Tajemnicza machina do parzenia kawy

1. Data: 2004-08-30 14:36:54

Temat: Tajemnicza machina do parzenia kawy
Od: "AndrzejM" <a...@w...pl.spamm> szukaj wiadomości tego autora

Nie mam nawet pojęcia jak się nazywa maszyneria do parzenia kawy, która
wygląda tak:
http://home.scarlet.be/coffee4you/
Byłem z kumplem z Samych Fusach w Default City i podają tam coś takirgo
nastól. Arcyspektakularne!!! Szukam teraz takiego urządzenia, ale nie mam
nawet koncepcji jak googlować w poszukiwaniu tego.
Może widzieliście/słyszeliście o czymś takim w sprzedaży w Polsce?

&

1. Data: 2004-08-30 14:55:03

Temat: Re: Tajemnicza machina do parzenia kawy
Od: Pawel Hadam <P...@i...ssppppppaaaaamereeckkk.fr> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nawet koncepcji jak googlować w poszukiwaniu tego.
> Może widzieliście/słyszeliście o czymś takim w sprzedaży w Polsce?

Ze zdjec ciezko mi wyczuc zasade dzialania. Czy moglbys ja opisac?
Na pierwszy rzut oka, nie rozni sie to bardzo od czajniczka doparzenia
kawy, tyle ze ma wlasne zasilanie i zbiornik na wode obok.

Hadzio

1. Data: 2004-08-30 15:06:36

Od: "AndrzejM" <a...@w...pl.spamm> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Pawel Hadam"
<P...@i...ssppppppaaaaameree
ckkk.fr> napisal w
wiadomosci news:cgvf4j$ch$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> Na pierwszy rzut oka, nie rozni sie to bardzo od czajniczka doparzenia
> kawy, tyle ze ma wlasne zasilanie i zbiornik na wode obok.

Napisze na przykladzie wersji Royal, bo lepiej ja widac na zdjeciu.
Woda i kawa laduja w mosieznym czajniczuk. Pod czajniczkiem zapalamy
plomien. Woda gotujac sie przechodzi przez zmielona kawe i trafia do
szklanego kielicha. Pod jej ciezarem dzwignia polaczona z pokrywka na knot
palnika gasi plomien a kawa jest zasysana ze szklanego naczynia i trafia z
powrotem do mosieznego dzbanuszka. A stamtad przez kranik do filizanki.
Podsumowujac - robi toto espresso, tyle ze daleko bardziej widowiskowo.

&

1. Data: 2004-08-30 15:11:21

Od: Pawel Hadam <P...@i...ssppppppaaaaamereeckkk.fr> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powrotem do mosieznego dzbanuszka. A stamtad przez kranik do filizanki.
> Podsumowujac - robi toto espresso, tyle ze daleko bardziej widowiskowo.

Hehehe :) no ciekawe, rzeczywiscie niezly show wychodzi.

A sama kawa to chyba taka sama jak z kazdego czajniczka dzialajacego na
tej zasadzie. No, tylko ze normalny czajniczek jest cieply gdy
"przyjmuje" kawe, a tutaj kawa wplywa najpierw do kielicha (chyba lekkie
chlodzenie ?) a potem wraca do goracego czajniczka.

Hadizo

1. Data: 2004-08-30 16:06:46

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"AndrzejM" <a...@w...pl.spamm> writes:

> Może widzieliście/słyszeliście o czymś takim w sprzedaży w Polsce?

Pisza na tej stronie, ze wysylaja "to any other destination worlwide:
cost on demand". Jak cie stac...

MJ

1. Data: 2004-08-30 16:08:09

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AndrzejM" <a...@w...pl.spamm>

> Napisze na przykladzie wersji Royal, bo lepiej ja widac na zdjeciu.

Ponieważ nie bardzo mi twój opis pasował, wystarczyło zobaczyć tutaj:
http://home.scarlet.be/coffee4you/operating.htm
a to jednak coś innego niż ty napisałeś.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

1. Data: 2004-08-30 16:54:01

Od: "AndrzejM" <a...@w...pl.spamm> szukaj wiadomości tego autora

> Pisza na tej stronie, ze wysylaja "to any other destination worlwide:
> cost on demand". Jak cie stac...
>
> MJ

Ano własnie mnie nie stać ;)) W Samych Fusach powiedzieli, że swój sprzęt
kupują od polskiego producenta. Kiedy podałe cenę z omawianej strony uśmiali
się serdecznie. Problem w tym że nie wydusiłem z nich namiarów na polskiego
producenta :(

&

1. Data: 2004-08-31 07:44:17

Od: "gregorius" <i...@m...internetdsl.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wydaje mi sie ze ta maszyneria do kawy, to rodzaj perkolatora. U nas malo
znane ale w USA dosyc czesto spotykane. Samo urzadzenie zostalo wymyslone we
Francji w XIX w. To na Twoim zdjeciu robi wrazenie a efekt w postaci kawy to
chyba prawie efekt uboczny wrazen alchemiczno-wizualnych:)
pozdrawiam
Greg

Czeskie knedlički
gotowanie na parze