Tabletki antykoncepcyjne a struny głosowe??

1. Data: 2005-10-23 09:01:57

Temat: Tabletki antykoncepcyjne a struny głosowe??
Od: "Margh" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jestem nauczycielką. Przez 4 lata brałam tabletki antykoncepcyjne Cilest. Obecnie od
6
miesiecy nie stosuje tego rodzaju antykoncepcji. Ostatnio pojawiły się problemy z
gardłem. Chciałam wrócić do antykoncepcji hormonalnej ale foniatra odradził mi to,
przestrzegając przed niekorzystnym wpływem tego rodzaju antykoncepcji na moje gardło
(struny głosowe). Chciałam zapytać czy faktycznie tabletki mają jakiś wpływ, a jeśli
tak to jaki i czy to jest bardzo szkodliwe? Przez okres tych 4 lat kiedy zażywałam
Cilest nie było żadnych problemów z gardłem. Czy może któraś z pań na tym forum
spotkała się z takim problemem, a może jakaś kompetentna osoba z kierunkowym
wykształceniem odpowie mi na to pytanie. Niechce iść do lekarza i zapłacić 50 zł,
żeby
dowiedzieć się tego, że nie moge stosować takiej antykoncepcji.
Dziękuje z góry za odpowiedz.

2. Data: 2005-10-23 09:32:26

Temat: Re: Tabletki antykoncepcyjne a struny głosowe??
Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałam zapytać czy faktycznie tabletki mają jakiś wpływ, a jeśli
> tak to jaki i czy to jest bardzo szkodliwe?

nie łatwiej bylo zapytac od razu foniatry?
p.

3. Data: 2005-10-23 09:58:35

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

łaptwiej było zapytać, ale odpowiedz nie zawierała zadnych sensownych argumentów,
poprostu tak jest.
wiesz jak to u nas z lekarzami jest...

4. Data: 2005-10-23 15:03:02

Od: "HaNkA_ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margh" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Przez 4 lata brałam tabletki antykoncepcyjne Cilest. Obecnie od 6
> miesiecy nie stosuje tego rodzaju antykoncepcji. Ostatnio pojawiły się
> problemy z
> gardłem.

Skoro pojawiły sie 6 mcy po przestaniu zazywania tabletek to skąd pomysl, ze
są z nimi zwiazane?

Dla jasnosci - nie jestem lekarzem. Jestem nauczycielka podobnie jak ty.
Tabletki anty zażywam od lat kilkunastu i nigdy nie mialam jakiś specjalnych
problemów z głosem. Byl okres ponad 10 lat temu kiedy przez ponad 2 lata
mialam zapalenie kratni lub tchawicy na zmiane ale to minęlo i jak dotąd nie
wrócilo. Zadnych innych problemów glosowych nie zauwazylam. W zasadzie
zadnych innych, które moglabym wiązać z tabletkami.

HaNkA

5. Data: 2005-10-23 19:27:56

Od: "Yawn" <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odradził mi to,
> przestrzegając przed niekorzystnym wpływem tego rodzaju antykoncepcji na

Nie chce wyjsc na szalona. Ale mialam bardzo podobny problem. To znaczy, po
okolo 1,5 roku systematycznego zazywania pigulek (to byly pierwsze pigulki w
mooim zyciu), zaczelam miec problemy ze strunami glosowymi. Bylam zawodowa
wokalistka. Problem w rezultacie doprowadzil do rezygnacji ze spiewania.
Czasem nawet sama probowalam to wiazac z dzialaniem pigulek, ale wydawalo mi
sie to niezasadne. I do tej pory nie znam prawdy.
Wiem natomiast na pewno, ze w okresie miesiaczki czy ciazy nie zaleca sie
spiewania (miesiaczka - bo struny przekrwione, ciaza - z powodu hormonow).
Byc moze dzialanie hormonow ma tutaj znaczenie. Moze tarczyca. Nie jestem
lekarzem i nie chce zmyslac. Po prostu - z wlasnego doswiadczenia - moglabym
probowac powiazac klopoty z glosem i zazywanie tabletek antykoncepcyjnych.
Niech wypowie sie ktos, kto zna sie na rzeczy, prosze. To przeciez bardzo
wazny problem. Zwlaszcza dla kobiet, ktore pracuja glosem.
Yawn

Marker raka piersi
pranie muzgu
Wysypka i ciąża