Tak bardzo sie boje...

131. Data: 2008-04-19 23:14:40

Temat: Re: Tak bardzo sie boje...
Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Kwi, 12:35, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Sorry że się wtrącę jeszcze. Dla mnie, prócz poczucia humoru (oczywiście
> nie chodzi o poczucie humoru w stylu kawałów o milicjantach) i
> błyskotliwości umysłu, które da się zauważyć od razu, jest też inny
> wskaźnik: stosunek do matematyki. To też da się stwierdzić w krótkim
> czasie.
> NIE MA mozliwości, aby osoba inteligentna nie lubiła, nie znała lub
> przynajmniej nie orientowała się w matematyce :-)
> I to koniec moich kryteriow.

Moim zdaniem, gdy mowa o inteligencji niezmiernie wazna, wrecz
kluczowa jest rowniez intuicja. Czlowiek z bardzo silnie rozwinieta
intuicja to czlowiek niezmiernie inteligentny. Takich osob jest jednak
niewiele, a to dlatego, ze intuicja jako stala cecha istnieje moim
zdaniem tylko u ludzi bardzo wrazliwych, a takich nie ma wielu. Piszac
o wrazliwosci, mam na mysli stopien wrazliwosci z jakim odbierana
jest otaczajaca danego czlowieka rzeczywistosc.
Im wiecej wydarzen, z pozoru nawet nieistotnych, marginalnych, dany
czlowiek rejestruje, i im mocniej i trwalej zapadaja one w jego
swiadomosci, tym bardziej rozwinieta jest jego wrazliwosc.
Mysle rowniez, ze inteligencja to umiejetnosc/zdolnosc dostosowania
sie umyslu danego czlowieka do konkretnej, zaistnielej sytuacji.
I wreszcie, last but no least, wedlug mnie czlowiek inteligentny to
czlowiek skromny.

Pozdrawiam :)
Fra

132. Data: 2008-04-19 23:19:38

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fragile pisze:

> I wreszcie, last but no least, wedlug mnie czlowiek inteligentny to
> czlowiek skromny.

michał, przepadłeś
:)

--
http://a.co.po.nas.pozostanie.patrz.pl
http://siodme.niebo.patrz.pl

133. Data: 2008-04-19 23:22:32

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Kwi, 01:19, tren R <t...@p...pl> wrote:

> michał, przepadłeś
> :)

Eee, nie, gwarantuje, ze za chwile sie pojawi :)

Pozdrawiam,
Fra

134. Data: 2008-04-19 23:33:35

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fragile pisze:

> Eee, nie, gwarantuje, ze za chwile sie pojawi :)

spać nie może czy co?
:)

135. Data: 2008-04-20 01:28:47

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R wrote:

> michał, przepadłeś
> :)

Przepraszam! :)

michał

136. Data: 2008-04-20 01:37:15

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fragile wrote:

> [...]
> o wrazliwosci, mam na mysli stopien wrazliwosci z jakim odbierana
> jest otaczajaca danego czlowieka rzeczywistosc.

A co to jest ta intuicja, własciwie?

> [...]
> sie umyslu danego czlowieka do konkretnej, zaistnielej sytuacji.
> I wreszcie, last but no least, wedlug mnie czlowiek inteligentny to

No i jeszcze wg mnie trzeba dodać, że człowiek inteligentny potrafi
przeprosić, jeśli brak skromności go poniesie.
Dlatego szczerze przepraszam Cię za moją nieskromność i przy okazji Pana
Prezydenta też przepraszam za całokształt mojego stosunku do niego. ;)

michał

137. Data: 2008-04-20 07:16:01

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

michal pisze:

> Przepraszam! :)

i jeszcze się upił na smutno :)

138. Data: 2008-04-20 09:04:05

Od: Fragile <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Kwi, 03:37, "michal" <6...@g...pl> wrote:

> A co to jest ta intuicja, własciwie?

