazywają się Novy_n_ette (to dość istotna
> różnica, kiedy czegoś się szuka w Internecie);

To by wiele wyjasnialo... szukalem pod inna nazwa.

> [...]
> plamienia. Lekarz powinien wówczas zapisać inny typ
> pigułki, o większej zawartości estrogenu."

No wlasnie ale jak jest ze skutecznoscia dzialania i
zabezpieczania przy penicylinie??

> 3) Google Twoim przyjacielem. :-)

wiem wiem... ale inna nazwa... sami rozumiecie

4. Data: 2003-12-14 13:44:44

Od: "woo-cash" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Demon" <demon125@[nospam]wp.pl> napisał w wiadomości
> No wlasnie ale jak jest ze skutecznoscia dzialania i
> zabezpieczania przy penicylinie??

Nie jestem lekarzem i nie mam zielonego pojęcia. Domyslam się, że ulotka już
przeczyatana "od deski do deski"? :-)
Najlepiej byłoby zapytać lekarza. Myślę, że powinien wystarczyć internista,
który antybiotyk przepisał.
Chyba w ogóle generalną zasadą jest, że jeśli zaczyna się przyjmować
jakiekolwiek leki, to warto uprzedzić lekarza (farmaceutę) o przyjmowaniu
pigułek antykoncepcyjnych. Ostatnio np. ze zdziwieniem przeglądając sieć
odkryłem, że zwykły Deprim wydawany bez recepty (wyciąg z diurawca) osłabia
działanie doustnych środków hormonalnych.

Pozdrawiam i proponuję na wszelki wypadek dokupić po prostu prezerwatywy. W
końcu leczenie antybiotykiem nie trwa wiecznie. :-)
Woo.

-------------

5. Data: 2003-12-14 14:12:26

Od: Demon <demon125@[nospam]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"woo-cash" <w...@t...pl> wrote in

> się, że ulotka już przeczyatana "od deski do deski"? :-)

Chyba z 5 razy :)

> Najlepiej byłoby zapytać lekarza. Myślę, że powinien
> wystarczyć internista, który antybiotyk przepisał.

Powiedzial, ze nie wplywaja na siebie... ale na pytanie o
skutecznosc antykoncepcji sie niezle zmieszal

> Chyba w ogóle generalną zasadą jest, że jeśli zaczyna się
> przyjmować jakiekolwiek leki, to warto uprzedzić lekarza
> (farmaceutę) o przyjmowaniu pigułek antykoncepcyjnych.

Informacje generalnie zignorowal o stwierdzil ze nie ma to
znaczenia.

> Pozdrawiam i proponuję na wszelki wypadek dokupić po prostu
> prezerwatywy.

A jak... to juz wykombinowalismy.

Generalnie zaczyna mnie rozbrajac beztroska i sposoby leczenia
lekarzy a naglupsze jest to, ze coraz czesciej sie z tym
spotykam. Generalnie jak sie nie pojdzie prywatnie i nie zaplaci
to wlasciwie terapie sa standaardowe, te same leki, tych samych
producentow (!!!!!!) Wogole Paranoja... nie wiem jak jest w
innych regionach kraju ale tutaj na Slasku jest coraz ciekawiej.

Pozdr

6. Data: 2003-12-14 18:02:26

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

penicyliny osłabiają skuteczność pigułek. w trakcie kuracji i 7 dni po jej
zakończeniu należy stosować dodatkowe (barierowe) zabezpieczenie lub
zachować wstrzemięźliwość.
zresztą , najlepiej stosować tę zasadę w przypadku wszystkich antybiotyków,
bo nie wszystkie są przebadanie pod tym kątem (stąd np. brak wzmianki w
ulotce o istniejącej interakcji)

Co na lupie? pstry ??
Który lek jest lepszy?
Zapalenie trzustki