Ejze :)
W niedziele rano tylko wklejam :) :
"Słowo "intuicja" pochodzi z łacińskiego intueri (spoglądać w...) i
jest pojęciem z zakresu psychologii, które określa proces
natychmiastowego zrozumienia lub percepcji faktu, bytu albo relacji
pomiędzy dwoma zjawiskami lub rezultatami. Intuicja jest sposobem
pozyskiwania wiedzy. Wiele rozczarowań związanych z intuicją wynika z
tego, że czasami dodajemy do głosu płynącego z wnętrza racjonalne
elementy, co w sumie prowadzi nas na manowce.
Aby pozwolić działać naszej intuicji, powinniśmy być otwarci na nowe
myśli. Przeciwieństwem otwartości jest dogmatyzm, rozumiany jako
skłonność do przedwczesnego udzielenia "jedynie słusznej" odpowiedzi i
upodobanie do zdecydowanych, radykalnych sądów. Bardzo bliska
dogmatyzmowi jest cecha, którą można nazwać brakiem tolerancji na
informacje wzajemnie sprzeczne, niejasne, wieloznaczne lub niepełne.
Osoba, której brak tego rodzaju tolerancji, wykazuje skłonność do
poszukiwania za wszelką cenę jakiejkolwiek definicji sytuacji
problemowej, ponieważ nie lubi sytuacji otwartych i problemów
nierozwiązanych. Postawa nietolerancji wobec dwuznaczności nie sprzyja
aktywności twórczej, prowadzi bowiem do impulsywnego "gaszenia pożaru"
zamiast do przemyślanego i wytrwałego poszukiwania najlepszej
odpowiedzi."
I jeszcze pare oczywistosci z Wiki :): "Intuicja (z łac. intuitio -
wejrzenie) - proces myślowy polegający na szybkim dopasowaniu danej
sytuacji, problemu, zagadnienia do znanych już szablonów i zależności.
Objawia się w postaci nagłego przebłysku myślowego, w którym dostrzega
się myśl, rozwiązanie problemu lub odpowiedź na nurtujące pytanie.
Często mylona jest z przeczuciem o podłożu emocjonalnym. Natura
intuicji wynika z tego, że jest ona procesem podświadomym, którego nie
można kontrolować, można jedynie dopuszczać lub odrzucać podawane
przez intuicję rozwiązania. Jest ona procesem bardziej kreatywnym i
działającym na wyższym poziomie abstrakcji w porównaniu do myślenia
logicznego.
Poziomy intuicji: fizyczny, emocjonalny, intelektualny, duchowy
Typy funkcjonalne: intuicja odkrywcza (myślenie logiczne przerywane
intuicją), intuicja twórcza (generatywna), intuicja watrościująca
(podświadome ostrzeżenia dotyczące wyborów - podobne do emocjonalnych
przeczuć, lęków i często z nimi mylone), intuicja operacyjna, intuicja
przewidywawcza ".

> No i jeszcze wg mnie trzeba dodać, że człowiek inteligentny potrafi
> przeprosić, jeśli brak skromności go poniesie.
> Dlatego szczerze przepraszam Cię za moją nieskromność

Uwazasz sie za nieskromnego? :)

>i przy okazji Pana
> Prezydenta też przepraszam za całokształt mojego stosunku do niego. ;)

Ja w takim razie przepraszam Pana Premiera... Za to samo co Ty Pana
Prezydenta... ;)

Fra

139. Data: 2008-04-20 10:33:28

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R wrote:

> i jeszcze się upił na smutno :)

To nie ja, to gumka mnie pije. :)

140. Data: 2008-04-20 10:48:24

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fragile wrote:

> [...]
> (podświadome ostrzeżenia dotyczące wyborów - podobne do emocjonalnych
> przeczuć, lęków i często z nimi mylone), intuicja operacyjna, intuicja

Dzięki.
A ja od siebie mimo niedzieli. W praktyce pojęcie intuicji bywa często
wykorzystywane dla usprawiedliwienia ocen sytuacji, których nie potrafimy,
nie możemy albo nie chcemy w inny sposób wytłumaczyć. Dlatego wciąż nie
jestem usatysfakcjonowany odpowiedzią w kwestii rozpoznawania inteligencji w
relacjach.

> Uwazasz sie za nieskromnego? :)

Ba, wziąłem nawet Twoje słowa za delikatne przytarcie mi nosa.

> Ja w takim razie przepraszam Pana Premiera... Za to samo co Ty Pana
> Prezydenta... ;)

O! I to jest prawdziwy Wersal! ;D

michał

rutyna czyni...
Zwierzęta nie tylko w Szwecji)
Kuracja dla pana B. (wrażliwi - nie klikać na link).
BORDERLINE
Re: #do "podszywacza"